INVESTITII: Albalact ataca piata branzeturilor

Postat la 02 octombrie 2007 140 afişări

Pentru a sustine ritmul de crestere a vanzarilor, Albalact variaza oferta: in cel mult o luna va lansa pe piata 10 noi produse lactate proaspete si din ianuarie va scoate pe piata branzeturi sub marcile Fulga si Zuzu.

Pentru a sustine ritmul de crestere a vanzarilor, Albalact variaza oferta: in cel mult o luna va lansa pe piata 10 noi produse lactate proaspete si din ianuarie va scoate pe piata branzeturi sub marcile Fulga si Zuzu.

Nimic nu este exclus", a raspuns Raul Ciurtin, actionar majoritar si presedinte al celui mai mare producator roman de lactate, la intrebarea BUSINESS Magazin daca Albalact are in plan sa cumpere o noua fabrica de branzeturi. Cu sau fara achizitie, compania din Alba-Iulia va incepe insa oricum productia de branzeturi in a doua sa fabrica, inaugurata saptamana trecuta la Oiejdea, la 11 kilometri distanta de oras. Investitiile totale in aceasta fabrica, ce ocupa 11.000 mp, au depasit 10 milioane de euro, bani proveniti din surse proprii, fonduri SAPARD si credite bancare.

Capacitatea de procesare a laptelui de la Oiejdea este de 200.000 de litri pe zi, ceea ce se adauga la capacitatea de 140.000 de litri a vechii fabrici din Alba-Iulia. Ce va face Albalact cu doua fabrici? Dupa ce, in urmatoarea luna,  vor fi lansate zece noi produse pe segmentul de lactate proaspete, sub marcile Zuzu si Fulga, pentru inceputul anului compania si-a programat inceperea productiei de branzeturi sub aceleasi doua marci, in fabrica veche, pentru care sunt necesare, conform estimarilor, investitii de un milion de euro in utilaje. Completarea ofertei de lactate proaspete cu branzeturi e o strategie fireasca: presedintele companiei spune ca studiile comandate de companie au indicat ca mare parte din consumatori isi doresc o gama completa de lactate de la un singur producator, "la care vor sa gaseasca de la iaurt si lapte pana la smântâna sau brânzeturi". Ciurtin estimeaza ca branzeturile isi vor adjudeca in jur de 3% in afacerile companiei.

Albalact a avut in primele opt luni ale anului in curs o cifra de afaceri de 30 de milioane de euro, cu peste 3% mai mult decat vanzarile pe tot anul trecut. Pana la finalul anului, cifra de afaceri ar urma sa fie cu 45-50% mai mare decat rezultatele anului trecut. Compania si-a bugetat pentru anul viitor investitii de 6-7 milioane de euro pentru construirea celei de-a doua ferme de lapte, pe langa cea pe care o are deja la Vaidei (Hunedoara). "Suntem in faza foarte avansata pentru a prelua un teren de 2.000 de hectare langa ferma pe care o avem deja in Hunedoara", declara Raul Ciurtin. Cantitatea de lapte colectat zilnic din fermele proprii va putea creste cu 50% anul viitor, pana la 15.000 de litri. "Iar in 2009 vom produce in fermele proprii 60.000 de litri", adauga Ciurtin.

Deschiderea celei de-a doua fabrici are ca scop cresterea productiei pentru piata interna, unde cererea este deocamdata mai mare decat ce poate produce compania (doar cu fabrica veche). Ciurtin spune ca exportul nu intra inca in planurile sale si ca deocamdata "este loc de crestere destul in jurul casei", estimand ca piata interna isi va dubla valoarea in urmatorii trei ani, pana la 1,6 miliarde de euro. In prezent, in Romania se vand anual lactate in valoare de aproximativ 800 de milioane de euro, cei mai importanti furnizori de pe piata, respectiv concurenti ai Albalact, fiind grupul olandez Friesland, actionarul majoritar al Napolact (vanzari de 105 mil. euro anul trecut), Danone (vanzari de circa 70 mil. euro anul trecut), LaDorna, Hochland (cel mai mare producator de branzeturi de pe piata) si, pe o treapta mai jos, firmele romanesti care vand pana in 20 de milioane de euro anual, ca Lactag, Covalact, Delaco sau Prodlacta Brasov.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/investitii-albalact-ataca-piata-branzeturilor-1010506
1010506
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.