Există şi poveşti cu imigranţi fericiţi. Unul dintre ei a trecut de la livrat pizza ca job part-time la a deţine 270 de pizzerii. Iată cum a reuşit: „[La început] a fost haos”
În puţin peste trei decenii, Nadeem Bajwa a trecut de la statutul de student care se zbătea să-şi plătească facturile, la cel de proprietar al unui adevărat imperiu fast-food: 270 de restaurante Papa John’s în America de Nord.
Bajwa, în prezent în vârstă de 58 de ani, a povestit pentru CNBC că a emigrat din Pakistan în SUA în 1991. A urmat cursurile unui colegiu din Fort Wayne, Indiana, şi a muncit în tot felul de joburi part-time pentru a-şi acoperi cheltuielile. Unul dintre aceste joburi a fost livrarea de pizza pentru un restaurant Papa John’s local, pentru 4,25 dolari pe oră. Prima sa vară în America a fost o adevărată cursă contra cronometru: spăla vase dimineaţa la micul dejun, livra pizza după-amiaza şi lucra la Taco Bell noaptea.
„Am început să fac livrări pentru Papa John’s când au apărut în oraş şi, de acolo, am început să iubesc ceea ce făceam. Bacşişurile erau bune şi m-au ajutat mult”, a povestit Bajwa pentru CNBC.
Când a absolvit colegiul, în 1996, urcase deja în ierarhia companiei – de la livrator la manager zonal. Deşi a aplicat pentru joburi în companii mari, nu a găsit o ofertă care să-i aducă un salariu mai bun decât cel pe care îl câştiga deja la Papa John’s. Aşa că a ales să rămână.
Experienţa acumulată l-a ajutat atunci când a decis să devină francizat şi să îşi deschidă propria locaţie. În 2002, Bajwa a inaugurat primul său Papa John’s în East Liverpool, Ohio, reducând costurile de început prin faptul că a făcut singur cea mai mare parte din muncă.
Investiţia iniţială pentru amenajarea locaţiei a fost de 150.000 de dolari, iar succesul a fost imediat: au venit mult mai mulţi clienţi decât anticipase. Totuşi, echipa nu era suficient pregătită, a fost depăşită de volumul mare de muncă, iar jumătate dintre angajaţi au plecat chiar din prima zi.
„[La început] a fost haos”, a recunoscut Bajwa pentru CNBC. „Am învăţat cât de important este să fii pregătit înainte de deschidere.”
De la acel prim restaurant, a urmat al doilea, apoi al treilea. În prezent, obiectivul lui Bajwa este să ajungă la 500 de restaurante Papa John’s în următorii ani.
Papa John’s, fondată în 1985, are peste 3.000 de locaţii în SUA. Pentru a deschide un restaurant sub acest brand este nevoie, de regulă, de o investiţie iniţială de cel puţin 272.915 dolari.
Surse: CNBC, Entrepreneur.com
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
![Există şi poveşti cu imigranţi fericiţi. Unul dintre ei a trecut de la livrat pizza ca job part-time la a deţine 270 de pizzerii. Iată cum a reuşit: „[La început] a fost haos”](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/341/5531/22891455/1/ton.jpg?width=620)












