În plin proces de analiză a portofoliului şi a ţărilor unde are activitate, România este piaţa din Europa cu cea mai bună evoluţie în S1/2025 pentru grupul francez Carrefour

Autor: Cristina Roşca Postat la 28 iulie 2025 39 afişări

Grupul francez Carrefour, unul dintre cei mai puter­nici retaileri de pe plan lo­cal, şi-a majorat vânzările brute din România în primele şase luni din 2025 cu 2,7% versus aceeaşi perioadă din anul anterior, până la 1,517 mld. euro. Avansul este like for like, fară a se ţine cont de expansiune.

 Pe plan local, vânzările au crescut cu 2,7%, în timp ce în Polonia a fost raportat un declin de 1,1%, iar în Italia unul de 0,1%  De altfel, Carrefour a anunţat vânzarea operaţiunilor din Cizmă.

Grupul francez Carrefour, unul dintre cei mai puter­nici retaileri de pe plan lo­cal, şi-a majorat vânzările brute din România în primele şase luni din 2025 cu 2,7% versus aceeaşi perioadă din anul anterior, până la 1,517 mld. euro. Avansul este like for like, fară a se ţine cont de expansiune.

Este cea mai bună evoluţie dintre pie­ţe­le europene principale pe care grupul e prezent. Spre comparaţie, în Polonia, a fost raportat un declin de 1,1%, iar în Italia unul de 0,1%. În Spania, încasările au crescut cu 2,2%, iar în Belgia cu 0,4%.

Totuşi, trebuie remarcat faptul că piaţa locală şi-a menţinut ritmul de creştere în perioada aprilie-iunie versus ianuarie-martie, în timp ce în cazul tuturor celorlalte ţări s-au putut remarca îmbunătăţiri de performanţă. Situaţia locală trebuie însă analizată în contextul politic şi economic autohton, marcat de alegeri prezidenţiale şi de incertitudine.

Oficialii Carrefour nu oferă detalii des­pre piaţa din România, dar spun că în Polo­nia competiţia a fost acerbă, aşa că au fost necesare investiţii în preţuri, fapt ce a con­dus la scăderea vânzărilor.

Când vine vorba de Belgia şi Italia, în raport apare amintită evoluţia pozitivă - un al doilea trimestru pe plus, după un altul pe minus.

 

De ce contează?

Rezultatele din 2025 sunt cu atât mai im­portante cu cât grupul Carrefour e în plin proces de analiză a portofoliului şi a ţărilor unde are activitate. ZF a scris recent că gigantul analizează vânzarea operaţiuni­lor din Europa Centrală şi de Est, inclusiv din România, citând surse din piaţă. Discu­ţiile, deşi nu sunt iminente, se poartă cu mai multe părţi - o serie de retaileri deja pre­zenţi în piaţă şi, totodată, cel puţin un fond de investiţii.

Mutarea vine într-o perioadă în care gigantul cu afaceri de peste 85 mld. euro anual încearcă să îşi găsească direcţia pe o piaţă în continuă schimbare atât la nivel de comportament de consum, cât şi la nivel de formate de magazine. La solicitarea ZF, oficialii Carrefour au răspuns atunci (în urmă cu câteva săptă­mâni) că există în curs o evaluare a portofoliului.

„Aflat la jumătatea procesului de im­ple­mentare a planului strategic Carrefour 2026, şi ca răspuns la schimbările din piaţă, Grupul a iniţiat o analiză aprofundată a por­tofoliului său de activităţi, care acoperă toate liniile de business şi modelele organi­za­ţionale. Această evaluare a portofoliului a început, iar în acest moment Grupul nu comentează zvonurile din piaţă.“

Informaţia privind analiza portofoliului e confirmată şi în raportul aferent primului semestru.

 

O primă mutare majoră în Europa

Între timp, francezii au şi anunţat exit-ul de pe piaţa din Italia, unde Carrefour are aproape 1.900 de magazine - 41 de hipermarketuri, 315 supermarketuri, 820 de magazine de proximitate şi 12 de tip cash & carry. În prima jumătate din 2025, vânzările pe această piaţă au fost de aproape 2 mld. euro, versus puţin peste 1,5 mld. euro în România.

„Această mutare va permite grupului să îşi concentreze atenţia pe pieţele-cheie din Europa şi America Latină“, spun oficialii grupului fără a oferi nume.

Carrefour a intrat în România în 2001, fiind unul dintre primii retaileri moderni care şi-a pus piaţa locală pe hartă. De-a lungul anilor, s-a mai discutat despre un eventual exit din România, iniţial în 2012, apoi în 2021, iar acum din nou.

Până acum, de fiecare dată, grupul a luat măsuri pentru a-şi restructura activitatea, dar piaţa locală a „scăpat“ de la o eventuală vânzare.

De data aceasta, cărţile încă se joacă.

E vorba de o reţea de peste 450 de magazine sub diverse formate şi de vânzări anuale de circa 3,5 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.