FAN Courier: Perioada de stare de urgenţă a fost ca un Black Friday de primăvară care a durat două luni

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 24 iunie 2020 1270 afişări

Perioada de stare de urgenţă, cu­prinsă între 16 martie şi 15 mai 2020, a fost pentru compania lo­ca­lă de cu­ri­e­rat FAN Cou­rier una ex­trem de aglo­me­rată, ase­mă­nă­toa­re cu Black Friday, ziua din an în care oamenii fac un număr record de achiziţii, impulsionaţi de reduceri.

FAN Courier: Perioada de stare de urgenţă a fost ca un Black Friday de primăvară care a durat două luni

A doua parte a stării de urgenţă a venit cu o creştere a volumelor de livrări, în condiţiile în care serviciile de curierat au devenit una dintre puţinele posibilităţi pentru populaţie de a se putea aproviziona cu bunurile necesare.

Perioada de stare de urgenţă, cu­prinsă între 16 martie şi 15 mai 2020, a fost pentru compania lo­ca­lă de cu­ri­e­rat FAN Cou­rier una ex­trem de aglo­me­rată, ase­mă­nă­toa­re cu Black Friday, ziua din an în care oamenii fac un număr record de achiziţii, impulsionaţi de reduceri.

„Acele două luni au fost asemenea unui roller-coaster, dacă ar fi să exprimăm plastic perioada pe care am traversat-o, sau ca un Black Friday de primăvară care a durat două luni. Principala pro­vocare a fost de aloca reursele nece­sare desfăşurării activităţii în deplină siguranţă. Astfel, dacă în prima parte a stării de urgenţă, prioritar a fost să ne asigurăm că avem echipamentele necesare pentru a ne proteja angajaţii în con­diţiile în care activitatea curentă se desfăşura normal, în a doua parte a perioadei eforturile noastre s-au concentrat pe asigu­rarea capacităţii de livrare“, spun reprezentanţii FAN Courier.

A doua parte a stării de urgenţă a venit cu o creştere a volumelor de livrări, în condiţiile în care serviciile de curierat au de­venit una dintre puţinele posi­bi­lităţi pentru populaţie de a se pu­tea aproviziona cu bunurile nece­sare.

„O măsură extrem de impor­tantă pentru companie, dar şi pen­tru clienţi şi economie, este con­ti­nu­area investiţiilor bugetate. Obiec­tivul nostru a fost să reuşim să men­ţi­nem un nivel al serviciului pres­tat con­form standardelor pro­mi­se clien­ţilor noştri, iar pen­tru aceasta men­ţinerea inves­ti­ţiilor este esen­ţială“, mai spun re­pre­zentanţii com­paniei.

FAN Courier are bugetate pen­tru 2020 investiţii în valoare de 58 de milioane de lei, în uşoară creş­tere faţă de bugetul de anul tre­cut. În 2019, cifra de afaceri a com­pa­niei a fost de 792 mil. lei, plus 15% com­parativ cu anul precedent. FAN Courier are apro­xi­mativ 3.000 de angajaţi. La înce­putul lunii iu­nie, compania a anunţat că 24 de per­soane angajate în depozitul din Şte­făneşti au fost infectate cu COVID-19, însă acti­vi­tatea a con­ti­nu­at să se des­făşoară în mod nor­mal. „Starea de urgenţă a însem­nat, în sens pozitiv, creşterea cererii şi fo­losirea în mai mare măsură a so­lu­ţiilor de plată alternative cash-ului. Este un comportament intrat oarecum forţat în obiceiurile de consum ale românilor, dar care va fi păstrat datorită beneficiilor pe care le aduce. În acelaşi timp, însă, în contextul situaţiei actuale, nu excludem posibilitatea ca o parte dintre retaileri (companii) să limiteze investiţiile în stocuri. În aceste condiţii, pentru noi, dar şi pentru întreaga industrie de cu­rierat, perioada următoare aduce câteva provocări impor­tan­te.“

Prima astfel de provocare este capacitatea de a gestiona businessul fără posibilitatea de a previziona ce urmează, deoarece, în momentul de faţă, este încă dificil de prog­nozat dacă volumele vor creşte sau vor scădea în perioada următoare.

„De aceea, este foarte important să planificăm alocarea de resurse în directă legătură cu volumele transportate, astfel încât să evităm risipa, dar să putem face faţă în continuare unui potenţial vârf. Limitarea stocurilor la retaileri generează de asemenea o provocare pentru noi, deoarece această situaţie va duce la o creştere a partidelor predictibile a fi transportate în sistem de curierat.“

FAN Courier deserveşte peste 50.000 de clienţi, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 6.850 de colaboratori şi a unei flote auto de peste 4.200 de autovehicule.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.