Gfk: Utilizarea internetului în România a crescut cu 8% în doi ani

Autor: Anca Barbulescu Postat la 24 ianuarie 2013 37 afişări

Utilizarea internetului în rândul persoanelor cu vârsta de peste 15 ani din România a fost 48,7% în 2012, în creştere cu 8,4% faţă de acum doi ani, potrivit unui studiu despre obiceiurile de utilizare a internetului pe plan local în ultimii doi ani realizat de Gfk România.

Procentul femeilor care utilizează internetul cunoaşte o creştere mai mare decât cel al bărbaţilor. În 2012, aproximativ 50% dintre bărbaţi şi puţin peste 47% dintre femei foloseau internetul. Numărul bărbaţilor a crescut cu 7.7% comparativ cu 2010, iar cel al femeilor cu 9,3%.

"Apariţia gadgeturilor, expansiunea furnizorilor de internet, deschiderea consumatorilor care înainte erau reticenţi faţă de acest mediu de comunicare sunt doar câţiva factori care susţin creşterea accelerată a utilizării internetului", susţine Traian Năstase, online project manager GfK România. "Internauţii deja nu mai reprezintă un target de nişă. Multe companii îşi regândesc business-ul, construind strategii de abordare a consumatorului digital", a continuat el.

Şi mediul rural înregistrează o dinamică bună, cu o creştere mai mare în 2012 faţă de 2010 - cu aproximativ 11% mai multe persoane au apelat la acest canal de comunicare anul trecut, atingând 33% din populaţia rurală. În ceea ce priveşte mediul urban, 61% dintre orăşeni au utilizat internetul în 2012, în creştere cu 6.7% faţă de 2010. Cea mai mare penetrare este în Bucureşti, unde 68% dintre persoanele cu vârsta de peste 15 ani accesează acest mediu.

Internetul este foarte agreat de tineri. Aproximativ 83% dintre persoanele cu vârsta între 15-24 ani îl folosesc, 71% dintre cei între 25 şi 34 ani şi 62% dintre cei între 35 şi 44 ani. Este interesant de semnalat faptul că cel mai mult utilizarea internetului a crescut în rândul persoanelor mature, 35-44 ani (mai mult cu 15% comparativ cu 2010). O creştere semnificativă, de aproximativ 8%, se remarcă şi pentru intervalul de vârstă 45-54 ani.

Atunci când se referă la educaţie, studiul arată că 89% dintre persoanele cu educaţie superioară şi 52% dintre persoanele cu educaţie medie sunt utilizatoare de internet.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Gfk,
Utilizare,
internet,
România
/actualitate/gfk-utilizarea-internetului-in-romania-a-crescut-cu-8-in-doi-ani-10519578
10519578
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.