Edenred: 7 din 10 angajaţi români acordă sub 30 de minute mesei de prânz şi alocă în medie 40 lei. Doar 6% dintre angajaţi comandă de pe platformele de livrare.

Autor: Roxana Rosu Postat la 08 mai 2025 31 afişări

Edenred: 7 din 10 angajaţi români acordă sub 30 de minute mesei de prânz şi alocă în medie 40 lei. Doar 6% dintre angajaţi comandă de pe platformele de livrare.

Şapte din 10 angajaţi români acordă sub 30 de minute mesei de prânz, pentru care alocă în medie 40 lei, iar acelaşi procent aleg să mănânce în faţa calculatorului, arată un studiu realizate de Edenred România, furnizor de beneficii extrasalariale.

În acelaşi timp, 8 din 10 respondenţi consideră că pauza de masă contribuie foarte mult la creşterea nivelului de concentrare şi le oferă un plus de energie şi fericire.

Datele arată şi că doar 6% dintre angajaţi comandă de pe platformele de livrare.

Studiul Pauza de prânz în 2025 - Între rutină, gust şi tendinţe a fost realizat online, în aprilie 2025, pe un eşantion de 2206 respondenţi, femei şi bărbaţi, cu vârste cuprinse între 18 şi 61 ani.

"În România anului 2025, pauza de prânz rămâne, paradoxal, cel mai neglijat obicei valoros din viaţa profesională. Doar 1 din 10 angajaţi îşi oferă peste 45 de minute pentru această pauză, iar 7 din 10 o petrec în faţa calculatorului. Pauza de prânz nu este doar un moment de alimentaţie — este o sursă reală de energie, productivitate şi echilibru menta”, a declarat Gorkem Oran, Director General Edenred România.

Criteriile cele mai importante în alegerea restaurantului sunt gustul mâncării, preţul şi opţiunile sănătoase.

În funcţie de generaţie, 45% dintre cei din generaţia Z au afirmat că ar dori o pauză de prânz mai lungă ca durată, iar peste jumătate dintre ei (51%) susţin că aleg restaurante cu ingrediente locale şi nu ar ţine cont de preţ la alegerea restaurantului la prânz.

În acelaşi timp, în rândul millenials, doar 39% ar dori timp mai mult pentru pauza de prânz, dar interesul lor este mai crescut pentru produsele autentice româneşti (62%).

Studiul a mai arătat că pentru 88% dintre persoanele chestionate este foarte important să aibă opţiuni sănătoase la prânz, iar 62% sunt interesate de gust, prospeţime şi susţinerea producătorilor locali. Peste 68% au declarat că preferă meniul zilei, salatele sau mâncarea gătită pe grătar.

În studiu, angajaţii spun că dacă ar avea acces la o valoare mai mare a tichetelor de masă, 1 din 2 ar alege restaurante mai bune, cu ingrediente locale şi opţiuni sănătoase. Edenred România a lansat pe 1 mai campania Prânzul Anului, care se va desfăşura la nivel naţional, timp de o lună, în care angajaţii pot vota restaurantul preferat pentru pauza de prânz.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
pauza,
angajati,
romania

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.