Ionuţ Simion, PwC România: Pe termen lung este de aşteptat ca munca de la distanţă să fie aplicată de tot mai multe companii

Autor: Cristina Bellu Postat la 20 noiembrie 2020 54 afişări

Productivitatea angajaţilor a rămas constantă sau a crescut după implementarea muncii de acasă, evoluţie determinată în principal de majorarea timpului alocat muncii datorită lucrului de la distanţă, arată datele unui raport realizat de PwC România în luna octombrie, pe baza informaţiilor furnizate de 41 de companii, din energie, retail şi FMCG, domeniul farmaceutic, IT&C, servicii financiare şi industrie.

Ionuţ Simion, PwC România: Pe termen lung este de aşteptat ca munca de la distanţă să fie aplicată de tot mai multe companii

Productivitatea angajaţilor a rămas constantă sau a crescut după implementarea muncii de acasă, evoluţie determinată în principal de majorarea timpului alocat muncii datorită lucrului de la distanţă, arată datele unui raport realizat de PwC România în luna octombrie, pe baza informaţiilor furnizate de 41 de companii, din energie, retail şi FMCG, domeniul farmaceutic, IT&C, servicii financiare şi industrie.

Astfel, productivitatea angajaţilor a crescut de la implementarea muncii de acasă în cazul a  circa 30% dintre companiile respondente la sondajul PwC, în timp ce 44% spun că a rămas constantă.

”Pandemia ne-a arătat că lucrul de la distanţă la scară mare este realizabil şi îngrijorările cu privire la productivitate s-au diminuat pe măsură ce companiile au rezolvat problemele legate de implementarea tehnologiilor necesare. Ultimele luni au fost un test de rezistenţă şi un experiment pentru companii şi angajaţi pe care vedem că până acum le-au trecut cu bine. Prin urmare, este de aşteptat ca munca de la distanţă să fie aplicată de tot mai multe organizaţii pe termen lung”, spune Ionuţ Simion, Country Managing Partner PwC România.

La polul opus se află 7% dintre companii care au menţionat o scădere a productivităţii, cauzată în principal de adaptarea limitată a modului de lucru la ”noua normalitate”, starea de spirit negativă şi lipsa instrumentelor de muncă la distanţă.

Totodată, trei sferturi dintre companiile respondente cred că implicarea angajaţilor a rămas constantă, însă tot mai multe organizaţii sunt îngrijorate de evoluţia stării de spirit a acestora pe măsură ce situaţia sanitară evoluează negativ, iar izolarea aferentă continuă pe o perioadă mai lungă.

”Starea de bine a angajaţilor (well-being) este esenţială pentru productivitate şi, cum mulţi oameni se luptă în această perioadă cu teama şi anxietatea, este important ca organizaţiile să investească din ce în ce mai mult în resurse şi beneficii care să-i ajute să creeze un echilibru pentru sănătatea lor”, adaugă Oana Munteanu, Senior Manager People & Organisation, PwC România.

La nivelul pieţei, 20% din companii au implementat munca la distanţă pentru toţi angajaţii, iar 80% au implementat munca la distanţă doar pentru anumite categorii de angajaţi.

În ceea ce priveşte procesul de digitalizare, două treimi dintre companiile respondente consideră că au accelerat digitalizarea realizând în avans obiectivele planificate pentru tot anul sau unele proiecte neprevăzute. Un procent similar (68%) arată că nevoia de digitalizare s-a resimţit cel mai mult în departamentul de Resurse Umane, urmat de cel financiar, arată 63% dintre respondenţi, IT (56%), operaţiuni (54%) şi vânzări (46%). Optimizarea proceselor interne reprezintă prima prioritate pentru 80% dintre companiile participante, mai arată datele PwC România.

Studiul PwC România HR Barometru a fost derulat în perioada 17-12 octombrie 2020 pe baza informaţiilor furnizate de 41 de companii, din sectoarele: energie, retail/FMCG, farmaceutic, IT&C, servicii financiare, industrie. 17% dintre companiile respondente au peste 3.000 angajaţi, 25% între 1.001 - 3.000 angajaţi, 17% între 501 - 1.000 angajaţi, 34% între 101 - 500 angajaţi şi 7% sub 100 angajaţi.

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

ZF.ro
Este OFICIAL! Un nou brand de modă cu preţuri mici a intrat în România. Reduceri de 80% la peste 3.000 de mărci Este OFICIAL! Un nou brand de modă cu preţuri mici a intrat în România. Reduceri de 80% la peste 3.000 de mărci
Criza accelerează puternic aceste joburi. În ce zonă trebuie să vă uitaţi pentru viitor
Mediafax
Efectul încrederii în vaccinul anti COVID-19 şi al tranziţiei de la Casa Albă: Bursele ating niveluri record Efectul încrederii în vaccinul anti COVID-19 şi al tranziţiei de la Casa Albă: Bursele ating niveluri record
Misterul paturilor de ATI, lămurit de Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă. Situaţia locurilor la Terapie Intensivă în Bucureşti şi în ţară
MonitorulApararii
A fi sau a nu fi spionat: Snowden de Danemarca A fi sau a nu fi spionat: Snowden de Danemarca
Tranziţia de la Trump la Biden: modelul argentinian
MonitorulPartidelor
Se cere reducerea vârstei de vot la 16 ani: Tinerii trebuie să fie mult mai implicaţi Se cere reducerea vârstei de vot la 16 ani: Tinerii trebuie să fie mult mai implicaţi
Apare „vaccinul împotriva risipei banilor publici”?
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vinovaţii fără vină COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vinovaţii fără vină
Victimă a violenţei domestice ne întoarcem la ei pentru că nu avem alte pârghii. Ce se află în spatele lui ”se va schimba”

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.