De ce a crescut platforma românească Gomag cu 35% în 2025
În 2025, compania românească Gomag a atins 5 milioane euro cifră de afaceri, adică o creştere de peste 35% faţă de anul anterior. Pe platforma Gomag s-au lansat peste 1.500 de magazine noi, cu +7% mai mult decât în anul anterior, astfel că numărul de magazine se apropie de 5.000 de e-shop-uri active în platformă - un prag care confirmă încrederea mediului de business în ecosistemul Gomag.
“Per total, 2025 a fost un an solid, cu o evoluţie constantă şi rezultate în creştere. Deşi lunile august şi septembrie au adus o scădere vizibilă în piaţă, inclusiv pentru clienţii noştri, dinamica s-a îmbunătăţit major în octombrie şi s-a revenit la un ritm normal de creştere. Un indicator important în acest sens este GMV-ul magazinelor din Gomag, care depăşeşte 2.5 miliarde euro în 2025, reprezentând o creştere de +14% faţă de 2024”, decară Cosmin Dărăban şi Aurelian Motica, cei doi co-fondatori ai companiei Gomag.
În ceea ce priveşte obiectivele pentru 2026, prioritatea echipei Gomag rămâne clară: extinderea ecosistemului Gomag astfel încât să fie din ce în ce mai puternic - pentru că oferă comercianţilor nu doar o platformă de eCommerce, ci un cadru complet pentru creştere şi scalare. Din obiectivele de anul viitor mai fac parte următoarele acţiuni strategice:
“Deschidem oficial programul Gomag Partner şi investim în parteneriate locale & internaţionale, oferind magazinelor online acces rapid la soluţii moderne de marketing, logistică, plăţi şi automatizare, adaptate realităţilor din piaţă.
Un alt pilon esenţial al strategiei noastre e adopţia echilibrată a inteligenţei artificiale.
Vedem AI-ul nu ca pe un trend, ci ca pe o schimbare structurală în modul în care se construiesc şi se operează afacerile online. Tocmai de aceea vom continua să integrăm AI atât în platforma Gomag, prin funcţionalităţi care cresc vizibilitatea şi performanţa magazinelor, cât şi la nivel intern, pentru a lucra mai rapid, mai bine şi mai performant.
În acelaşi timp, 2026 este un an în care ne uităm atent la consolidarea pieţei şi analizăm activ oportunităţile de fuziuni şi achiziţii care pot completa ecosistemul Gomag cu tehnologii şi capabilităţi noi.”, adaugă Cosmin Dărăban şi Aurelian Motica.
Unele dintre cele mai mari provocări din 2025 pentru compania şi echipa Gomag au fost cauzate de mediul economic instabil: “Anul 2025 a fost marcat de un context economic şi politic extrem de volatil - de la alegeri, la modificări legislative şi fiscale intense, până la acţiunile privind ajustarea TVA-ului. Toate acestea au creat un macromediu marcat de incertitudine atât pentru comercianţii online, cât şi pentru furnizorii de soluţii eCommerce.
În plus, piaţa autohtonă, la fel ca şi piaţa europeană, a continuat să resimtă presiunea competiţională din partea platformelor globale din Asia ce influenţează activ comportamentul consumatorilor şi aşteptările legate de preţ.
Vorbim, în acelaşi timp, de un ritm accelerat de evoluţie a tehnologiilor bazate pe inteligenţă artificială. AI a început deja să schimbe modul de operare al business-urilor, şi a dictat o adaptare rapidă din partea echipei, precum şi investiţii constante în inovaţie. Bineînţeles, această realitate s-a reflectat direct în strategia noastră şi în felul în care am susţinut magazinele din ecosistemul Gomag”, conform lui Cosmin Dărăban şi Aurelian Motica.
În 2025, una dintre cele mai importante schimbări pentru Gomag şi pentru piaţa de eCommerce a fost evoluţia şi consolidarea conceptului de GEO - Generative Engine Optimization. Acesta reprezintă un nou mod în care utilizatorii caută informaţii: prin agenţi AI care oferă răspunsuri directe, contextualizate şi personalizate.
Pentru a răspunde acestui comportament, Gomag a lansat GEO - aplicaţia proprie care măsoară vizibilitatea magazinelor online în căutările AI, monitorizează impactul conţinutului şi oferă instrumente pentru optimizarea rapidă şi corectă a paginilor.
“Considerăm că această aplicaţie ne poziţionează ca avangardă în optimizarea pentru AI, într-un moment în care din ce in ce mai multe căutări sunt realizate prin agenţi inteligenţi, nu prin motoare tradiţionale. În paralel, la Gomag am implementat AI în zone-cheie ale business-ului, ceea ce a dus atât la îmbunătăţirea experienţei clienţilor, cât şi la optimizarea proceselor interne.
În zona de Customer Success, soluţiile AI ajută echipa să răspundă mai rapid şi mai precis, să identifice din timp nevoile recurente şi să ofere recomandări personalizate. Acest lucru se traduce printr-un suport mai prompt, mai consecvent şi mai adaptat fiecărui tip de magazin din platformă.
Apoi, pe partea de dezvoltare, AI simplifică procesele de analiză, testare şi documentare, sprijinind echipa tehnică în generarea de soluţii şi îmbunătăţiri într-un ritm mai rapid. De asemenea, AI a fost adoptat în multe procese operaţionale interne, unde automatizările reduc timpul petrecut pe sarcini repetitive şi permit echipei să se concentreze pe acţiuni strategice, cu impact direct în creşterea platformei şi a afacerilor clienţilor noştri”, afirmă reprezentanţii companiei.
Piaţa locală de eCommerce continuă să fie una dintre cele mai dinamice din regiune, cu o creştere medie estimată la 10% anual. În acest context, firma creşte anual cu aproximativ 30%, semnal că accesibilitatea şi flexibilitatea platformei răspund direct nevoilor antreprenorilor români.
România este astăzi a treia cea mai mare piaţă de eCommerce din Europa Centrală şi de Est, după Polonia si Cehia, iar ritmul de dezvoltare rămâne unul constant, deşi în continuare România se situează în urma pieţelor vest-europene ca maturitate şi digitalizare. Diferenţa se reduce însă, de la an la an.
Creşterile se observă în majoritatea verticalelor, iar piaţa demonstrează că încă are mult potenţial - inclusiv pentru business-urile aflate la început de drum.
Media datelor din rapoartele Gomag Campanii Google Ads arată ROAS-uri foarte bune precum 17.35x lunar în nişa Casă, Grădină şi Unelte, 7.83x în IT&C, Electronice şi Electrocasnice, ROAS 5.36x la Produsele Alimentare şi Băuturi sau 14.36x Auto, Moto şi Utilaje.
Cifrele arată bine şi pentru magazinele nou lansate, cu exemple precum ROAS 13.39x pe nişa suplimente - magazin aflat pe o pantă de creştere continuă chiar dacă au trecut doar 4 luni de la lansare, sau, alt exemplu, ROAS 9.22x după o lună şi jumătate de activitate, în domeniul petshop.
Un impact puternic a adus şi perioada Black Friday, ce în acest an a venit pentru mulţi cu schimbări: unii comercianţi au dat startul începând cu 31 octombrie, iar unele campanii au fost active pe tot parcursul lunii noiembrie.
“În acest context, măsurarea nu se mai poate face clar - însă, strict în perioada weekend-ului de BF, am văzut o creştere a vânzărilor de 14% YoY, cu o comandă medie de 514 lei vs 494 lei anul anterior. Aşadar, impactul campaniilor rămâne unul ridicat. Dacă e să măsurăm la nivelul întregii luni noiembrie, vânzările - 260 mil RON - au fost cu 28% mai mari decât în luna octombrie şi au fost înregistrate cu 24% mai multe comenzi faţă de o lună normală. Verticalele preferate rămân similare cu cele de anul trecut - inclusiv petshop rămâne în top alături de fashion - iar priorităţile clienţilor s-au orientat spre produse recurente şi achiziţii planificate.
Deşi nu e o regulă, general vorbind, scăderile se regăsesc în special în zonele în care magazinele concurează direct cu platformele asiatice, iar diferenţierea e legată strâns de preţ - pentru că asta dictează comportamentul de cumpărare. În acest context, e relevant faptul că România a adoptat deja legislaţia care prevede o taxă fixă pentru coletele de mică valoare provenite din afara Uniunii Europene, de 25 lei pentru fiecare colet cu valoare declarată sub 150 €. Aplicarea acestei măsuri, programată pentru 2026, are într-o anumită măsură şanse să contribuie la echilibrarea competiţiei şi un impact pozitiv asupra pieţei locale de eCommerce”, spun Cosmin Dărăban şi Aurelian Motica.
În privinţa laturii educaţionale, aceasta a fost întotdeauna o componentă principală în ADN-ul Gomag. Echipa Gomag crede cu tărie că dezvoltarea sănătoasă a pieţei de eCommerce nu poate exista fără antreprenori informaţi, conectaţi la starea de fapt din teren şi pregătiţi să se adapteze rapid. De aceea, Gomag investeşte constant în iniţiative educaţionale care ajută afacerile online să crească isteţ.
Pe parcursul anilor, acestea au trecut de ordinul sutelor - prin evenimente precum Gomag SUMMIT, dar şi prin conferinţe locale, inclusiv în Republica Moldova, webinarii punctuale şi resurse educaţionale dedicate, şi-au asumat rolul de a aduce împreună antreprenori, specialişti şi parteneri, oferind acces la date aplicate şi exemple reale din industrie.
De asemenea, echipa Gomag pregăteşte resurse valoroase şi pentru startul anului următor, cu informaţii în exclusivitate şi analize in-house, noi cursuri cu rol de accelerator de creştere pentru diferite niveluri de maturitate în business şi meet-up-uri locale pentru a aduce împreună comunitatea în ocazii de networking 1 la 1.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













