Gala CEO Awards Business Magazin 2025. 21 de ani, 1.000 de ediţii ale revistei Business Magazin şi 10 trofee pentru lideri ale căror decizii nu pot fi copiate de algoritmi. Cine au fost premianţii

Autor: Ioana Matei Postat la 23 octombrie 2025 59 afişări

„Este istoria voastră, pe care am scris-o noi: 21 de ani, 1.000 de ediţii, acesta e cloudul nostru — şi, dacă vreţi, ChatGPT-ul nostru — pentru că se bazează pe trecut”, a spus Cristian Hostiuc, directorul editorial al Ziarului Financiar şi al revistei Business Magazin, în deschiderea evenimentului, referindu-se la cele 1.000 de coperte care îi înconjurau pe cei prezenţi în sală.

 Business Magazin a sărbătorit alături de peste 300 de invitaţi trei borne: 21 de ani ai publicaţiei, atingerea pragului de 1.000 de ediţii şi lansarea noului catalog „100 cei mai admiraţi din România”  Seara s-a desfăşurat în mijlocul copertelor care au documentat vizual peste două decenii de economie şi lideri, iar concluzia discuţiilor de pe scenă a fost că, în era AI, cea mai importantă diferenţă nu o face viteza unui algoritm, ci felul în care un lider inspiră, ţine echipele unite şi dă sens când totul se schimbă rapid.

„Este istoria voastră, pe care am scris-o noi: 21 de ani, 1.000 de ediţii, acesta e cloudul nostru — şi, dacă vreţi, ChatGPT-ul nostru — pentru că se bazează pe trecut”, a spus Cristian Hostiuc, directorul editorial al Ziarului Financiar şi al revistei Business Magazin, în deschiderea evenimentului, referindu-se la cele 1.000 de coperte care îi înconjurau pe cei prezenţi în sală.

Tema galei a fost „Superliderul în era AI: oamenii înaintea algoritmilor”, iar în panelul de deschidere, Fady Chreih, CEO al Regina Maria, Bogdan Florea, CEO al Connections Consult şi Octavian Pantiş, cofondator al Qualians au discutat despre ce rămâne uman în management, în acest context al automatizării masive.

În dialogul de pe scenă, s-a plecat de la o întrebare simplă: ce a rămas neschimbat, chiar dacă era AI pare să accelereze tot?

Octavian Pantiş a spus limpede că AI-ul, pentru utilizatorul de rând, e „un asistent foarte isteţ, dar un pic aiurit”: îţi economiseşte timp, dar cere supraveghere şi corecţii; nu poate ţine locul conversaţiilor cu clienţii, pe care el a spus că nu le-ar delega niciodată. Bogdan Florea a dus ideea mai departe: „managementul unei companii nu poate fi delegat AI-ului” — îl poţi folosi pentru programări, sinteze sau sarcini repetitive, dar încrederea şi asumarea direcţiei rămân profund umane.

Întrebat ce ar delega totuşi către un „avatar AI”, Florea a indicat zona de rutină administrativă; ceea ce păstrează „în ruptul capului” este construcţia de soluţii împreună cu echipa şi conduita în momentele grele.

Fady Chreih a punctat pragmatic ce ar tăia dintr-o zi de CEO, dacă ar avea un co-CEO artificial: interacţiunile birocratice cu autorităţile, cu rare excepţii. La polul opus, a spus că nu va renunţa la conversaţiile dificile cu clienţii, angajaţii şi partenerii — de acolo vin semnalele care te obligă să inovezi. Ca exemplu, a povestit o discuţie  cu un client mare care voia să investească într-un program pentru sănătatea a mii de angajaţi, întâmpinat cu clasicul refren „nu se poate”; răspunsul: aduci modelele văzute în afară şi le adaptezi local, chiar dacă pare imposibil la început. Panelul a atins şi tema „ce nu va automatiza AI în următorii ani”. Toţi trei au subliniat că relaţia umană — de la negocierea nuanţată şi până la crearea de sens şi siguranţă în echipă — nu are substitut tehnologic. „Empatia” şi „contactul cu clientul” au fost cuvintele care s-au repetat; iar Pantiş a rezumat: AI-ul ajută, dar „nu te poate înlocui pe deplin”.

După panel, Costin Tudor, CEO  al grupului de platforme wherewework, lider în recenziile despre angajatori şi cea mai mare comunitate a angajaţilor şi angajatorilor din Europa Centrală şi de Est, respectiv Orientul Mijlociu şi Africa de Nord, a detaliat culisele realizării clasamentului „100 Cei mai admiraţi CEO din România” din acest an. 816 votanţi au conturat ediţia curentă, pe o platformă digitalizată care permite atât listă predefinită, cât şi nominalizări deschise. A subliniat natura asumat subiectivă a topului („admiraţia evoluează”), cu intrări/ieşiri spectaculoase de la un an la altul. Se votează vizibilitatea: fie cea a persoanei, fie a bran­dului din spate. Asta creşte responsabilitatea liderilor în spaţiul public.

El a observat că numărul de roluri „CEO” vizibile s-a comprimat în unele industrii (efficiency drive, centralizări, funcţii neîn­locuite), ceea ce explică de ce lista eligibililor e mai scurtă, deşi numărul vo­tanţilor a crescut. Angajaţii au început să-şi recenzeze CEO-ul pe platforme — de regulă când aşteptările nu sunt îndeplinite. E un semn că leadershipul „va fi măsurat, nu doar admirat”.

 Generaţiile noi filtrează mult mai bine mesajele şi nu mai acceptă aceleaşi pro­misiuni (carieră pe 5 ani „by the book”, creş­teri standard); caută umanitate şi coerenţă între vorbă şi faptă.

 La orizont, a deschis şi o temă provocatoare: „un CEO ar putea deveni, tehnic, o inteligenţă artificială” în anumite industrii/companii. AI-ul va consilia, va evalua sentiment, va lua decizii opera­ţionale mai rapid — dar exact prin asta grila de evaluare a liderilor umani se va înăspri.

Finalul galei a fost dedicat premierii liderilor cu evoluţii spectaculoase în cea mai recentă ediţie a catalogului „100 cei mai admiraţi CEO din România”, cu zece mesaje care au avut în centru aceeaşi idee: într-o eră dominată de AI, ceea ce rămâne imposibil de replicat este felul în care un om conduce alţi oameni.

Bogdan Florea, CEO, Connections: „Astăzi suntem mult mai bine decât speram în 2005; mi-a depăşit aşteptările România — fără să însemne că n-avem încă mult de făcut. (…) Funcţia executivă nu se deleagă unui AI; poate fi un asistent bun la rutină, dar leadershipul rămâne profund uman.”

Fady Chreih, CEO, Reţeaua de Sănătate Regina Maria:

„România are potenţial mai mare decât locul unde e azi; dacă ne comparăm cu Polonia, încă n-am atins plafonul nostru. (…) Când aveţi opţiunea de a fi umani, alegeţi-o — poate pe termen scurt pierzi, dar pe termen lung câştigi.”

Octavian Pantiş, cofondator, Qualians: „Pentru utilizator, AI-ul e un asistent foarte isteţ, dar un pic aiurit — te ajută mult, dar trebuie supravegheat.(…) Privind copertele astea (aflate în sala evenimentului n.red.), vezi cât de efemere pot fi uneori vârfurile — singura reţetă e să «keep on working».”

Costin Tudor, CEO, wherewework: „Da, AI-ul va lua joburi — inclusiv în HR — şi, uneori, le va face mai bine ca noi; important e să învăţăm rapid «limba» tehnologiei.(...) Tot mai des, angajaţii îşi recenzează CEO-ul; e un semn clar că liderii sunt evaluaţi nu doar pe cifre, ci pe impactul asupra oamenilor.”

Carmen Petcu, director general, De’Longhi Group în România: „În industrie nu există spectaculos; există muncă 24/7, de luni până duminică. (…) În cadrul De’Longhi Group România sunt 4.300 de oameni care nu muncesc pentru că li se spune sau li se impune. Muncesc pentru că înţeleg ce au de făcut, au un sens comun şi au descoperit împreună că pot deveni competitivi pe plan internaţional.”

Alin Tapalagă, CEO, Porsche Inter Auto România: „Pentru mine, cea mai importantă a fost munca: a fost şi job, şi pasiunea mea. Dacă ai pasiune în ceea ce faci şi se întâmplă să fie şi jobul tău, lucrurile devin simple. (…) Liderii adevăraţi înţeleg viitorul. Cel mai important e să te adaptezi, să înveţi zi de zi ce înseamnă noul şi, la un moment dat, să contezi pe expertiza echipei.”

Elisabeta Moraru, country drector, Google România: „Vă propun să privim noua tehnologie ca pe un punct de inflexiune al oportunităţilor, nu ca pe suma fricilor—pentru că dezvoltarea pe care o poate aduce e reală.”

Corneliu Bodea, CEO al Adrem şi preşedinte al Centrului Român al Energiei (CRE): „N-a fost niciodată uşor să faci business în România şi nici nu cred că va fi. Dar nu îmi plac deloc lucrurile simple şi mă bucur că am avut şansa să fac business într-un loc complicat. (…) „Sunt foarte optimist: văd o scădere semnificativă a preţului energiei în următorii doi ani.”

 

Nicolae Bănică, CEO, Oscar Downstream: „În energie nu poţi automatiza relaţia. Trebuie să negociezi, să gestionezi conflicte, să construieşti alianţe — asta cere inteligenţă emoţională, nu algoritmi.”

Radu Timiş Jr. — CEO, Cris-Tim Family Holding: „Acest premiu înglobează realizările a tuturor celor peste 2.000 de colegi. Ei sunt cei care duc povestea mai departe. (…) Un brand înseamnă încredere, iar un brand puternic înseamnă încredere livrată constant.”

Cornel Cărămizaru — director general, Coca-Cola HBC România: „Cel mai greu de delegat rămâne relaţia umană: a crea conexiuni, a înţelege ce e important pentru oameni, a da siguranţă, a da sens, a ajuta, a creşte. Empatia şi capacitatea de a asculta vor conta în continuare, mai ales când impactul schimbărilor nu e încă limpede.”

Bogdan Gubandru, chief operations manager, Redport (a înmânat premiul lui Alin Tapalagă): „Este o onoare să fim partenerii acestei gale care premiază viziunea, excelenţa, performanţa — valori pe care le împărtăşim şi noi. (…) Tehnologia îşi va face locul tot mai pregnant, dar la finalul zilei construim pentru oameni, pentru că oamenii folosesc produsele noastre.”

Raluca Ţintoiu, deputy CEO & head of wholesale banking, ING Bank România (a înmânat premiul lui Nicolae Bănică): „Se simte presiunea noului; e un challenge pentru noi. Am început să lucrăm cu AI-ul, colegii mei sunt încântaţi — au fost şi întrebări de tipul «va mai fi nevoie de noi?». Deocamdată nu pare să fie cazul.”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.