Decoraţiunile moldoveneşti care au cucerit turiştii străini

Autor: Florentina Niţu Postat la 26 septembrie 2019 137 afişări

Mirela Nechita, o antreprenoare de pe Valea Şomuzului, din Suceava, a fondat primul business în 2004, iar de atunci a creat varii afaceri, printre care şi Natallia Decor, prin care produce decoraţiuni interioare şi textile. Acest business i-a adus succesul şi a atras câteva sute de turişti străini pe plaiurile moldoveneşti.

Decoraţiunile moldoveneşti care au cucerit turiştii străini
Decoraţiunile moldoveneşti care au cucerit turiştii străini deschide galeria

Mirela Nechita, absolventă de Marketing, a lucrat timp de 12 ani la stat în domeniul comerţului, iar în 2004 a hotărât să facă o schimbare în viaţa sa, alegând să parieze pe un business prin care oferea servicii de transport. De-a lungul anilor, ea a mai dezvoltat afaceri precum un centru de sport şi întreţinere corporală, un magazin de flori şi decoraţiuni sau o firmă de mobilier şi materiale de construcţii, însă cel mai longeviv business, care i-a adus şi cele mai bune rezultate, este Natallia Decor.

„Mi-am dorit să creez un business care să îmbine dinamica unui plan de afaceri cu bucuria de a redescoperi tezaurul moldovenesc de aici, din Valea Şomuzului, ţinutul sucevean în care m-am născut. Articolele Natallia Decor – perdele, cu­ver­­turi, prosoape de baie, huse pentru canapele, feţe de pernă, lenjerie sau alte accesorii textile – nasc acea emoţie a nostalgiei şi a dorului de casă”, povesteşte Mirela Nechita. În 2018, compania Natallia Decor a avut o cifră de afaceri de 100.000 de euro, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice. În atelier, compania confecţionează produ­­se finite după tehnologia veche, adică prin tehnica cusutului manual, a ţesutului, cu materie primă adusă din străinătate. „Realizarea unui set de lenjerie de pat cu aplicaţii tradiţionale durează în jur de o zi”, explică antreprenoarea.

Ea spune că românii plecaţi la muncă în străinătate vin vara acasă şi îşi doresc să îşi decoreze casele în cel mai pur stil moldovenesc.
„A crescut interesul românilor pentru lucrurile autentice în detrimentul celor pur comerciale şi acum cred că încep să se vadă efectele maturizării noastre ca popor, din punctul de vedere al simţului estetic, al apetitului pentru calitate şi pentru lucru original. Cred cu tărie că preferinţa românilor pentru stilul tradiţional se va menţine şi va lua amploare în următorii ani.”

Compania are şapte angajaţi, care pot produce săptămânal câteva sute de perdele. Pentru producţia de decoraţiuni, antreprenoarea colaborează cu o echipă de designeri orientată spre stilul rustic. Astfel, firma realizează şi produse unicat sau în serie mică.

Obiectele de decor şi produsele textile sunt comercializate în propriul magazin al companiei, din Fălticeni. Pe lângă vânzarea din showroom, Natallia Decor colaborează şi cu parteneri precum Nugat, Cassa Rossa Textil, Dedeman, Ax Perpetuum, Brentina, Decoratex sau Marcon. În prezent, compania nu vinde în străinătate, însă în viitor reprezentanta firmei ia calcul înfiinţarea unor puncte de lucru în ţările limitrofe, Republica Moldova, Polonia şi Ucraina. Anul trecut, Mirela Nechita a pornit şi un proiect în domeniul turismului, „Turist în Dolheşti”, proiect-pilot axat pe turism rural în comuna Dolheşti. Ea spune că acesta a dovedit că are un potenţial şi că oamenii tânjesc să revină la rădăcini, la simplitate, în zone mai puţin circulate şi care şi-au păstrat autenticitatea.

„În 2019 am primit mai multe grupuri de turişti străini, câteva sute în total, din ţări precum Franţa, Italia, Olanda, Germania, SUA, Venezuela, Spania, Danemarca, Australia şi Japonia. Au fost încântaţi de experienţa oferită, sunt foarte atraşi de ecoturism şi turismul cultural, gastronomic şi istoric pe care li-l propunem. Toţi străinii au rezonat într-un mod personal cu stilul arhitectonic tradiţional al caselor, cu savoarea bucatelor noastre cu ingrediente din gospodăriile oamenilor şi cu meşteşugurile ancestrale care încă se păstrează la noi”, susţine antreprenoarea.

Ea aminteşte că turiştii au putut vizita şi mănăstirea Probota, una din cele mai vechi sihăstrii din Moldova, participând şi la evenimente cu datinile din zonă. O atracţie au fost şi textilele expuse în curţile şi gospodăriile dolheştenilor, de la cergi, ii, ştergare, macate, la năframe şi mici obiecte vestimentare croşetate. Iar unii dintre turişti au şi cumpărat astfel de produse.

Compania a făcut un parteneriat cu Romanian Business Leaders, prin care au organizat o şcoală de vară pentru viitorii antreprenori şi un eveniment dedicat diasporei. „În decembrie 2018 am fost singura comună din Moldova distinsă cu un trofeu, la categoria Managementul Destinaţiei.”

În viitor, Mirela Nechita îşi propune să atragă turişti în cât mai multe locaţii din regiune, să deschidă cel puţin o filială regională sau o microîntreprindere cu decora­ţiuni tradiţionale din Valea Şomuzului. „Intenţionez să organizez şi ateliere de creaţie ca o comple­tare a activităţii creative în şcoli. Îndrăznesc să sper că Natallia Decor va deveni un brand relevant la nivel regional, căci moldovenii au această abordare mai degrabă emoţională a conceptului de locuire. Cu proiectul Turist în Dolheşti, suntem în curs de acreditare de la Ministerul Turismului pentru mai multe unităţi de cazare din comună”, conchide Mirela Nechita.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

​„Să vin la Bucureşti a fost cea mai bună decizie pe care am luat-o” ​„Să vin la Bucureşti a fost cea mai bună decizie pe care am luat-o”

La fel ca în viaţă, în businessul de investiţii cheia reuşitei este să ai dreptate de mai multe ori decât greşeşti. Balanţa a înclinat spre investiţiile care au performat bine pentru Johan Meyer, motiv pentru care a ajuns şi în rolul de manager al Fondului Proprietatea şi CEO al Sucursalei de la Bucureşti pentru Franklin Templeton, din care administrează active de peste 2,5 miliarde de dolari.

vezi continuarea
ZF.ro
Secretul succesului în afaceri: Cum poţi câştiga când toată lumea pierde Secretul succesului în afaceri: Cum poţi câştiga când toată lumea pierde
SECRETUL în business. Primul lucru la care trebuie să te uiţi înainte să faci orice mişcare
ProMotor.ro
Andreea Mantea - Pictorialul care îţi semnează divorţul - GALERIE FOTO Andreea Mantea - Pictorialul care îţi semnează divorţul - GALERIE FOTO
Prima maşină fără şofer din România, accident spectaculos în Botoşani - VIDEO
Marian Godină a descoperit cine îi murdăreşte maşina: „Azi am prins autorul” - FOTO
Descopera.ro
Descoperire URIAŞĂ depre controversata Planetă X, considerată ''Raiul Extratereştrilor'' Descoperire URIAŞĂ depre controversata Planetă X, considerată ''Raiul Extratereştrilor''
Cea mai mare MINCIUNĂ legată de consumul de CARNE roşie a ieşit acum la iveală. Un studiu de amploare DEZMINTE tot ce s-a spus până acum
Povestea BIZARĂ a „Titanicului Nazist”. Peste 5.000 de oameni au MURIT în chinuri groaznice
Go4it.ro
15 aplicaţii care ar putea să fie ASCUNSE pe telefonul tău Android. Trebuie DEZINSTALATE imediat 15 aplicaţii care ar putea să fie ASCUNSE pe telefonul tău Android. Trebuie DEZINSTALATE imediat
O femeie a primit AMENDĂ de 2.500 lei pentru că nu avea baterie la telefon
Huawei are o soluţie pentru ameninţarea IPHONE 11! Pregăteşte un telefon cu o tehnologie NEMAIVAZUTĂ. Lansarea este aproape
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.