Directorul uzinei Dacia de la Tanger: Atuurile sunt proximitatea portului şi bazinul forţei de muncă

Autor: Razvan Muresan Postat la 10 februarie 2012 19 afişări

Tanger, 10 februarie 2012. Principalele argumente ale amplasării uzinei de automobile Renault-Nissan de la Tanger sunt proximitatea portului şi bazinul forţei de muncă, a declarat, vineri, Tunc Basegmez, directorul uzinei Renault-Nissan, de la Tanger, Maroc.

Potrivit oficialului de origine turcă, mare parte din producţia vehiculelor de la Tanger se adresează exportului, iar poziţia geostrategică a portului, cu ieşire la Oceanul Atlantic şi Marea Mediterană, facilitează accesul rapid către marile pieţe europene, dar şi către Africa şi America de Sud, pieţe tradiţionale pentru grupul Renault.

Uzina, situată la circa 30 de kilometri de ţărm, este legată de portul Tanger printr-o autostradă cu două benzi pe sens şi de o linie de cale ferată, ambele construite de statul marocan pentru atragerea investitorului francez. Totodată, Renault şi statul marocan au înfiinţat la Tanger un institut de formare în industria auto pentru pregătirea angajaţilor, finanţat în totalitate de autorităţile locale.

La Tanger, Renault va produce modelele Dacia Lodgy, dar şi o utilitară de mici dimensiuni care va fi anunţată ulterior. Momentan, nu se cunoaşte momentul în care Nissan va produce pe linia noii uzine.

Alianţa Renault-Nissan a inaugurat, joi, uzina de autovehicule de la Tanger, o investiţie totală de un miliard de euro, unde va produce din 2012 modelul Dacia Lodgy. Potrivit oficialilor francezi, uzina va angaja peste 6.000 de oameni până în 2015. Salariul mediu al unui angajat din uzina Renault-Nissan din Maroc, care va produce şi modelul Dacia Lodgy, se va situa în jurul pragului de 250 de euro.

Grupul Renault-Nissan mai deţine o fabrică în Maroc, la Casablanca, unde produce modelele Kangoo VP, Kangoo VU, Logan şi Sandero.

Răzvan Mureşan, razvan.muresan@businessmagazin.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Director,
Dacia,
Tanger,
proximitatea
/actualitate/directorul-uzinei-dacia-de-la-tanger-atuurile-sunt-proximitatea-portului-si-bazinul-fortei-de-munca-9223629
9223629
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Cât câştigăm din businessul NATO. O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.