Din 2026, drumul de la Sibiu la Viena va putea fi făcut doar pe autostradă

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 22 septembrie 2022 425 afişări

Din 2026, drumul de la Sibiu la Viena va putea fi făcut doar pe autostradă

Asocierea formată din cele trei mari firme de construcţii deţinute de familia Umbrărescu – Spedition UMB, Tehnostrade şi Sa & Pe Construction – alături de compania Euro Asfalt din Bosnia au câştigat contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor pe autostrada Lugoj-Deva (A1), Lot 2: km 27+620 - km 56+220, Secţiunea E şi finalizare Secţiunea D, potrivit unui anunţ publicat pe site-ul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

„Finanţarea este asigurată prin PNRR. Durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare şi 34 de luni perioada de execuţie a lucrărilor.

Perioada de garanţie a lucrărilor este de 10 ani”, se arată în anunţul de pe site-ul CNAIR.

Conform condiţiilor din Acordul de mediu, a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secţiunii E, pentru a evita problemele de stabilitate şi impactul negativ asupra mediului. Valoarea contractului este de 1,8 miliarde de lei.

„Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecţionale prevăzute pe fiecare cale de circulaţie cu platformă de 11,25 metri.”

Semnarea contractului de achiziţie publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii, respectiv după soluţionarea contestaţilor sau a plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

Potrivit informaţiilor de pe propriul site de prezentare, Euro Asfalt are sediul în Sarajevo, Bosnia. Compania, care are 600 de angajaţi, a mai construit proiecte de infrastructură în Albania, Slovenia, Bosnia, dar şi în Abu Dhabi.

În ceea ce priveşte celelalte trei companii din asociere, toate deţinute de familia Umbrărescu, acestea au deja experienţă în domeniul infrastructurii, Dorinel Umbrărescu fiind, de altfel, cel mai mare constructor de pe piaţa locală cu firma Spedition UMB, care a realizat afaceri de 1,3 miliarde de lei în 2021.

Spedition UMB a mai câştigat şi contractul pentru realizarea unor tronsoane din autostrada Braşov - Târgu-Mureş - Cluj - Oradea. La rândul său, SA & Pe Construct a câştigat, printre altele, contractul pentru tronsonul 3 din drumul expres Craiova - Piteşti (proiect în valoare de 670,7 mil. lei), dar şi pe cel pentru autostrada de centură Bucureşti (în valoare de 312,6 mil. lei).

Ecoductele de pe A1 Lugoj-Deva, cele pe care ar urma să le construiască acum câştigătorii contractului, rămăseseră ultimii kilometri sub semnul întrebării din autostradă. La final de iunie 2022, Spedition UMB, grecii de la Aktor şi patru constructori din Turcia au depus oferte pentru proiectare şi execuţie în cazul tronsonului lipsă de 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat. Atunci când şi acesta va fi gata, ar însemna că, la aproape 40 de ani de la căderea comunismului, România va avea o primă autostradă „cap-coadă”. Se va putea circula astfel neîntrerupt de la Constanţa la Nădlac şi mai departe către Budapesta, Viena şi Europa de Vest.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
autostrada,
sibiu,
bosnia,
construire,
drum

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.