Cum s-a văzut în social media cea de-a doua învestitură a lui Barack Obama

Autor: Ioana Matei Postat la 22 ianuarie 2013 23 afişări

Cea de-a doua învestitură a preşedintelui Barack Obama a fost comparată cu cea din 2009 în materie de costuri şi nu numai: cea mai mare diferenţă între cele două s-a observat în social media. Evenimentul s-a bucurat de o atenţie impresionantă, cu un total de 1,1 milioane de tweet-uri trimise în timpul ceremoniei, spre deosebire de cele 82.000 din 2009, potrivit Wall Street Journal.

Cel mai viral moment al discursului preşedintelui Obama a generat 27.795 de tweet-uri pe minut, comparativ cu cele 3.210 în momentul maxim din 2009. Diferenţa se justifică mai ales prin creşterea semnificativă a numărului de utilizatori Twitter din ultimii doi ani.

Iată un grafic care ilustrează activitatea pe Twitter în timpul celor două discursuri inaugurale ale preşedintelui american:

Guvernul SUA a devenit mai activ pe Twitter. Michelle Obama şi-a făcut un cont pe platforma de socializare online, numele cu care poate fi găsită fiind @FLOTUS. Are deja mai mult de 150.000 de followeri.

Conturile @WhiteHouse şi @ObamaInaugural au lansat în timp real tweet-uri legate de inaugurare, incluzând cuvinte cheie din discursul preşedintelui. Susţinerea pe care acesta o arată în legătură cu persoanele cu orientare homosexuală a fost o premieră pentru un discurs de învestire şi a avut 3.500 de share-uri.

Familia preşedintelui a fost de asemenea un subiect discutat în mediul online. Când fetele lui au urcat pe scenă, mulţi au comentat despre cât au crescut acestea în intervalul de timp dintre cele două învestiri. « Sasha şi Malia » şi « Primele Fiice » au fost printre cele mai utilizate cuvinte pe Twitter în lumea întreagă.

Învestitura preşedintelui Barack Obama a fost de asemenea un prilej de atenţie asupra istoriei Americii. Imaginea cu o adresă scrisă de însuşi Abraham Lincoln a fost de asemenea printre cele mai share-uite pe Twitter.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
obama,
social media,
investitura,
ceremonie,
efecte
/actualitate/cum-s-a-vazut-in-social-media-cea-de-a-doua-investitura-a-lui-barack-obama-10516391
10516391
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.