Dublu pe România. Ce planuri are Lenovo pentru piaţa locală

Autor: Alex Ciutacu Postat la 11 octombrie 2020 155 afişări

La câţiva ani după ce Lenovo a cumpărat Motorola de la Google, compania se repoziţionează şi atacă piaţa locală cu o serie de flagship-uri Motorola şi cu o strategie prin care vrea să îşi dubleze businessul realizat în România.

La câţiva ani după ce Lenovo a cumpărat Motorola de la Google, compania se repoziţionează şi atacă piaţa locală cu o serie de flagship-uri Motorola şi cu o strategie prin care vrea să îşi dubleze businessul realizat în România.

Lenovo România declara pentru ZF la începutul verii 2020 că vrea să vândă 100.000 de smartphone-uri Motorola în România în acest an, într-un plan ce se contura ambiţios în anul pandemiei.

Într-un interviu cu Business Magazin, managerii regionali ai Lenovo Mobile Business Group au detaliat strategia prin care vor să readucă Motorola printre principalele smartphone-uri pe care le folosesc românii. Lenovo a cumpărat brandul Motorola de la Google în ianuarie 2014, iar divizia Mobile Business Group din cadrul Lenovo a intrat în piaţa locală prin brandul Motorola încă din 2016. Acum, managerii regionali ai Motorola vor să ţintească un nou tip de client.

 „În ultimii ani clientul Motorola era mai degrabă un bărbat, uşor mai în vârstă, dar schimbăm paradigma prin remodelarea preţurilor şi a modului în care interacţionăm cu consumatorii. Schimbăm identitatea vizuală ca să aducem o abordare neutră din punctul de vedere al genului căruia ne adresăm şi vrem să atragem clienţi mai tineri”, a explicat Francois LaFlamme, vicepreşedinte, chief marketing officer, Europe general manager Motorola Mobility în cadrul Lenovo Mobile Business Group.

După consolidarea portofoliului de smartphone-uri prin lansarea unor flagship-uri precum razr şi edge+ în acest an, Motorola are ca plan să obţină o creştere de 100% în România, unde are o cotă de piaţă de 6%. Pentru a contura această poveste în continuare, planul Motorola pentru 2020 include un parteneriat cu operatorul Orange, dincolo de reţeaua de magazine Altex – un canal pe care vinde deja. „Una dintre priorităţile noastre este să fim în retail şi să fie uşor de ajuns la noi. Ne bazăm pe un parteneriat pe care îl formăm cu Orange. Vrem să creştem businessul cu 100%”, a declarat Vladislav Ivanov, general manager, Europa de sud-est, Motorola Mobility, în cadrul Lenovo Mobile Business Group.

În ceea ce priveşte canalele de vânzare, Lenovo nu are în plan să deschidă un magazin fizic pentru Motorola până la finalul anului 2020, însă se bazează mai mult pe canalul online. „Nu avem planuri pentru a deschide un magazin până la finalul anului, dar am dezvoltat platforma noastră online care ne va ajuta să oferim o experienţă integrată utilizatorului. Acest lucru este cu atât mai important în situaţia actuală”, a spus Vladislav Ivanov.

FRANCOIS LAFLAMME, VICEPREEDINTE, CHIEF MARKETING OFFICER, EUROPE GENERAL MANAGER MOTOROLA MOBILITY, N CADRUL LENOVO MOBILE BUSINESS GROUP: „ÎNTREAGA PIAŢĂ, INCLUSIV NOI, A ÎNREGISTRAT O SCĂDERE LA ÎNCEPUTUL CRIZEI, DAR NU ATÂT DE MARE PE CÂT NE AŞTEPTAM. ACUM SUNTEM PESTE VÂNZĂRILE DE DINAINTEA CRIZEI.

În ciuda pandemiei, reprezentanţii Motorola consideră că există o parte dintre potenţialii clienţi care au economisit şi care vor face cumpărături din zona de tehnologie în a doua parte a anului.

Mai mult, compania îşi bazează pariul pe brandul Motorola şi pe situaţia actuală, întrucât într-o astfel de criză cotele de piaţă de schimbă, iar un raport calitate-preţ şi o promovare potrivită îţi pot aduce o creştere mai mare în cota de piaţă, în comparaţie cu un an obişnuit.

„Am simţit şi noi o scădere la începutul pandemiei, dar ne-am revenit, iar dacă ne uităm la portofoliul nostru de produse putem înţelege de ce ne-am revenit. Consumatorii sunt mai atenţi la cheltuielile lor şi la costurile cumpărăturilor”, au transmis reprezentanţii Motorola.

Lenovo, care produce telefoanele Motorola în China, Brazilia şi Argentina, de la caz la caz, a explicat pentru Business Magazin că primele şase luni ale anului au fost bune, iar vânzările au revenit rapid după scăderile de la început. „În ceea ce priveşte Europa am fost surprinşi de evoluţia businessului în situaţia dată. Întreaga piaţă, inclusiv noi, a înregistrat o scădere la începutul crizei, dar nu atât de mare pe cât ne aşteptam, în cazul nostru. Acum suntem peste vânzările de dinaintea crizei, iar asta ne face să fim optimişti referitor la creştere. Sperăm să păstrăm ritmul pentru întreg anul 2020”, a declarat Francois LaFlamme. Unul dintre modelele lansate de companie în 2020 este moto g 5G plus prin care compania vizează „democratizarea” tehnologiei 5G – ceea ce înseamnă că smartphone-urile 5G trebuie să fie accesibile pentru ca tehnologia să poate ajunge la întreaga populaţie în următorii ani.

„Vrem să democratizăm preţurile şi să ne asigurăm că toată lumea are acces la 5G. Ne aşteptăm să avem cea mai mare cotă din piaţa smartphone-urilor cu capabilităţi 5G”, a spus Vladislav Ivanov.

Cu toate acestea, reprezentanţii Motorola au explicat că piaţa din România nu este încă pregătită în totalitate pentru tehnologia 5G, dar asta nu îi opreşte pe ei, ca şi pe alţi actori din piaţă, precum Huawei sau Xiaomi, să lanseze astfel de modele pe piaţa locală. „Mesajul pe care îl primim de la operatorii telecom este că România nu este pregătită încă pentru tehnologia 5G, însă suntem nerăbdători să devenim brandul care va putea livra atunci când reţelele sunt finalizate”, a adăugat Ivanov. Motorola încearcă să îşi facă o nouă intrare în forţă pe piaţa locală şi lansează telefoane în toate gamele de preţ. Principalele ţinte ale companiei pentru viitorul pe termen scurt şi mediu ţin de creşterea prezenţei la raft şi listarea telefoanelor în oferta operatorilor telecom, creşterea prezenţei în mediul B2B şi poziţionarea Moto ca producător de flagship-uri – o ambiţie începută în 2020 prin lansarea modelelor razr şi edge+.

VLADISLAV IVANOV, GENERAL MANAGER, EUROPA DE SUD-EST, MOTOROLA MOBILITY, N CADRUL LENOVO MOBILE BUSINESS GROUP: „NU AVEM PLANURI PENTRU A DESCHIDE UN MAGAZIN PÂNĂ LA

FINALUL ANULUI, DAR AM DEZVOLTAT PLATFORMA NOASTRĂ ONLINE.”

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Motorola,
strategie,
Lenovo

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

Valoarea finanţărilor în start-up-uri IT din România se îndreaptă spre 100 de milioane euro. Cât de mult mai poate urca această valoare? Valoarea finanţărilor în start-up-uri IT din România se îndreaptă spre 100 de milioane euro. Cât de mult mai poate urca această valoare?

Dacă în trecut anunţurile de investiţii în tehnologie erau rara avis, acum s-a ajuns la o piaţă care a evoluat dincolo de investiţiile în start-up-uri de tip „pre-seed” sau „seed”, de câteva sute de mii de euro, până la cele de tip „follow-up”, în care sumele totale alocate pot creşte până la câteva milioane de euro. Valoarea finanţărilor din ecosistemul start-up-urilor tech se îndreaptă astfel spre pragul de 100 de milioane de euro.

vezi continuarea
ZF.ro
Atenţie! O nouă taxă va fi redusă redusă drastic. Ce veţi plăti mai puţin Atenţie! O nouă taxă va fi redusă redusă drastic. Ce veţi plăti mai puţin
O experienţă străină în mijlocul Capitalei: Stilul de viaţă francez, în inima Bucureştiului.
Mediafax
Ora de iarnă 2020: România dă ceasul înapoi în „cea mai lungă noapte din an”, dar ar putea exista efecte pe termen scurt asupra sănătăţii. Reglementarea propusă de Benjamin Franklin în 1784 Ora de iarnă 2020: România dă ceasul înapoi în „cea mai lungă noapte din an”, dar ar putea exista efecte pe termen scurt asupra sănătăţii. Reglementarea propusă de Benjamin Franklin în 1784
Ludovic Orban a anunţat că ia în considerare restricţionarea circulaţiei pe timp de noapte, din cauza epidemiei de SARS-CoV-2
MonitorulApararii
Ministrul Apărării despre lupta contra pandemiei: s-au efectuat peste 100.000 de misiuni, s-au cheltuit peste 53 milioane de euro Ministrul Apărării despre lupta contra pandemiei: s-au efectuat peste 100.000 de misiuni, s-au cheltuit peste 53 milioane de euro
Trump anunţă un acord istoric între Israel şi Sudan
MonitorulPartidelor
Revenire spectaculoasă în politică: Elena Băsescu va candida la Constanţa Revenire spectaculoasă în politică: Elena Băsescu va candida la Constanţa
Clotilde Armand, validată în funcţia de primar al Sectorului 1. Armand: Touche
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan: Alba neagra. Cu TVA... COMENTARIU Valeriu Şuhan: Alba neagra. Cu TVA...
De ce trebuie să se ţină la termen alegerile parlamentare? Analiza lui Ion Cristoiu

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.