Guvernul italian va investi cel puţin 10 miliarde de dolari pentru reforma sectorului auto: Italia va avea un milion de maşini electrice pe şosele

Autor: Alex Ciutacu Postat la 25 iunie 2018 200 afişări

Guvernul italian va investi cel puţin 10 miliarde de dolari pentru reforma sectorului auto: Italia va avea un milion de maşini electrice pe şosele

Guvernul populist din Italia, una dintre ţările cu cea mai lentă dezvoltare a pieţei de vehicule electrice, are un plan masiv de a pune pe drumurile naţionale cel puţin un milion de maşini electrice, potrivit Bloomberg.

Chiar şi apropierea de această ţintă ar însemna pentru stat cel puţin 10 miliarde de dolari în stimulente.

Ca parteneri de coaliţie, Liga şi Mişcarea Cinci Stele (M5S) au negociat „la sânge” luna trecută cu privire la guvernarea ţării, M5S a reuşit să introducă în negocieri un pasaj cu privire la „reducerea numărului de vehicule pe bază de gaz sau diesel”.

Documentul menţionează în continuare „stimulente pentru achiziţia de vehicule electrice şi hybrid” – în cadrul programului.

În timp ce contractul nu setează o cifră, liderul M5S, Luigi di Maio, care ocupă o funcţie dublă, atât ministru al muncii şi dezvoltării cât şi vice-premier, încearcă să atingă ţeluri ambiţioase – pe care unii le-ar numi nerealiste – precum acela de a avea un milion de vehicule electrice pe şoselele italiene până în 2022.

 Astfel, Italia ar deveni lider european în acest sector.

Dacă acest plan sună nerealist sau prea ambiţios se datorează faptului că Di Maio l-a anunţat prima dată în cadrul campaniei de anul trecut, în timp ce făcea turul Siciliei într-un Nissan electric.

Cifra de un milion de vehicule electrice – de departe mult mai agresivă decât orice altă predicţie a analiştilor din zona auto – a reuşit să se strecoare în platforma naţională a M5S, un partid format în urmă cu mai puţin de 10 ani şi care a strâns cele mai multe voturi în cadrul alegerilor naţionale din 4 martie.

Un purtător de cuvânt a confirmat că guvernul italian încearcă să atingă această cifră, fără a clarifica dacă cifra de 1 milion de maşini se referă doar la modele electrice sau le cuprinde şi pe cele hybrid. În plus, acesta a refuzat să comenteze asupra costurilor.

Italienii au cumpărat anul trecut aproximativ 2.600 de vehicule de pasager electrice, din totalul de 2 milioane de maşini vândute  în ţară. Cu tot cu cele hyvrid, numărul lor ajunge la 4.800 de maşini, potrivit Asociaţiei Producătorilor Europeni de Automobile.

Pentru a trece de la un susţinător al maşinilor electrice la liderul european pe această piaţă, guvernul italian va trebui să se folosească de puterea stimulentelor, cel puţin la nivelul celor oferite în Nervegia, ceea ce ar ridica cheltuielile totale la câteva miliarde de euro, spun analiştii.

„Dacă vrei un milion de maşini electrice pe şoselele Italiei în următorii cinci ani, singura opţiune este un beneficiu fiscal imens, ca în cadrul Norbegiei”, spune şeful institutului de cercetare Promotor, Gian Primo Quagliano, care a urmărit vânzările auto din Italia în ultimii 25 de ani.

„Guvernul se uită înspre stimulente de cel puţin 10.000 de dolari per maşină, ca în Franţa”, spune el. Chiar şi la acel nivel – aproximativ 10 miliarde de dolari în total – „tot rămâne aproape imposibil să ajungi atât de repede la acel nivel”.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
italia,
guvern,
masini electrice

Citeşte pe comedymall.ro

Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China
Situaţia ciudată: Cel mai nou pacient bolnav de COVID-19 dă peste cap tot ce ştiam. Cum s-a putut întâmpla asta
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.