După ce preţurile la maşini au explodat în ultimii ani, BMW anunţă în sfârşit că nu mai vrea să crească preţurile şi că se aşteaptă la o creştere a livrărilor în 2023

Autor: Daniel Belu Postat la 15 martie 2023 71 afişări

După ce preţurile la maşini au explodat în ultimii ani, BMW anunţă în sfârşit că nu mai vrea să crească preţurile şi că se aşteaptă la o creştere a livrărilor în 2023

Constructorul auto german BMW şi-a stabilit miercuri obiectivele de creştere uşoară a marjelor pentru segmentul său auto şi de creştere a livrărilor în acest an, pe măsură ce avansează cu implementarea flotei sale electrice, conform CNBC.

Compania a precizat că se aşteaptă la o marjă EBIT (profit înainte de dobânzi şi taxe) cuprinsă între 8-10% pentru gama sa auto în 2023, cu livrări care vor creşte uşor faţă de 2022 şi cu "preţuri de vânzare care vor rămâne la un nivel stabil". Aceasta preconizează că piaţa maşinilor de ocazie se va normaliza în acest an "datorită disponibilităţii crescute a maşinilor noi".

Acţiunile BMW au crescut cu 1,07% de dimineaţă, în urma anunţului.

"Un nivel ridicat de flexibilitate, combinat cu performanţa noastră operaţională, s-a dovedit a fi o combinaţie eficientă pentru a asigura succesul BMW Group, chiar şi în faţa unor situaţii dificile şi pentru a profita de oportunităţile de creştere profitabilă", a declarat Oliver Zipse, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, într-o declaraţie de presă.

La fel ca şi rivalii, BMW s-a confruntat cu lipsa semiconductorilor la nivel mondial şi cu întreruperi ale lanţului de aprovizionare, ceea ce a reprezentat o provocare pentru a-şi îndeplini comenzile înregistrate.

Compania a confirmat rezultatele pentru întregul an 2022 raportate săptămâna trecută, inclusiv un EBIT de 10,6 miliarde de euro (11,4 miliarde de dolari) pentru segmentul său auto, care a avut o marjă de 8,6% anul trecut. Fluxul de numerar pentru sectorul auto al companiei a fost de 11,1 miliarde de euro.

Ca urmare, a propus un dividend de 8,50 euro pe acţiune, faţă de o plată de 5,80 euro pentru aceeaşi acţiune în anul precedent.

"Nu ne uităm la o tendinţă de unitate sau la un segment sau la o regiune din lume şi cred că, pentru noi, acest lucru se încadrează foarte bine în ceea ce am spus cu câţiva ani înainte", a declarat Zipse pentru CNBC. "Acum executăm acest plan şi se pare că planul pe care îl executăm aici este destul de reuşit pe partea de venituri, dar şi pe partea de cotă de piaţă."

El a subliniat că strategia BMW va continua să prioritizeze profitabilitatea, minimalizând efectul creşterii vertiginoase a ratei inflaţiei asupra cererii de consum,

"Dacă inflaţia are cu adevărat un aport, este o chestiune care ţine de capacitatea de a avea putere de stabilire a preţurilor pe piaţă", a precizat el. "Cu această abordare globală pe care o avem aici, aş fi optimist dar şi prudent în ceea ce priveşte anul şi vom avea o uşoară creştere a volumului în general."

Compania a anunţat numirea unui nou director financiar pe 9 martie, Walter Mertl urmând să preia această funcţie în luna mai, după pensionarea lui Nicolas Peter.

Rezultatele BMW vin după o serie de anunţuri optimiste făcute de constructorii auto la începutul săptămânii, Porsche a publicat o perspectivă de creştere ambiţioasă după profiturile record din 2022, iar Volkswagen a prezentat un plan de investiţii de 193 de miliarde de dolari pe cinci ani.

BMW anticipează că principalele surse de creştere a activităţii sale în acest an vor fi modelele sale premium şi vehiculele complet electrice cu baterii (BEV).

"În funcţie de condiţiile de piaţă predominante în a doua jumătate a deceniului, de evoluţia preţurilor şi a disponibilităţii materiilor prime şi de ritmul în care se construieşte o infrastructură de încărcare cuprinzătoare, BMW Group se aşteaptă să ajungă la o cotă de peste 50% din BEV cu mult înainte de 2030", a declarat compania, după ce a semnalat că ponderea BEV-urilor sale va atinge 15% în 2023.

BMW intenţionează să livreze 2 milioane de vehicule complet electrice până în 2025 şi peste 10 milioane de astfel de unităţi până în 2030. Primele vehicule electrice ale mărcii MINI urmează să intre pe piaţă în acest an, după ce Rolls-Royce a lansat primul său model complet electric Rolls-Royce Spectre în 2022 şi va ajunge la clienţi în 2023.

Constructorul auto şi-a consolidat eforturile de tranziţie către vehiculele electrice, anunţând în octombrie că doreşte să investească 1,7 miliarde de dolari în operaţiunile sale din SUA pentru a construi astfel de autovehicule şi baterii. La începutul acestui an, a introdus o flotă pilot de vehicule pe bază de hidrogen.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bmw,
crestere,
livrari,
autovehicule,
piata

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.