Divizia de retail a Grupului Renault rămâne cel mai mare jucător pe piaţa auto în 2020, dar diviziile Porsche Holding rămân cele mai profitabile din top cinci

Autor: Bogdan Alecu Postat la 03 iunie 2021 35 afişări

Cele mai mari cinci companii din retailul şi importul de autovehicule au înregistrat în 2020 afaceri cumulate de aproape 10,5 miliarde de lei, în scădere cu 22% faţă de rezultatele din 2019, în condiţiile în care piaţa auto locală a înregistrat anul trecut un declin tot de 22% din cauza pandemiei.

Divizia de retail a Grupului Renault rămâne cel mai mare jucător pe piaţa auto în 2020, dar diviziile Porsche Holding rămân cele mai profitabile din top cinci

Cele mai mari cinci companii din retailul şi importul de autovehicule au înregistrat în 2020 afaceri cumulate de aproape 10,5 miliarde de lei, în scădere cu 22% faţă de rezultatele din 2019, în condiţiile în care piaţa auto locală a înregistrat anul trecut un declin tot de 22% din cauza pandemiei.

Din top cinci cel mai mic declin l-a înregistrat Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Holding pe piaţa locală, dealer pentru mărcile VW, Audi, Seat şi Skoda şi importator pentru Bentely, Porsche şi Lamborghini, de sub 10%. Mai mult, profitul său net a crescut de la 16,8 la 26,7 milioane de lei.

Tot o creştere a profitului net a înregistrat şi al doilea retailer din top cinci - Ţiriac Auto, care în 2020 a punctat un profit net de 8,3 mil. lei, în timp ce businessul s-a comprimat cu 10% la 1,18 miliarde de lei.

Din top cinci cei mai mari jucători, trei au înregistrat scăderi sub media de 22% - Porsche România, Porsche Inter Auto şi Ţiriac Auto.

Cel mia mare jucător de pe piaţa de retail rămâne Renault Commercial Roumanie, compania care facturează toate maşinile Dacia, Renault şi Nissan vândute pe piaţa locală, cu un business de aproape 3,6 miliarde de lei, dar în scădere cu 20% faţă de 2019. De asemenea şi profitul net al companiei s-a redus de aproape zece ori, de la 75,5 mil. lei în 2019 la 8,3 mil. lei în 2020.

În cazul importatorilor - în condiţiile în care RCR reprezintă şi marca autohtonă, liderul rămâne Porsche România, cu un business de aproape 3,1 miliarde de lei, în scădere cu 15% faţă de anul anterior.

Cel mai mare declin dar şi singurul din top cinci care a înregistrat o pierdere în 2020 a fost Mercedes-Benz România, cu precizarea că în acest caz importatorul comercializează şi camioane de mare tonaj, nu doar autoturisme şi utilitare uşoare, iar segmentul acestora a fost lovit mai puternic în 2020 în condiţiile în care vânzările acestora au scăzut cu peste 30 de procente faţă de 2019.

Automobile Dacia şi-a consolidat în 2020 titlul de cea mai mare companie din România după cifra de afaceri şi a înregistrat o scădere de 27% a businessului în 2020 cu 27% faţă de 2019 la 3,783 miliarde de euro, potrivit datelor financiare ale celei mai mari companii din România. Dacia rămâne cea mai mare companie în condiţiile în care anul trecut OMV-Petrom a înregistrat o cifră de afaceri de 3,16 miliarde de euro.

Dacă în 2018 ajungea la un maxim istoric de 5,3 miliarde de euro iar în 2019 cobora la 5,2 miliarde de euro, anul trecut din cauza opririlor de producţie pe fondul pandemiei, a pierdut un sfert din business, ajungând la un nivel între valorile dintre anii 2012 şi 2013.

La Mioveni au fost produse în 2020 260.000 de autoturisme, în scădere cu 26% faţă de anul anterior, pauza de producţie din cauza lockdownului din primăvară punându-şi amprenta puternic asupra rezultatelor Dacia. Cel mai lovit model a fost Logan MCV, cu un declin de 50%, în condiţiile în care acesta a şi fost scos din producţie în octombrie, odată cu trecerea la cea de-a treia generaţie a modelelor Logan şi Sandero. Ponderea Duster a scăzut de la 75 la 70% în 2020, cu 183.300 de unităţi, volum cu 30% mai mic decât cel din 2019.

Cel de-al doilea producător, Ford România a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de 17% în 2020 faţă de 2019, la 2,55 miliarde de euro, potrivit datelor Ministerului Finanţelor. Creşterea are loc într-un an extrem de dificil pentru piaţa auto europeană care a scăzut cu mai bine de 20 de procente în 2020 din cauza pandemiei şi restricţiilor impuse de aceasta.

Pe de altă parte, creşterea de 17% a businessului are loc în condiţiile în care producţia a crescut cu 27% în 2020 datorită intrării în producţie a noului SUV Puma, alături de EcoSport.

Cifra de afaceri a industriei auto locale a scăzut cu 15% în 2020, de la peste 30 de miliarde de euro în 2019 la circa 25 mld. euro anul acesta, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Renault,
piata auto,
porsche,
crestere,
top,
retail

ALEPH STORY: De ce în Bucureşti nu se pot organiza mai multe concerte sau evenimente sportive, politice, sociale şi chiar economice. O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.