Google, acuzată de companii media europene de practici neconcurenţiale

Autor: Mihai Gongoroi Postat la 28 noiembrie 2019 39 afişări

Google, acuzată de companii media europene de practici neconcurenţiale

Idealo, unitatea de comparare a preţurilor a companiei Axel Springer şi alte 40 de companii de profil acuză Google de practici neconcurenţiale într-o scrisoare deschisă prin care cer autorităţilor europene să întărească aplicarea unei hotărâri din 2017 împotriva gigantului american, arată Reuters.

Apelul comun al grupului de companii amplifică presiunea pe comisarul european din domeniul concurenţei, Margrethe Vestager, pentru luarea de noi măsuri împotriva Google, cel mai popular motor de căutare pe internet din lume, la numai doi ani după ce autoritatea europeană de concurenţă l-a amendat şi i-a ordonat să înceteze favorizarea propriului serviciu de comparare a preţurilor (CSS).

Companiile arată, printr-o scrisoare deschisă către Vestager, că Google nu a luat acţiuni suficiente pentru aplicarea măsurilor dispuse prin ordinul din 2017. Google a fost amendată atunci cu 2,4 miliarde de euro.

Semnatarii scrisorii sunt din 21 de ţări ale UE şi includ Idealo, cel de-al doilea cel mai mare serviciu de comparare de preţuri din Europa, compania poloneză Ceneo, lider în piaţa locală, precum şi Kelkoo din Marea Britanie şi Foundem şi Heureka din Cehia.

„Vă abordăm (n.r. pe Vestager) deoarece companii precum ale noastre sunt puse în pericol de Google, care evită să respecte legea”, au scris companiile. Acestea adaugă că propunerea Google de a permite concurenţilor să liciteze pentru spaţiul publicitar din partea de sus a unei pagini de căutare nu a sporit traficul către site-urile lor.

„Drept urmare, tot mai multe CSS au fost sau vor fi obligate de Google să părăsească piaţa”, se mai arată în scrisoare.

Google a răspuns că vede rezultate pozitive din fixurile aplicate pentru sporirea concurenţei şi că tot mai mulţi comercianţi rivali câştigă trafic web. Aproximativ 600 de companii iau parte în prezent la licitaţii pentru spaţiu publicitar, a declarat săptămâna trecută Oliver Bethell, memrbu în conducerea executivă a Google.

Totodată, luna aceasta, Vestager a făcut declaraţii în care şi-a făcut publice îngrijorările privind lipsa de trafic catre competitorii Google, în contradicţie cu declaraţii anterioare care consemnau un progres iniţial ca urmare a licitaţiilor pentru spaţiul publicitar.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
PRACTICI ANTICONCURENTIALE,
GOOGLE,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.