Dezvăluiri FĂRĂ precedent de la RCS&RDS! Este pentru prima oară când se întâmplă asta. ”Vrem să tăiem JUMĂTATE din...”

Postat la 22 aprilie 2017 10801 afişări

Dezvăluiri FĂRĂ precedent de la RCS&RDS! Este pentru prima oară când se întâmplă asta. ”Vrem să tăiem JUMĂTATE din...”

Furtuna prin care a trecut piaţa energiei din România la începutul acestui an, când preţurile spot au ajuns la peste 100 de euro pe MWh faţă de media obişnuită de 33 de euro MWh, a costat compania de cablu RCS&RDS aproape 10 milioane de euro din profitul operaţional din ultimul trimestru al anului 2016 şi primul trimestru din 2017.

“Din cauza volatilităţii neobişnuite a preţului electricităţii din România din perioada decembrie 2016-februarie 2017 costul electricităţii achiziţionat de la alţi furnizori a crescut în timp ce încasările noastre de la clienţi au fost unele fixe. Această situaţie a avut un impact negativ asupra profitului nostru operaţional (EBITDA), determinând o pierdere de 2,3 milioane de euro pentru trimestrul patru al anului 2016.  În prezent estimăm o pierdere de aproximativ 7 milioane de euro din EBITDA pentru activităţile noastre din industria de energie pentru primul trimestru din anul 2017”, conform datelor din raportul anual al companiei pe 2016.

Conform datelor Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie anul trecut RCS&RDS avea o cotă de 2,57% din piaţa de furnizare de energie către clienţii finali, mai mult decât gigantul OMV Petrom şi mai mult decât compania Arelco Power, care a intrat în insolvenţă pe fondul exploziei preţurilor.

Documentul oferă date şi despre evoluţia businessului cu energie al RCS&RDS: veniturile brute generate de furnizarea de energie s-au ridicat la 76,1 mil. euro în 2016, în timp ce costurile asociate au fost de 80,2 mil. euro.

Compania de cablu arată că are în plan să se protejeze de aceste riscuri prin reducerea volumului de energie livrat clienţilor B2B.

“Deşi costul electricităţii s-a normalizat luăm măsuri pentru a ajuta la reducerea riscurilor de volatilitate în viitor, măsuri care includ reducerea la aproximativ o jumătate a volumului de electricitate livrat clienţilor business în condiţiile înc are consumul din segmentul B2B este în general supus unor variaţii mai mari şi este mai puţin predictibil decât cel al clienţilor rezidenţiali”, conform documentului.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
energie,
clienti,
livrare,
furtuna,
profit operational

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.