Guvernul italian va investi cel puţin 10 miliarde de dolari pentru reforma sectorului auto: Italia va avea un milion de maşini electrice pe şosele

Autor: Alex Ciutacu Postat la 25 iunie 2018 196 afişări  

Guvernul italian va investi cel puţin 10 miliarde de dolari pentru reforma sectorului auto: Italia va avea un milion de maşini electrice pe şosele
Guvernul italian va investi cel puţin 10 miliarde de dolari pentru...

Guvernul populist din Italia, una dintre ţările cu cea mai lentă dezvoltare a pieţei de vehicule electrice, are un plan masiv de a pune pe drumurile naţionale cel puţin un milion de maşini electrice, potrivit Bloomberg.

Chiar şi apropierea de această ţintă ar însemna pentru stat cel puţin 10 miliarde de dolari în stimulente.

Ca parteneri de coaliţie, Liga şi Mişcarea Cinci Stele (M5S) au negociat „la sânge” luna trecută cu privire la guvernarea ţării, M5S a reuşit să introducă în negocieri un pasaj cu privire la „reducerea numărului de vehicule pe bază de gaz sau diesel”.

Documentul menţionează în continuare „stimulente pentru achiziţia de vehicule electrice şi hybrid” – în cadrul programului.

În timp ce contractul nu setează o cifră, liderul M5S, Luigi di Maio, care ocupă o funcţie dublă, atât ministru al muncii şi dezvoltării cât şi vice-premier, încearcă să atingă ţeluri ambiţioase – pe care unii le-ar numi nerealiste – precum acela de a avea un milion de vehicule electrice pe şoselele italiene până în 2022.

 Astfel, Italia ar deveni lider european în acest sector.

Dacă acest plan sună nerealist sau prea ambiţios se datorează faptului că Di Maio l-a anunţat prima dată în cadrul campaniei de anul trecut, în timp ce făcea turul Siciliei într-un Nissan electric.

Cifra de un milion de vehicule electrice – de departe mult mai agresivă decât orice altă predicţie a analiştilor din zona auto – a reuşit să se strecoare în platforma naţională a M5S, un partid format în urmă cu mai puţin de 10 ani şi care a strâns cele mai multe voturi în cadrul alegerilor naţionale din 4 martie.

Un purtător de cuvânt a confirmat că guvernul italian încearcă să atingă această cifră, fără a clarifica dacă cifra de 1 milion de maşini se referă doar la modele electrice sau le cuprinde şi pe cele hybrid. În plus, acesta a refuzat să comenteze asupra costurilor.

Italienii au cumpărat anul trecut aproximativ 2.600 de vehicule de pasager electrice, din totalul de 2 milioane de maşini vândute  în ţară. Cu tot cu cele hyvrid, numărul lor ajunge la 4.800 de maşini, potrivit Asociaţiei Producătorilor Europeni de Automobile.

Pentru a trece de la un susţinător al maşinilor electrice la liderul european pe această piaţă, guvernul italian va trebui să se folosească de puterea stimulentelor, cel puţin la nivelul celor oferite în Nervegia, ceea ce ar ridica cheltuielile totale la câteva miliarde de euro, spun analiştii.

„Dacă vrei un milion de maşini electrice pe şoselele Italiei în următorii cinci ani, singura opţiune este un beneficiu fiscal imens, ca în cadrul Norbegiei”, spune şeful institutului de cercetare Promotor, Gian Primo Quagliano, care a urmărit vânzările auto din Italia în ultimii 25 de ani.

„Guvernul se uită înspre stimulente de cel puţin 10.000 de dolari per maşină, ca în Franţa”, spune el. Chiar şi la acel nivel – aproximativ 10 miliarde de dolari în total – „tot rămâne aproape imposibil să ajungi atât de repede la acel nivel”.

 

 

 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Am mai scris despre:
italia,
guvern,
masini electrice
Jumătate manager, jumătate antreprenor Jumătate manager, jumătate antreprenor

La sfârşitul anilor ’90 Vlad Ardeleanu avea planurile de viitor bine puse la punct şi se pregătea să plece peste graniţe pentru un nou început. viaţa l-a adus Însă în faţA unei decizii care i-a schimbat complet parcursul profesional. Cum a ajuns să conducă cel mai mare operator local de pariuri sportive şi ce a învăţat din fecare etapă a carierei sale?

vezi continuarea
ZF.ro
Lovitură uriaşă de teatru! Renault se PRĂBUŞEŞTE. Puternicul şef al Renault va fi arestat, iar compania este în picaj liber... Lovitură uriaşă de teatru! Renault se PRĂBUŞEŞTE. Puternicul şef al Renault va fi arestat, iar compania este în picaj liber...
ŞOC TOTAL! Un lanţ URIAŞ de retail DISPARE din România! Anunţul fulger a fost făcut chiar de Black Friday
ONE.ro
Drama vedetei TVR Maria Linda. "Ajunsesem la 80 de kg, iar eu nu sunt o persoană înaltă. Devenisem aproape rotundă" Drama vedetei TVR Maria Linda. "Ajunsesem la 80 de kg, iar eu nu sunt o persoană înaltă. Devenisem aproape rotundă"
A fost în 80 de vacanţe de lux, fără să cheltuiască niciun ban!
Cum arată principesa Karina, care l-a înlocuit pe Nicolae la succesiunea tronului României
Descopera.ro
George Enescu, marele GENIU care a devenit ROBUL Marucăi, cunoscută ca fiind „PERLA Moldovei” şi prinţesa excentrică. „Pe Regina Maria o primea întotdeauna stând jos” George Enescu, marele GENIU care a devenit ROBUL Marucăi, cunoscută ca fiind „PERLA Moldovei” şi prinţesa excentrică. „Pe Regina Maria o primea întotdeauna stând jos”
Locul în care a stat ASCUNSĂ cea mai mare COMOARĂ din Al Doilea Război Mondial. Zeci de ani au trecut pe lângă ea fără să aibă habar
ORAŞUL FANTOMĂ în care localnicii nu pătrund pe timpul nopţii. Ce PĂŢESC cei care rămân peste noapte acolo
Go4it.ro
Telefonul cu cea mai bună CAMERĂ FOTO va fi lansat într-o versiune IEFTINĂ. Huawei şi Samsung nu au cum să concureze cu el Telefonul cu cea mai bună CAMERĂ FOTO va fi lansat într-o versiune IEFTINĂ. Huawei şi Samsung nu au cum să concureze cu el
YouTube oferă acum filme GRATIS! Oare cum va reacţiona NETFLIX la această veste?
CATASTROFĂ pentru APPLE: tableta sa de 800 de euro se îndoaie ca o foaie de hârtie
Csid.ro
Desertul de post care poate creşte riscul de infarct şi boli de ficat Desertul de post care poate creşte riscul de infarct şi boli de ficat
Clătite cu chefir - reţetă fără chimicale (şi pentru copii)
Postul intermitent: slăbirea preferată de vedete GALERIE FOTO

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.