În vremuri de criză, Carrefour pariază pe formatul de discount. Reţeaua Supeco a ajuns la 24 de magazine după ce a acoperit circa 20 de localităţi

Autor: Cristina Roşca Postat la 20 aprilie 2020 624 afişări

Retailerul francez Carrefour continuă să dezvolte reţeaua Supeco, activă pe segmentul de discount, segment considerat câştigător în această perioadă de criză, dar şi după.

În vremuri de criză, Carrefour pariază pe formatul de discount. Reţeaua Supeco a ajuns la 24 de magazine după ce a acoperit circa 20 de localităţi

„Ne extindem în toată ţara.“

Retailerul francez Carrefour continuă să dezvolte reţeaua Supeco, activă pe segmentul de discount, segment considerat câştigător în această perioadă de criză, dar şi după.

Astfel, reţeaua a ajuns la 24 de magazine după o deschidere la Călăraşi, un oraş unde compania nu era prezentă cu formatul Supeco. Aceasta este prima inaugurare din 2020, însă expansiunea accelerată a început încă de anul trecut, când reţeaua Supeco aproape s-a dublat.

„Ne extindem în toată ţara“, e mesajul companiei pe site-ul propriu. Acum sunt acoperite circa 20 de localităţi, iar în Bucureşti sunt trei magazine, pe când în Cluj-Napoca sunt două unităţi. Alte oraşe pe harta Supeco sunt Focşani, Râmnicu Vâlcea sau Slatina. Acest format a fost iniţial implementat în oraşe medii din ţară, dar acum compania s-a orientat şi către centrele urbane mari.

Specialiştii şi managerii estimau că formatul de discount va fi câştigător în următorii cinci ani chiar şi înainte de pandemie, însă în contextul actual consumatorii vor fi chiar mai atenţi la cum îşi cheltuie banii.

„Există o polarizare a consumului între premium şi discount, motiv pentru care noi pariem pe proximitate şi pe formatul Supeco“, spunea anul trecut Jean Richard de Latour, executivul francez care conduce de un an operaţiunile locale ale Carrefour în România.

Conform celor mai recente date ZF, în magazinele Supeco există peste 250 de produse cu preţuri mai mici de 1 leu. Preţurile sunt ţinute jos pentru că şi costurile operaţionale sunt la minimum. Magazinele arată ca nişte depozite în miniatură, nu există muzică în magazin şi nici nu se pariază pe investiţii în marketing. Mai mult, pe jos e beton, nu marmură sau alt tip de pardoseală, după cum spuneau anterior oficialii de la Carrefour.

Brandul a fost adus pe piaţa locală în 2014 în toamnă, când a fost deschisă prima unitate în Râmnicu Vâlcea. În primii patru ani de prezenţă pe piaţa compania a fost prudentă atunci când a venit vorba de deschideri. Cristina Roşca

Oficialii Carrefour România nu au dezvăluit iniţial multe detalii legate de acest brand, afirmând că este operat de o companie distinctă şi are un management diferit de cel al celorlalte companii ale grupului francez – Carrefour România (administrează hipermarketurile, online-ul şi magazinele de proximitate) şi Artima (supermarketurile Market) şi Columbus Investment (supermarketurile ce au aparţinut reţelei Billa). Acum însă comunicarea se face la comun.

Francezii au în România peste 360 de magazine sub mai multe formate. An de an Carrefour deschide câteva zeci de magazine, în special pe suprafaţă mică, însă există de regulă şi 1-2 inaugurări de hipermarketuri. Businessul cumulat sare de 2 mld. euro.

Magazinele Supeco sunt operate de Supeco Investment cu afaceri de 264 mil. lei (57 mil. euro) în 2018, în urcare cu 80% faţă de anul anterior. De altfel, afacerile aproape s-au dublat constant de la intrarea pe piaţă.

O parte din magazinele Supeco sunt amplasate în locul supermarketurilor Interex şi Billa, branduri care au ieşit de pe piaţă. Magazinele Supeco, format ce a fost lansat iniţial în Spania, au o suprafaţă ce variază între 1.500 şi 2.000 mp şi vând în special produse de băcănie, lichide, produse pentru întreţinerea casei, produse pentru igiena personală, produse proaspete cu autoservire, fructe şi legume şi carne proaspătă.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
carrefour,
retea,
discount

ALEPH STORY: BEST OF. Roşia Montană, o pierdere de aur!

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.