Gigantul chinez Xiaomi, cunoscut pentru telefoane, bate toate recordurile în piaţa auto: Peste 200.000 SUV-uri electrice comandate în primele 3 minute de la lansare. Acţiunile explodează la maxim record
Acţiunile Xiaomi ating un nivel record după lansarea fulgerătoare a SUV-ului electric YU7 – un semnal de alarmă pentru giganţii auto Tesla şi BYD, informează Financial Times.
Acţiunile companiei chineze Xiaomi, cunoscută anterior mai ales pentru smartphone-uri, au explodat vineri dimineaţă pe bursa din Hong Kong, atingând un maxim istoric de 61,45 dolari HK (aproximativ 7,83 USD), după ce producătorul a anunţat un debut spectaculos pe piaţa auto. Xiaomi a dezvăluit că a primit 200.000 de precomenzi pentru noul său SUV electric YU7 în doar trei minute, iar în prima oră numărul acestora a depăşit 289.000 de unităţi.
Acţiunile au crescut iniţial cu 8% la deschiderea bursei, înainte de a se stabiliza la o creştere de 4,5%, semnalând încrederea investitorilor în noua direcţie a companiei.
Modelul YU7, poziţionat direct în competiţie cu Tesla Model Y, este vândut la un preţ de 253.500 yuani (circa 35.370 USD), şi marchează un moment crucial în lupta pentru dominaţia pieţei de vehicule electrice din China. Vânzările de automobile electrice şi hibride plug-in depăşesc deja volumele celor cu motoare clasice, dar presiunea concurenţială şi ritmul accelerat al inovaţiei pun o presiune uriaşă pe bugetele producătorilor auto.
Analistul Jeff Chung de la Citi avertizează că Tesla, care se află abia pe locul cinci în clasamentul vânzărilor de vehicule electrice în China, ar putea fi nevoită să reacţioneze agresiv: să reducă preţurile, să elimine taxele pentru platforma sa de condus autonom şi să prelungească perioada creditelor fără dobândă de la cinci la şapte ani. De asemenea, compania ar putea introduce noi stimulente financiare pentru clienţi.
Chung estimează că vânzările lunare ale modelului YU7 ar putea atinge între 60.000 şi 80.000 de unităţi, un volum care ar putea redesena complet harta pieţei auto din China.
Prin acest debut fulminant, Xiaomi transmite un mesaj clar: nu mai este doar un jucător în zona tehnologiei de consum, ci un actor redutabil în industria auto, gata să zguduie liderii consacraţi ai mobilităţii electrice.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













