Germania investeşte 86 miliarde de euro ca să puteţi circula cu 300 km pe oră

Autor: Eduard Ivanovici Postat la 01 martie 2020 1323 afişări

Germania investeşte 86 miliarde de euro ca să puteţi circula cu 300 km pe oră

În 2014, grupul industrial francez Alstom SA era îngropat în datorii şi se afla sub investigaţie în Statele Unite într-un proces de dare de mită. Un an mai târziu, compania îşi vindea întreaga divizie de energie rivalilor de la General Electric. După ce şi-a plătit împrumuturile şi a cheltuit 70% din veniturile totale, Alstom s-a reconcentrat asupra singurului business care a rămas în picioare: construcţia de trenuri, scrie Bloomberg.

Cinci ani mai târziu, Alstom trece din nou printr-o experienţă de transformare, doar că de data aceasta se află într-o poziţie mult mai bună, în timp ce producătorul canadian Bombardier este acum cel care are nevoie de ajutor.

Conglomeratul canadian a încheiat luni o restructurare aproape la fel de dramatică precum cea realizată de Alstom. Grupul francez a acceptat să plătească aproximativ 6 miliarde de euro pentru activităţile feroviare din cadrul Bombardier, ce reprezintă jumătate din vânzările companiei canadiene. În consecinţă, Alstom va deţine o afacere feroviară globală cu vânzări de 15,5 miliarde de dolari.

Sediul central al diviziei feroviare din cadrul Bombardier se află în Germania, ţară ce plănuieşte să investească 86 miliarde de euro în extinderea şi modernizarea căilor ferate până în 2030. Cât timp contractele grupului producătorului canadian nu sunt într-o stare mai proastă decât cea cunoscută până acum, iar autorităţile de concurenţă sunt de acord cu preluarea firmei franceze, Alstom ar trebui să aibă undă verde.

La prima vedere, este surprinzător faptul că cele două companii încheie o afacere la scurt timp după ce Comisia Europeană i-a interzis grupului francez să se unească cu divizia feroviară din cadrul Siemens AG.

Pentru Bombardier, beneficiile nu par să fie atât de impresionante. Afacerea a trimis către Alstom datorii în valoare de 1 miliard de dolari, însă Bombardier va încasa venituri nete de doar 4,5 miliarde de dolari pentru a acoperi o datorie de 9 miliarde.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
germania,
investitie,
feroviar,
datorii,
venituri,
vanzare

Citeşte pe comedymall.ro

ZF.ro
Trei tendinţe care dau tonul în industria de servicii financiare post-Covid19 Trei tendinţe care dau tonul în industria de servicii financiare post-Covid19
Descoperă România cum nu ai mai văzut-o. Destinaţii de vacanţă magice la doi paşi de unde locuiţi
Mediafax
Şeful Programului Alimentar Mondial, ONU, îi îndeamnă pe miliardarii lumii să doneze bani pentru cei aflaţi în criză Şeful Programului Alimentar Mondial, ONU, îi îndeamnă pe miliardarii lumii să doneze bani pentru cei aflaţi în criză
Preşedintele Belarusului închide graniţele cu Occidentul şi pune armata în stare de alertă
MonitorulApararii
Moment important pentru armată: recepţionează primul sistem Patriot Moment important pentru armată: recepţionează primul sistem Patriot
Trump se arată disponibil vânzării aeronavelor F-35 către EAU, în ciuda opunerii Israelului
MonitorulPartidelor
Provocarea lui Tăriceanu pentru Iohannis şi Orban Provocarea lui Tăriceanu pentru Iohannis şi Orban
Tudose: Dezumanizarea liberală ţine de lipsa de omenie
MonitorulSiguranteiCetateanului
Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban
COMENTARIU Valeriu Şuhan Interviu cu un strigoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.