Guvernul italian va investi cel puţin 10 miliarde de dolari pentru reforma sectorului auto: Italia va avea un milion de maşini electrice pe şosele

Autor: Alex Ciutacu Postat la 25 iunie 2018 196 afişări

Guvernul italian va investi cel puţin 10 miliarde de dolari pentru reforma sectorului auto: Italia va avea un milion de maşini electrice pe şosele
Guvernul italian va investi cel puţin 10 miliarde de dolari pentru...

Guvernul populist din Italia, una dintre ţările cu cea mai lentă dezvoltare a pieţei de vehicule electrice, are un plan masiv de a pune pe drumurile naţionale cel puţin un milion de maşini electrice, potrivit Bloomberg.

Chiar şi apropierea de această ţintă ar însemna pentru stat cel puţin 10 miliarde de dolari în stimulente.

Ca parteneri de coaliţie, Liga şi Mişcarea Cinci Stele (M5S) au negociat „la sânge” luna trecută cu privire la guvernarea ţării, M5S a reuşit să introducă în negocieri un pasaj cu privire la „reducerea numărului de vehicule pe bază de gaz sau diesel”.

Documentul menţionează în continuare „stimulente pentru achiziţia de vehicule electrice şi hybrid” – în cadrul programului.

În timp ce contractul nu setează o cifră, liderul M5S, Luigi di Maio, care ocupă o funcţie dublă, atât ministru al muncii şi dezvoltării cât şi vice-premier, încearcă să atingă ţeluri ambiţioase – pe care unii le-ar numi nerealiste – precum acela de a avea un milion de vehicule electrice pe şoselele italiene până în 2022.

 Astfel, Italia ar deveni lider european în acest sector.

Dacă acest plan sună nerealist sau prea ambiţios se datorează faptului că Di Maio l-a anunţat prima dată în cadrul campaniei de anul trecut, în timp ce făcea turul Siciliei într-un Nissan electric.

Cifra de un milion de vehicule electrice – de departe mult mai agresivă decât orice altă predicţie a analiştilor din zona auto – a reuşit să se strecoare în platforma naţională a M5S, un partid format în urmă cu mai puţin de 10 ani şi care a strâns cele mai multe voturi în cadrul alegerilor naţionale din 4 martie.

Un purtător de cuvânt a confirmat că guvernul italian încearcă să atingă această cifră, fără a clarifica dacă cifra de 1 milion de maşini se referă doar la modele electrice sau le cuprinde şi pe cele hybrid. În plus, acesta a refuzat să comenteze asupra costurilor.

Italienii au cumpărat anul trecut aproximativ 2.600 de vehicule de pasager electrice, din totalul de 2 milioane de maşini vândute  în ţară. Cu tot cu cele hyvrid, numărul lor ajunge la 4.800 de maşini, potrivit Asociaţiei Producătorilor Europeni de Automobile.

Pentru a trece de la un susţinător al maşinilor electrice la liderul european pe această piaţă, guvernul italian va trebui să se folosească de puterea stimulentelor, cel puţin la nivelul celor oferite în Nervegia, ceea ce ar ridica cheltuielile totale la câteva miliarde de euro, spun analiştii.

„Dacă vrei un milion de maşini electrice pe şoselele Italiei în următorii cinci ani, singura opţiune este un beneficiu fiscal imens, ca în cadrul Norbegiei”, spune şeful institutului de cercetare Promotor, Gian Primo Quagliano, care a urmărit vânzările auto din Italia în ultimii 25 de ani.

„Guvernul se uită înspre stimulente de cel puţin 10.000 de dolari per maşină, ca în Franţa”, spune el. Chiar şi la acel nivel – aproximativ 10 miliarde de dolari în total – „tot rămâne aproape imposibil să ajungi atât de repede la acel nivel”.

 

 

 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Am mai scris despre:
italia,
guvern,
masini electrice
De ce au început companiile din România să-şi dezvăluie unul dintre cel mai bine păstrate secrete De ce au început companiile din România să-şi dezvăluie unul dintre cel mai bine păstrate secrete

Au cele mai mari facturi de salarii din economie, iar bugetele lor de personal reprezintă 10% din suma tuturor salariilor plătite în România. Împreună, au aproape 500.000 de angajaţi şi le oferă acestora, în medie, un salariu de 3.850 de lei net pe lună, cu 45% mai mult decât salariul mediu de la nivelul întregii economii. Cine sunt angajatorii care oferă cele mai mari salarii?

vezi continuarea
ZF.ro
ALERTA ALIMENTARĂ! Toată lumea care a cumpărat PRODUSUL trebuie să îl ducă înapoi şi să NU ÎL CONSUME. Acesta conţine DIOXID DE SULF, nedecarat pe etichetă ALERTA ALIMENTARĂ! Toată lumea care a cumpărat PRODUSUL trebuie să îl ducă înapoi şi să NU ÎL CONSUME. Acesta conţine DIOXID DE SULF, nedecarat pe etichetă
Oraşul din România care a ”ŞTERS” Bucureştiul de pe hartă. A luat faţa Capitalei de departe şi a urcat pe primul loc
ProMotor.ro
Atenţie şoferi. Ce se întâmplă dacă pui AVARIILE ca să mulţumeşti, în trafic Atenţie şoferi. Ce se întâmplă dacă pui AVARIILE ca să mulţumeşti, în trafic
MARTORII din bord care anunţă DEZASTRUL. Orice şofer ar trebui să-i ştie
STRĂMOŞUL Daciei româneşti a primit o dotare care îl face de neoprit pe price tip de teren - VIDEO
Descopera.ro
Descoperire INCREDIBILĂ făcută de un scafandru în Pacificul de Sud, la o adâncime de peste 5.000 de metri Descoperire INCREDIBILĂ făcută de un scafandru în Pacificul de Sud, la o adâncime de peste 5.000 de metri
Fenomenul ALARMANT care ia amploare. RENUNŢĂ să mai facă sex. Ce aleg în schimb este mai PERICULOS
ROLUL neştiut al clitorsului. TOTUL stă în evoluţia speciei
Go4it.ro
Este cel mai SCUMP iPhone şi cel mai rapid? Rezultatele unor TESTE reale s-ar putea să te surprindă Este cel mai SCUMP iPhone şi cel mai rapid? Rezultatele unor TESTE reale s-ar putea să te surprindă
Iată cum arată telefonul PLIABIL de la SAMSUNG, cel mai SCUMP model al companiei de până acum
Primul telefon cu ecran complet, o SĂPTĂMÂNĂ de baterie şi cameră robotizată! Este produs de un popular brand AMERICAN
Csid.ro
Secreţia vaginală: când indică anumite boli Secreţia vaginală: când indică anumite boli
Sumarul de urină: ce presupune şi de ce trebuie făcut
Anul Porcului: horoscop chinezesc 2019

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.