Grupul Digi şi-a adâncit dominaţia pe pieţele de net fix şi TV din România în trim. 1/2020 şi a avut afaceri totale mai mari cu 11%, de 313 mil. euro. Gigantul controlat de Zoltan Teszari din Oradea a avut însă pierderi mai mari, de 55 mil. euro, pe fondul creşterii cheltuielilor financiare

Autor: Adrian Seceleanu Postat la 17 mai 2020 99 afişări

Grupul Digi Communications, care domină piaţa de servicii de cablu TV şi net fix din România, şi are operaţiuni şi în Ungaria, Spania şi Italia, a înregistrat în primul trimestru creşteri semnificative ale numărului de clienţi pe cele mai importante segmente de business, însă a raportat pierderi mai mari pe fondul avansului înregistrat de cheltuielile financiare.

Grupul Digi şi-a adâncit dominaţia pe pieţele de net fix şi TV din România în trim. 1/2020 şi a avut afaceri totale mai mari cu 11%, de 313 mil. euro. Gigantul controlat de Zoltan Teszari din Oradea a avut însă pierderi mai mari, de 55 mil. euro, pe fondul creşterii cheltuielilor financiare

Grupul Digi Communications, care domină piaţa de servicii de cablu TV şi net fix din România, şi are operaţiuni şi în Ungaria, Spania şi Italia, a înregistrat în primul trimestru creşteri semnificative ale numărului de clienţi pe cele mai importante segmente de business, însă a raportat pierderi mai mari pe fondul avansului înregistrat de cheltuielile financiare.

„Grupul Digi anunţă la 31 martie 2020 venituri în creştere cu 11%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent (de la 281,2 milioane euro la 313,2 milioane euro) şi creşterea abonamentelor (RGU) cu 9 %, la 16,5 milioane. Profitul operaţional (EBITDA ajustată) a fost de aproximativ 114,7 milioane euro (inclusiv IFRS 16), o creştere cu 26,4 % faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019“, conform datelor companiei.

„În ultimele două luni, priorităţile echipei noastre de management au fost să asigurăm atât condiţiile de sănătate pentru angajaţi şi clienţi, cât şi echipamentele de protecţie necesare. Am făcut eforturi pentru a preveni blocajele în lanţul de aprovizio­nare, am continuat să dezvoltăm capacităţile tehnologice şi să asigurăm lichiditatea companiei. Confruntate cu restricţii în toate teritoriile unde operăm şi cu schimbarea comportamentului clienţilor, echipele noastre au depus toate eforturile pentru a păstra acelaşi nivel de calitate al serviciilor ca în perioadele de normalitate. Reţelele noastre au susţinut o creştere de trafic de până la 30%, pentru datele fixe, la ore de vârf, şi o creştere normală a traficului de date mobile de 11%, în martie, comparativ cu februarie, în România. Echipele din vânzările corporate şi-au adaptat strategiile la o nouă realitate a pieţei, concentrându-se asupra activităţilor de suport şi asistenţă pentru clienţii B2B“, a declarat Serghei Bulgac, Chief Executive Officer (CEO) al Digi Communications. „Suntem recu­noscători angajaţilor pentru incredibila flexibilitate şi pentru atitudinea lor proactivă. Graţie disciplinei lor şi capacităţii de reacţie rapidă, am răspuns cu succes cererilor clienţilor şi am reuşit să acordăm sprijin comunităţilor, familiilor şi concetăţenilor afectaţi de criză. Dedicaţi misiunii noastre de partener pe termen lung al societăţii şi al municipalităţilor, am alocat aproximativ 1,7 milioane euro donaţiilor constând în echipamente medicale către spitalele din România, servicii de conectivitate pentru elevi şi comunităţi rurale sau pentru iniţiative de voluntariat dedicate ajutorării persoanelor vulnerabile în faţa pandemiei“, a adăugat Bulgac.

În România, în perioada de restricţii, s-a remarcat o creştere a utilizarii de servicii fixe de internet şi televiziune prin cablu pentru clienţii rezidenţiali. Necesitatea de a fi conectaţi şi trecerea masivă la munca de acasă au contribuit la utilizarea susţinută de servicii fixe. Aceasta s-a reflectat în creşterea traficului în reţeaua fixă cu 20-30%, în special în a doua parte a zilei. 

„Astfel, la finalul primului trimestru, Digi a înregistrat un progres al RGU pentru serviciile de internet şi televiziune prin cablu şi a atins un număr record de servicii vândute clienţilor: 3,7 milioane RGU (televiziune prin cablu), respectiv 2,9 milioane RGU (internet fix). În Ungaria, cu toate că au fost adoptate măsuri restrictive diferite de celelalte teritorii, nu a existat un impact negativ semnificativ în perioada de restricţie asupra filialei care a urmat, în linii mari, acelaşi ritm ca pentru perioadele normale de activitate. În Spania, ritmul de creştere a serviciilor vândute (RGU) a fost afectat semnificativ până acum, ca urmare a restricţiilor de portabilitate a numerelor de telefonie fixă şi mobilă implementate în această perioadă. Digi Spania a reuşit, în primul trimestru al anului, să depăşească pragul de 2 milioane RGU pentru serviciile de voce şi date mobile, îmbunătăţindu-şi contribuţia la veniturile grupului (20% din veniturile totale ale Grupului) şi EBITDA (11% din EBITDA Grup).“

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
oradea,
grup,
romania,
cheltuieli

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.