Cum transformi un business de nişă într-o afacere de peste 2,5 mil. euro

Autor: Ioana Niţă Postat la 15 mai 2019 444 afişări

Magazinul online Vegis.ro, specializat în comercializarea de produse bio, vegane şi naturiste, a avut anul trecut afaceri de 2,6 mil. euro, iar pentru 2019 mizează pe venituri mai mari cu peste 20%.

Cum transformi un business de nişă într-o afacere de peste 2,5 mil. euro
Cum transformi un business de nişă într-o afacere de peste 2,5 mil. euro deschide galeria

Comercializarea de produse bio, vegane şi naturiste nu este un business tradiţional, mai ales în mediul online, însă în ultimii ani acesta a prins avânt, în condiţiile în care noile generaţii se preocupă tot mai mult de sănătate, românii îndreptându-şi astfel din ce în ce mai mult atenţia către produse mai puţin procesate şi cu cât mai puţine substanţe chimice.

Circa 87% din români consideră că produsele naturiste contribuie la o stare mai bună de sănătate, iar aproape jumătate apelează la magazinele online de produse naturiste, bio şi vegane, potrivit unui studiu realizat de Vegis.ro, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de suplimente alimentare şi produse naturiste.

Ce presupune însă a vinde astfel de produse? Sunt destul de multe lucruri diferite faţă de a vinde alte produse. Cel mai important cred că este responsabilitatea faţă de client, care este mult mai mare faţă de alte domenii. Pentru că dezvolţi un business cu produse naturiste, clientul are încredere în tine atunci când face o alegere sănătoasă pentru stilul său de viaţă”, a explicat Mihai Bucuroiu, 38 de ani, director de dezvoltare şi cofondator al Vegis.ro. De profesie economist, el a înfiinţat magazinul online alături de alţi patru parteneri – Laura Ţeposu, Traian Heroiu Ionescu, Ioan Călin Popa şi Vasile Virgil Oniţă – şi gestionează businessul împreună cu soţia sa, Cătălina Bucuroiu.

Povestea Vegis.ro a început în urmă cu şapte ani, când piaţa online de profil era abia la început. Astfel, businessul Vegis.ro a crescut odată cu piaţa de profil, mai bine zis cu educarea consumatorilor, ajungând anul trecut la afaceri de 2,6 milioane de euro, plus 40% faţă de 2017.

Evoluţia pozitivă s-a datorat fidelizării clienţilor, dar şi creşterii în ansamblu a pieţei produselor naturiste din România cu aproximativ 20%.
Faţă de acum şapte ani, clienţii sunt mult mai educaţi, cumpără mai mult şi cumpără produse mai scumpe şi mai calitative. În plus, au migrat mulţi pe mobil, tehnologia îi ajută să aibă acces uşor la produse”, a punctat Mihai Bucuroiu. Mai exact, comenzile realizate de pe mobil generează 52% din totalul vânzărilor Vegis.ro, traficul de pe dispozitive mobile reprezentând 65% din totalul vizitelor primite. Majoritatea clienţilor care comandă preponderent de pe mobil au vârsta cuprinsă între 25 şi 35 ani.

Vegis.ro oferă informaţii detaliate despre produse, astfel încât clienţii să ia decizii în cunoştinţă de cauză. Din această perspectivă, eforturile de documentare extinsă a produselor se dovedesc a fi un avantaj competitiv, alături de livrarea rapidă din stoc, în 24-48 ore”, a subliniat el. Este important ca ei să se cunoască, să îşi ştie corpul, preferinţele, iar noi să le oferim cât mai multe variante şi informaţii referitoare la ingrediente, utilizare, mod de administrare. Echipa noastră de suport este alături de client în deciziile de cumpărare. Conform strategiei noastre, nu încercăm să vindem un produs sau altul clienţilor, ci să îi ghidăm pe aceştia către diferite opţiuni ce ar putea fi utile, provocându-i să fie curioşi, să descopere produsele, să citească descrierile amănunţite şi recenziile şi să îşi bazeze decizia pe aceşti factori”, a precizat antreprenorul, adăugând că dacă comercializezi orice altceva în afară de medicamentele din farmacii, nu există această responsabilitate.

Vegis.ro are listate peste 7.000 produse pe site, acestea aflându-se în stoc permanent în depozitul din Braşov. Acesta a fost inaugurat anul trecut, după o investiţie de 600.000 euro în construcţia şi dotarea spaţiului. Depozitul este amplasat într-o zonă premium din municipiul Braşov, poziţionarea având un impact direct asupra indicatorilor de productivitate şi eficientizare a proceselor de lucru; capacitatea de procesare a comenzilor, spre exemplu, a crescut cu 25-30%. De asemenea, acesta permite extinderea portofoliului de produse cu game noi ce necesită condiţii speciale de stocare.

Tot mai mulţi români renuntă la mâncărurile procesate sau cu ingrediente chimice în favoarea celor vegane sau bio, însă pentru a-i convinge să cumpere este nevoie de mai mult decât simpla listare a produsului pe site. Vegis.ro oferă suport în plasarea comenzilor şi descrieri complete în privinţa ingredientelor, valorilor nutriţionale şi calităţilor produselor. Contează enorm, mai ales pentru un client aflat la primele contacte cu varietatea produselor naturiste”, a punctat Mihai Bucuroiu.

În primele trei luni ale acestui an, vânzările Vegis.ro au crescut cu 10% faţă de aceeaşi perioadă din 2018, la 3,8 milioane lei.
Am observat o creştere a numărului de produse din coş. Românii cumpără mult mai variat, au dispărut destul de mult produsele vedetă. Diversificarea produselor alese în 2018 de către clienţi semnalează o mai mare deschidere către testarea mai multor produse naturiste şi a noutăţilor disponibile pe piaţa din România.”

În primele trei luni ale anului, valoarea medie a unei comenzi plasate pe Vegis.ro a fost de aproximativ 140 de lei, în scădere uşoară faţă de anul trecut, când aceasta se situa la 150 de lei. Cele mai vândute produse în primele trei luni au fost uleiul de cocos, scorţişoara, produsele pe bază de bicarbonat, mierea de Manuka şi lăptişorul de matcă. În ceea ce priveşte topul judeţelor în care se plasează cele mai multe comenzi, acesta este dominat de Bucureşti (care reprezintă 38% din total), urmat de Cluj, Timiş, Iaşi şi Braşov.

Cele mai căutate categorii de produse rămân în continuare cele din 2018 – suplimentele naturale, alimentele şi cosmeticele naturiste. Categoria cosmeticelor se bucură de o dinamică remarcabilă, atât prin creşterea interesului din partea publicului, cât şi datorită dezvoltării ofertei, în special din partea producătorilor români. De asemenea, produsele bio food şi detergenţii bio au înregistrat o dinamică pozitivă deosebită.”

De ce să cumperi însă produse bio/organice? Produsul bio are un conţinut redus de substanţe chimice. Substanţele chimice pot da peste cap organismul şi pe termen lung pot favoriza apariţia bolilor”, a explicat Bucuroiu, menţionând totodată că produsele organice se află în vârful piramidei. La bază este însă faptul că ne face bine să consumăm mai multe produse naturiste, cu ingrediente naturale. Indiferent că vorbim despre alimente, despre cosmetice, suplimente, superalimente sau chiar detergenţi, faptul că au ingrediente naturale reprezintă un lucru extrem de important când ne gândim la toate substanţele procesate la care ne expunem zi de zi.”

Magazinul online Vegis.ro are circa 120 furnizori, dintre care 95% sunt din România. În ceea ce priveşte producătorii, doar 30% sunt români.
Chiar şi după şapte ani de funcţionare, în 2019 sunt încă puţini producători care înţeleg că trebuie să acorde o atenţie diferită mediului online şi să sprijine magazinele online care alocă bugete importante de marketing pentru a le face conoscute produsele. Unii ne consideră chiar şi competitori, nu au departamente specializate pentru online, nu oferă detalii suficiente despre produse şi nu oferă un suport magazinelor online”, a atras atenţia antreprenorul. „Există însă şi mulţi care au înţeles cât de important este online-ul şi investesc în acest canal de distribuţie şi vânzare. Din partea noastră beneficiază de o promovare sporită şi, astfel, de vânzări mai mari şi o notorietate crescută a produselor”, a completat el.

Pentru anul acesta, magazinul online Vegis.ro mizează pe venituri cu 20-25% mai mare faţă de 2018, urmând să depăşească astfel pragul de 3 milioane de euro cifră de afaceri.

„Vrem ca 2019 să fie axat mai mult pe consolidarea creşterii de 42% de anul trecut şi mai puţin pe dezvoltare. Dezvoltările permanente care le avem în fiecare an sunt legate de îmbunătăţirea experienţei clienţilor pe site şi portofoliul de produse, dar pe acestea le facem în fiecare an. Este o muncă care nu se termină niciodată, deci nu o considerăm «dezvoltare».”

Munca „interminabilă” pentru Vegis.ro a început cu o investiţie iniţială de 5.000 de euro, un spaţiu închiriat de 80 mp, două calculatoare şi un stoc de 1.000 de produse.

„Bineînţeles că în primul an a fost nevoie de o finanţare permanentă în stocuri şi reclamă, însă în total nu am depăşit 25.000 de euro. Ulterior, afacerea a început să se susţină de la sine şi nu ne-am mai oprit din trendul ascendant”, îşi aminteşte Mihai Bucuroiu. El a absolvit Facultatea de Relaţii Economice Internaţionale din cadrul Academiei de Studii Economice şi a urmat un master în geopolitică tot în cadrul ASE, iar apoi a lucrat timp de trei ani în cadrul companiei de outsourcing Conectys. Înainte de a fonda Vegis.ro, Mihai Bucuroiu a fost manager de operaţiuni online în cadrul Libris.ro, cea mai mare librărie online din România.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

ZF.ro
Surpriză COLOSALĂ după înfrângerea devastatoare suferită de PSD. Cine este marele câştigător al alegerilor Surpriză COLOSALĂ după înfrângerea devastatoare suferită de PSD. Cine este marele câştigător al alegerilor
Cea mai mare AMENINŢARE la firmelor din România. Multe companii habar nu au că se întâmplă asta
ProMotor.ro
GALERIE FOTO Ceauşescu voia maşina asta pentru români, dar Elena a spus NU. Chiar el a testat-o în curtea Sălii Palatului! GALERIE FOTO Ceauşescu voia maşina asta pentru români, dar Elena a spus NU. Chiar el a testat-o în curtea Sălii Palatului!
31 de maşini lăsate PE BUTUCI în doar 40 de minute. Paguba este de peste 100 de mii de euro - FOTO
Misterul simbolului pe care tot mai mulţi români îl au pe maşini! Uite ce înseamnă
Descopera.ro
DOVADA că trăim într-o HOLOGRAMĂ, adusă recent de un mare savant. Einstein a spus asta acum mai bine de 100 de ani, dar nimeni nu l-a crezut. ''Este cu adevărat neaşteptat'' DOVADA că trăim într-o HOLOGRAMĂ, adusă recent de un mare savant. Einstein a spus asta acum mai bine de 100 de ani, dar nimeni nu l-a crezut. ''Este cu adevărat neaşteptat''
ADEVĂRUL istoric pe care puţini ROMÂNI îl cunosc. Cum putea România să aibă ieşire la ocean
O nouă descoperire ULUIEŞTE cercetătorii. Un sit al vikingilor rescrie ISTORIA pe care o ştim - FOTO+VIDEO
Go4it.ro
În timp ce HUAWEI este acuzat de spionaj, GOOGLE este suspectat că a colectat date ale utilizatorilor încălcând GDPR. AMENDA va fi usturătoare În timp ce HUAWEI este acuzat de spionaj, GOOGLE este suspectat că a colectat date ale utilizatorilor încălcând GDPR. AMENDA va fi usturătoare
HUAWEI a lansat ASTĂZI un telefon la fel de bun ca P30, dar cu preţul redus LA JUMĂTATE
Telefonul momentului în teste! Cât de performant e HUAWEI P30 Pro. Are cea mai bună cameră de pe piaţă?
Csid.ro
Cât de stropite sunt roşiile româneşti din pieţe? Cât de stropite sunt roşiile româneşti din pieţe?
Dr. Mihaela Bilic: cum slăbeşti simplu şi ieftin 30 de kilograme VIDEO MARIUS TUCĂ SHOW
Horoscopul lunii mai 2019: se anunţă câştiguri financiare mari şi proiecte noi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.