Gabriel Voin, Fornetti: Creşterea va veni din HoReCa. Estimăm o stagnare a comerţului stradal în 2020. Dezvoltarea magazinelor de proximitate, principalul factor de schimbare

Autor: Mădălina Panaete Postat la 13 ianuarie 2020 484 afişări

Produsele Fornetti ajung în cele aproape 800 de magazine cu acelaşi nume deschise în franciză, în lanţurile internaţionale de magazine, iar într-o mică proporţie şi în HoReCa.

Gabriel Voin, Fornetti: Creşterea va veni din HoReCa. Estimăm o stagnare a comerţului stradal în 2020. Dezvoltarea magazinelor de proximitate, principalul factor de schimbare
Gabriel Voin, Fornetti: Creşterea va veni din HoReCa. Estimăm o...

Produsele Fornetti ajung în cele aproape 800 de magazine cu acelaşi nume deschise în franciză, în lanţurile internaţionale de magazine, iar într-o mică proporţie şi în HoReCa.

Gabriel Voin, directorul comercial al producătorului de patiserie Fornetti, estimează o stagnare a comerţului stradal şi o creştere mică a segmentului de retail în 2020, dezvoltarea magazi­ne­lor de proximitate având un rol important în schimbarea ale­ge­rilor consumatorilor.

„Comerţul stradal s-a schimbat mult în ultimii doi ani, iar supermarketurile de pro­ximitate au fost prin­cipa­lul factor. Con­su­ma­torii şi-au schimbat com­por­tamentul de con­sum, iar în acest an nu antici­păm modificări majore decât în cazul unor perturbări financiare la nivel naţional“, a spus managerul pentru ZF.

În ultimii ani, segmentul magazinelor de proxi­mitate s-a dezvoltat puternic, „muş­când“ din piaţa micilor chioşcari, dar şi din businessul altor tipuri de comercianţi precum cei de panificaţie sau patiserie.

Produsele Fornetti ajung în cele aproape 800 de magazine cu acelaşi nume deschise în franciză, în lanţurile internaţionale de magazine, iar într-o mică proporţie şi în HoReCa. Astfel, compa­nia are o imagine clară des­pre ce se întâmplă în toate seg­mentele de comerţ.

„Segmentul HoReCa are un poten­ţial imens şi considerăm că va avea o creştere substanţială în acest an.“

Fornetti este un brand fondat în urmă cu circa 20 de ani de maistrul brutar Palásti József din Un­garia. În vara lui 2015, grupul a intrat în portofoliul Aryzta AG, care este unul dintre cei mai mari trei producători de panificaţie şi patiserie conge­la­tă la nivel mondial, cu venituri de 3,4 mld. euro în 2018. Fornetti România, cu sediul în Timişoara, a fost înfiinţată în anul 2001 prin intermediul unui parteneriat cu Fornetti Kft. din Ungaria. Compania a devenit master-francizor pentru această marcă în România după ce iniţial a avut activităţi de distribuţie a produselor de patiserie.

La finalul anului 2002 a fost dată în folosinţă fabrica din Hodoni, judeţul Timiş, iar în timp Fornetti a devenit cel mai extins lanţ de francize din ţară.

În 2018, Fornetti România a raportat afaceri de 196 mil. lei (42 mil. euro), în creştere cu 10% faţă de anul precedent.

„Din fericire, în ultimii ani creşterea cifrei de afaceri a fost constantă. Anul trecut am avut o creştere de aproape 5% faţă de 2018 şi mizăm pe o creştere şi în acest an“.

Gabriel Voin, care lucrează de mai bine de zece ani pentru producătorul de produse de patiserie, spune că, la fel ca şi majoritatea companiilor din România, şi Fornetti se confruntă cu o criză acută de angajaţi.

„Suntem mereu în cautare de angajaţi, în toate domeniile, în special în sectorul opera­ţional. La partea de investiţii, tocmai am finalizat o lucrare în valoare de peste 1,5 mi­lioane de euro, care are ca principal scop mărirea capacităţii de producţie şi creşterea eficienţei.“

El adaugă faptul că Fornetti investeşte în fabrică, în utilaje, inclusiv pentru a facilita munca angajaţilor. Pentru anul acesta, la partea de investiţii sunt vizate secţiile de pre­parare, umpluturi şi aluat. Managerul nu a dat detalii despre valoarea investiţiilor din 2020.

Gabriel Voin, director comercial Fornetti: Segmentul HoReCa are un potenţial imens şi considerăm că va avea o creştere substanţială în acest an

 

madalina.panaete@zf.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
magazine,
crestere,
schimbare,
comert
„Sunt un manager de creştere, nu de restructurare, dar mai mult decât orice sunt un om de marketing” Violeta Luca, general manager Microsoft România - VIDEO „Sunt un manager de creştere, nu de restructurare, dar mai mult decât orice sunt un om  de marketing” Violeta Luca, general manager Microsoft România - VIDEO

În cadrul celui mai recent eveniment Meet the CEO organizat de Business MAGAZIN, Violeta Luca a povestit despre fiecare pas făcut în carieră, de la jobul part time în asigurări până la cel actual, de general manager al Microsoft România. Se autodescrie drept un „manager de creştere” şi nu unul „de restructurare”, are experienţă în vânzări, dar se consideră „un om de marketing” mai mult decât orice altceva. Care sunt însă elementele care au ajutat-o să ajungă în postura de a nu-şi căuta niciodată un loc de muncă?

vezi continuarea
În ce fel v-a influențat ZF viața profesională?

TOTUL PENTRU BUSINESS. TOTUL ESTE BUSINESS

ZF.ro
Beţi cafea? Diferenţa între o cafea de lux şi o cafea normală Beţi cafea? Diferenţa între o cafea de lux şi o cafea normală
Cel mai mare pericol de care trebuie să vă feriţi la job. Extrem de puţini ştiu asta, dar vă poate costa TOTUL
ProMotor.ro
E ca nouă, BOSS. Nu bate, nu troncăne. Ce probleme a avut acest VW Golf VI cumpărat de la un samsar? E ca nouă, BOSS. Nu bate, nu troncăne. Ce probleme a avut acest VW Golf VI cumpărat de la un samsar?
Supărat că nu l-a lăsat să depășească, a frânat în fața lui. Acum regretă enorm!
Mazda CX-30 are primul motor DIESEL care este alimentat cu BENZINĂ. Iată cum se conduce
Descopera.ro
Un pilot AIRBUS a făcut o MAENVRĂ demnă de filme pentru a salva situaţia. IMAGINILE video fac înconjurul lumii Un pilot AIRBUS a făcut o MAENVRĂ demnă de filme pentru a salva situaţia. IMAGINILE video fac înconjurul lumii
MISTERUL din jurul unei structuri subterane din Rusia, desluşit după decenii de CONTROVERSE uriaşe
STRUCTURI care se găsesc pe Marte au apărut din SENIN pe Pământ iar savanţii sunt contrariaţi de acest fenomen STRANIU
Go4it.ro
Cât costă NETFLIX în România faţă de alte ţări din EUROPA. Este abonamentul prea scump raportat la ce primim? Cât costă NETFLIX în România faţă de alte ţări din EUROPA. Este abonamentul prea scump raportat la ce primim?
SUA pregăteşte o lege care să limteze şi mai mult accesul Huawei la tehnologii străine
Cea mai IEFTINĂ maşină electrică din România disponibilă la vânzare nici nu necesită permis categoria B
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.