Fondatorii Autonom Services: Companiile româneşti pot avea un rol fundamental în reducerea şomajului şi în temperarea recesiunii, dar au nevoie de sprijin şi de acces la capital

Autor: Cristina Bellu Postat la 22 iulie 2020 44 afişări

Marius şi Dan Ştefan, fondatorii şi acţionarii Autonom Services, cea mai mare companie antreprenorială românească de pe pieţele de leasing operaţional auto şi rent-a-car, consideră că antreprenoriatul poate deveni adevăratul motor al economiei locale, iar companiile româneşti pot avea un rol fundamental în reducerea şomajului şi în temperarea recesiunii, dar pentru ca acest lucru să se întâmple sectorul trebuie să fie sprijinit, în contextul în care una dintre cele mai mari provocări pentru antreprenori în acest moment o constituie obţinerea accesului la finanţare şi menţinerea lichidităţii.

Fondatorii Autonom Services: Companiile româneşti pot avea un rol fundamental în reducerea şomajului şi în temperarea recesiunii, dar au nevoie de sprijin şi de acces la capital

Marius şi Dan Ştefan, fondatorii şi acţionarii Autonom Services, cea mai mare companie antreprenorială românească de pe pieţele de leasing operaţional auto şi rent-a-car, consideră că antreprenoriatul poate deveni adevăratul motor al economiei locale, iar companiile româneşti pot avea un rol fundamental în reducerea şomajului şi în temperarea recesiunii,  dar pentru ca acest lucru să se întâmple sectorul trebuie să fie sprijinit, în contextul în care una dintre cele mai mari provocări pentru antreprenori în acest moment o constituie obţinerea accesului la finanţare şi menţinerea lichidităţii.

“O criză vine întotdeauna cu provocări, dar şi cu oportunităţi. Este o perioadă în care noi toţi trebuie să analizăm ce îmbunătăţiri putem face şi cum ne putem reinventa businessurile”, transmit fondatorii Autonom.

Compania a derulat un sondaj în perioada 2 - 12 iunie, în rândul clienţilor din portofoliu, la care au participat 134 de companii locale, şi care a vizat modul în care pandemia şi perioada de izolare le-a afectat activitatea.

Astfel, 69% dintre respondenţi au recunoscut că au fost afectaţi de perioada de carantină, 42,5% dintre aceştia au fost afectaţi mediu, iar 26% major.

În ceea ce priveşte provocările aduse de pandemie, 75% din antreprenorii şi managerii care au participat la sondaj au observat o scădere a activităţii şi a volumului de vânzări. Al doilea cel mai indicat răspuns a fost reducerea cheltuielilor, ales de 38% dintre participanţi, urmat de lichiditatea redusă, adică incapacitatea de plată a furnizorilor, situaţie întâlnită în rândul a 34% dintre respondenţi. Printre alte probleme menţionate de respondenţi s-au regăsit nevoia de a trimite angajaţii în şomaj tehnic (30%), scăderea moralului angajaţilor (25%), reducerea capacităţii de aprovizionare din cauza restricţiilor de circulaţie (22%), scăderea productivităţii angajaţilor din cauza lucrului de acasă (17%), lipsa serviciilor de îngrijire copil pentru angajaţii cu copii (14%) şi reduceri de personal (10,5%).

În termeni de ceea ce este necesar pentru continuarea activităţii, majoritatea răspunsurilor participanţilor s-au concentrat pe nevoia de capital. 39,5% dintre aceştia au indicat accesul la surse de finanţare.

Totuşi în ciuda contextului, antreprenorii şi managerii locali rămân optimişti cu privire la viitor. Astfel, aproximativ 80% dintre respondenţi sunt încrezători că afacerile lor vor trece cu bine peste perioada următoare de 3-6 luni. În acelaşi timp, 18,5% nu sunt siguri de ceea ce va aduce această perioadă şi 1,5% au recunoscut că nu consideră că vor supravieţui.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Autonom Services,
companii,
recesiune,
reducere,
somaj

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.