Grupul Hornbach, creştere de 4,4% în trimestrul 2

Autor: Andra Stroe Postat la 26 octombrie 2018 66 afişări

În perioada iunie-august 2018 (trimestrul 2), Hornbach, cel de-al treilea mare lanţ de magazin de materiale de construcţii din Germania şi-a majorat cifra de afaceri la nivel de concern cu 4,4%, ajungând la nivelul de 1.163 mil. euro, după un plus de 2,8% în primul trimestru 2018/19.

Grupul Hornbach, creştere de 4,4% în trimestrul 2

La nivel de semestru, cifra de afaceri a concernului a crescut cu 3,5%, atingând 2.391 mil. euro. Rezultatul operaţional (EBIT) ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative a atins astfel în T2 nivelul anului precedent, respectiv 82 mil. euro. Cumulat pe 6 luni, rezultatul EBIT ajustat al Grupului Hornbach a fost de 161 mil. euro, respectiv cu 7,7% mai puţin decât nivelul record al anului precedent, din cauza rezultatului slab al primului trimestru. Cu toate acestea, în a doua jumătate a exerciţiului financiar, Consiliul de Administraţie a prevăzut o revenire reuşită, lăsând nemodificate prognoza pentru cifra de afaceri şi pentru veniturile estimate pentru întregul an 2018/19.

„În mare, putem spune că în primul semestru am avut o evoluţie solidă – în ciuda faptului că în vara extremă a anului 2018 consumatorii s-au gândit mai degrabă la răcoare şi mai puţin la proiecte de construcţii şi de renovări care să îi facă să transpire. În acest context, creşterea cifrei de afaceri cu 3,4%, înregistrată de magazinele noastre de materiale de construcţii şi grădinărit în semestrul al II-lea reprezintă o realizare deosebită“, a declarat directorul financiar Roland Pelka, membru în Consiliul de Administraţie.

Cel mai mare subgrup operaţional, respectiv Hornbach Baumarkt AG (comerţ cu amănuntul DIY), a cunoscut în semestrul al II-lea 2018/19 o creştere de 4,3% a cifrei nete de afaceri, care a ajuns astfel la nivelul de 1.088 mil. euro. În primul semestru, cifra de afaceri a crescut cu 3,5%, ajungând la 2.250 mil. euro (faţă de 2.173 mil. euro în anul precedent). Cea mai mare creştere, respectiv un plus de 6,8 %, până la nivelul de 1.076 mil. euro (faţă de nivelul de anul trecut, de 1.007 mil. euro), a fost înregistrată din nou pe segmentul retail, în regiunea „Restul Europei“, care cuprinde activităţile comerciale DIY ale celor opt ţări în afara Germaniei. Cota din străinătate la cifra de afaceri a subgrupului HORNBACH Baumarkt AG s-a majorat în semestrul I de la 46,3% la 47,8%. La această dinamică a contribuit şi expansiunea continuă înregistrată în străinătate. În primul semestru au fost deschise două noi magazine de materiale de construcţii şi de grădinărit, în Olanda şi Elveţia. În primele 6 luni, magazinele din Germania au înregistrat o creştere de 0,7%, ajungând la nivelul de 1.174 mil. euro (anul precedent s-au înregistrat 1.166 milioane euro).

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cifra de afaceri,
hornbach,
rezultat

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.