Enter: 300 de dolari

Postat la 16 mai 2006 1 afişăre

In 1990, Softwin avea doi angajati: sotii Florin si Mariuca Talpes, initiatorii afacerii. Capitalul cu care au pornit acest business a fost de 300 de dolari, bani pe care i-au primit de la tatal Mariucai, regretatul actor Mihai Mereuta. Cei 300 de dolari echivalau cu salariul de cercetator pe 3 luni al lui Florin Talpes.

 

La inceputul lui 1990, Florin si Mariuca Talpes erau fericitii parinti a doi gemeni de trei ani - de unde si numele companiei, format din alaturarea a doua cuvinte in limba engleza "soft" si "twin" (gemeni). Florin Talpes isi incepuse doctoratul in matematica, sotii aveau un apartament si un Trabant si spun ca se multumeau cu putin din punct de vedere financiar. Dar isi doreau mult o schimbare.

 

In acea vreme, sotii Talpes lucrau la Institutul pentru Tehnica de Calcul si Informatica, in ceea ce se numea cercetare in dome-niul software. Era inca un domeniu nou chiar si in tarile dezvoltate, unde Windows-ul era inca un sistem de operare putin raspandit. Sotii Talpes nu au inceput afacerea Softwin cu un business plan si nici cu obiective clare, ci doar cu sentimentul puternic ca pot reusi in acest domeniu. Astazi ei spun ca realitatea a depasit cu mult ceea ce si-ar fi putut imagina. Piata romaneasca de IT era, in anii 1990-1991, in colaps. Asadar, faptul ca Softwin a fost printre primele companii de profil in piata romaneasca nu a prea contat, din perspectiva avantajului de a acapara o cota de piata stabila. In ce priveste rezervorul de specialisti, in institutele de stat se gaseau foarte multi specialisti de valoare, dar, in acel moment de pionerat, specialistii "de la stat" priveau cu neincredere angajarea intr-o intreprindere privata.

 

Totusi, Softwin a rezistat si a crescut pe pietele din Vest. Anul trecut vanzarile Softwin pe piata romaneasca au reprezentat doar 37% din total. "Suntem prezenti in retelele a 90% din marii retaileri din Vest", declara Talpes intr-o discutie anterioara cu BUSINESS Magazin. In acest moment, BitDefender se distribuie in 42 de tari, ponderea antivirusului in vanzarile companiei reprezentand mai bine de 50%. La inceputul anului, Softwin a anuntat ca BitDefender vizeaza intarirea pozitiei sale in si in Europa Centrala si de Est. Motivul? "Cu un ritm de crestere de circa 25-30% anual, cel mai dinamic din intreaga Europa, aceasta zona a devenit atractiva pentru BitDefender", declara la mijlocul lunii februarie Oliviu Talianu, BitDefender Regional Manager pentru Europa de Est.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Enter: 300 de dolari
/actualitate/enter-300-de-dolari-1005924
1005924
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.