Cum trece o agenţie mică de turism prin criză: Din 15 angajaţi am mai rămas 6. Piaţa turismului se mişcă acum, însă lumea se decide mai greu, se gândeşte mai mult

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 14 ianuarie 2021 407 afişări

Free Spirit, o agenţie de turism spe­cia­lizată în destinaţii exotice, spune că, după ce pandemia a forţat reducerea personalului şi rambursări pentru clienţii care îşi plătiseră vacanţele, charterele recent introduse către des­tinaţii precum Maldive, Republica Do­mi­nicană sau Zanzibar au venit ca o salvare.

Cum trece o agenţie mică de turism prin criză: Din 15 angajaţi am mai rămas 6. Piaţa turismului se mişcă acum, însă lumea se decide mai greu, se gândeşte mai mult

Agenţia a rambursat anul trecut 368.000 de lei în total clienţilor care nu au mai plecat în vacanţele achitate.

Free Spirit, o agenţie de turism spe­cia­lizată în destinaţii exotice, spune că, după ce pandemia a forţat reducerea personalului şi rambursări pentru clienţii care îşi plătiseră vacanţele, charterele recent introduse către des­tinaţii precum Maldive, Republica Do­mi­nicană sau Zanzibar au venit ca o salvare.

„Ne-au ajutat foarte mult aceste zboruri di­recte, ne-au dat mult de lucru. Acum, Republica Dominicană, Maldive şi Egipt sunt cele mai populare destinaţii în rândul cli­enţilor noştri“, spune Alina Deak, ma­naging partner la Free Spirit Travel.

Agenţia a rambursat anul trecut 368.000 de lei în total clienţilor care nu au mai plecat în vacanţele achitate.

„De la jumătatea lunii martie până în mai a fost foarte greu, nici turiştii nu înţelegeau ce se întâmplă. Din iunie ne-am întors la birou, iar până în noiembrie tot ce am făcut a fost să so­lu­ţionăm cererile de ram­bur­sare. Din 15 an­ga­jaţi am mai rămas şase“, mai spu­ne Alina Deak.

Şi cifra de afaceri a scăzut până la circa jumătate faţă de anul 2019, ajungând ast­fel la 1,5 milioane de lei până în no­iembrie.

„Din iunie a mers mai bine depar­ta­men­tul de business travel. Clienţii noştri de bază sunt câţiva retaileri mari, iar când au putut să-şi re­des­chidă magazinele în­chise odată cu starea de ur­genţă, noi ne-am ocu­pat de călătoriile lor interne.“

Începând cu lu­nile octombrie-no­iem­brie, au revenit so­li­citările pentru perioada sărbătorilor.

„Pe termen scurt, pla­nul este să reîntregim echipa. Până în iunie, când sperăm că se vor deschide mai multe destinaţii, vrem să mai aducem patru oameni şi să reîncepem vânzările. Probabil că va mai dura doi-trei ani până când vom reveni unde eram în februarie 2020. Piaţa turismului se mişcă acum, însă lumea se decide mai greu, se gândeşte mai mult“, spune Alina Deak.

Ea a pus bazele Free Spirit alături de Oana Pricop în 2008, la începutul unei alte crize. L-au avut alături pe Luca Cătălin, colegul care a dezvoltat departamentul de evenimente al firmei. Fiecare a venit cu propriul lui bagaj de cunoştinţe în business: Oana a terminat un master în marketing şi negocieri în afaceri, iar Alina a absolvit jurnalismul.

Au dezvoltat împreună mai multe proiecte în domeniul turismului, printre care Transilvania Train sau Japan by Myself, cu o echipă de tineri care vorbesc japoneză, au călătorit în Japonia şi sunt promotori ai culturii nipone. Departamentul de business travel le aducea în trecut peste 30% din businessul total, având în portofoliu clienţi din industria de retail, case de avocatură şi IMM-uri.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.