Cum cumpără tinerii cadourile de Crăciun? Utilitatea, estetica şi raportul calitate-preţ reprezintă un „must”, iar trendurile de pe TikTok, Instagram sau Pinterest contează foarte mult pentru ei

Autor: Alexandra Matei Postat la 16 decembrie 2025 6 afişări

Cum cumpără tinerii cadourile de Crăciun? Utilitatea, estetica şi raportul calitate-preţ reprezintă un „must”, iar trendurile de pe TikTok, Instagram sau Pinterest contează foarte mult pentru ei

Crăciunul rămâne una dintre cele mai intense perioade de consum din an, iar tânăra generaţie începe să joace un rol tot mai vizibil în conturarea tendinţelor de cumpărare. Spre deosebire de generaţiile anterioare, tinerii gen Z sunt mai informaţi, mai pragmatici şi mult mai conectaţi la mediul digital, iar asta se vede inclusiv atunci când aleg un cadou pentru cei dragi.

În magazinele Mobexpert şi, în special, în perioada sărbătorilor, când cadourile sunt la mare căutare, comportamentul lor de consum reflectă un mix între utilitate, estetică şi influenţa puternică a social media.

„Tinerii din Generaţia Z aleg cadourile după câteva criterii clare: utilitatea, estetica, raportul calitate-preţ şi, evident, conform tendinţelor online. Mulţi preferă obiecte practice, care chiar pot fi folosite în viaţa de zi cu zi. Totodată, caută produse cu un design modern, minimalist sau playful, care să se potrivească cu amenajările lor sau cu estetica persoanei care primeşte cadoul. Mai mult, este un bonus dacă produsele sunt bine finisate, arată premium, dar rămân accesibile ca preţ”, spune pentru ZF Iulia Păuna, PR manager, Mobexpert.

Preferinţele tinerilor în ceea ce priveşte produsele din colecţia Mobexpert sunt foarte clare şi aliniate cu stilul lor de viaţă. În mare parte, ei se orientează către decoraţiuni şi accesorii, iar în anumite cazuri vizează şi piese de mobilier accent sau chiar obiecte mai mari precum canapelele sau paturile.

În ceea ce priveşte cumpărăturile în perioada sărbătorilor, tinerii rămân în zona decoraţiunilor tematice, dar se orientează şi către cadouri practice precum articole pentru bucătărie sau seturile de pijamale şi haine de casă. „Sunt produse care dau acel sentiment de coziness, iar aici pot să subscriu ca un veritabil membru al generaţiei Z”, a mai punctat ea.

Reţelele sociale şi trendurile din online joacă şi ele un rol extrem de important în alegerea cadourilor pe care tinerii le fac celor dragi.

„Trendurile de pe TikTok, Instagram sau Pinterest contează foarte mult pentru tinerii din generaţia Z, mai ales în vânzările de sezon”, subliniază Iulia Păuna.

Aşadar, produsele „instagramabile”, explică ea, prezentate în amenajări atractive sau în clipuri virale, pot genera creşteri rapide de interes şi vânzări. „Am avut în acest an un focus clar pe creşterea paginii de TikTok şi pe adaptarea conţinutului pentru publicul gen Z, direcţie care rămâne o prioritate strategică şi pentru 2026”, mai adaugă ea.

Deşi este o generaţie profund digitalizată, gen Z nu renunţă la experienţa din magazin. Tinerii folosesc ambele canale atunci când cumpără un produs, dar, în general, precizează aceasta, preferă experienţa din magazin, unde pot vedea şi testa produsele.

Online-ul joacă însă un rol esenţial în etapa de documentare: compararea produselor, verificarea preţurilor şi inspiraţia pentru alegerile finale. Practic, decizia se construieşte digital, dar se validează adesea în magazin.

Dar cum arată, în linii mari, profilul clientului gen Z? Consumatorul gen Z este „tânăr, informat şi foarte atent la experienţa de cumpărare”. Este conectat permanent la mediul digital, face research înainte de a cumpăra şi caută o experienţă omnichannel coerentă, între online şi magazinul fizic.

Spre deosebire de generaţiile anterioare, după cum spune Iulia Păuna, tinerii de astăzi sunt mai pragmatici şi mai puţin impulsivi. Ei preferă să investească în produse cu valoare reală şi utilitate clară, nu doar în branduri sau trenduri trecătoare.

În ceea ce priveşte cheltuielile, generaţia Z este mai prudentă decât alte categorii de consumatori. „Coşul mediu al tinerilor gen Z este de aproximativ două ori mai mic decât al celor din generaţia Millennials”, spune PR managerul Mobexpert.

Diferenţa vine din atenţia sporită la buget, dar şi din etapa de viaţă în care se află. Pe măsură ce înaintează în vârstă, îşi stabilesc locuinţe proprii şi nevoile cresc, valoarea coşului se poate majora semnificativ, mai ales în cazul achiziţiilor de mobilier sau produse pentru casă, completează ea.

Tinerii gen Z, afirmă Iulia Păuna, vor rămâne extrem de conectaţi digital, influenţaţi de trendurile online şi de recomandările din social media şi în viitor, ceea ce va face ca decizia de cumpărare să fie rapidă şi bine documentată. Astfel, ei vor reprezenta o categorie de consumatori atentă la design, utilitate şi experienţă.

„Generaţia Z va deveni, treptat, o forţă de consum tot mai importantă în următorii ani. Pe măsură ce înaintează în carieră şi îşi stabilesc locuinţe proprii, bugetele lor vor creşte, iar achiziţiile se vor concentra tot mai mult pe mobilă, decoraţiuni şi produse de calitate pentru casă”, a mai adăugat ea.

 

 

 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
tineri,
cadouri,
cumparare,
pret,
calitate,
craciun,
raport

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.