Cum a reuşit un absolvent de Geografie să facă un business de 1,8 milioane de euro cu bacterii bune folosite în diverse nişe, inclusiv curăţenie

Autor: Roxana Petrescu Postat la 05 decembrie 2023 53 afişări

Cum a reuşit un absolvent de Geografie să facă un business de 1,8 milioane de euro cu bacterii bune folosite în diverse nişe, inclusiv curăţenie

Mihai Mincu este antreprenor de la 18 ani, iar până acum a testat aproape cinci domenii de activitate, fără a lăsa facturi neplătite sau insolvenţe în urma sa.

Mihai Mincu este antreprenor de la 18 ani, iar până acum a testat aproape cinci domenii de activitate, fără a lăsa facturi neplătite sau insolvenţe în urma sa. Ultimul business, gama de produse Nixodor, are şanse de creştere sănătoase, mai ales în contextul în care domeniul ales este legat de protecţia mediului, subiect în care de bunăvoie sau împinşi de la spate toţi trebuie să ne educăm.

„Antreprenor am fost de la 18 ani, am trecut prin destul de multe şecuri, dar fiecare m-a format într-un fel sau altul. Am avut businessuri în cel puţin 4-5 domenii de activitate. Am supravieţuit fără să las în urmă inimi frânte, facturi neplătite, insolvenţe, de fiecare dată mă reinventam. Aşa am făcut până azi“, spune Mihai Mincu, fondatorul brandului de produse Nixodor şi omul din spatele marketplace-ului eco Portalia. Totul a început cu distribuţia de echipamente IT, undeva prin anii 2000, moment la care Mihai Mincu era şi angajat. Apoi a devenit acţionar într-o firmă de leasing care înainte de criza din 2008 ajunsese la un business de 8 milioane de euro. În 2016, Mihai Mincu a lansat un alt business, brandul de produse Nixodor, a cărui poveste a fost prezentată la Afaceri de la Zero, emisiune filmată de această dată în hubul STUP al Băncii Transilvania.

„Noi facem bacterii, numai d-alea bune“, spune zâmbind Mihai Mincu. Compania sa are acum un spaţiu de producţie în Buftea, unde sunt amplasate câteva fermentatoare, producţia fiind de circa 24.000 de litri pe lună. În acest business, Mincu are un parteneriat cu compania austriacă Nourivit, specializată în produse pentru agricultura sustenabilă. Prin intermediul acestui parteneriat, Nixodor ia mixul de bacterii de la Nourivit, pe care mai apoi îl transformă în produse în România.

„Ei ne dau mixul de bacterii, noi facem produse în România pentru diverse nişe de consum. Realizăm produse pentru fosele septice, bioactivatori, avem produse pe zona de prebiotice şi probiotice (suplimente alimentare) pentru animale şi avem un produs de curăţenie pe bază de bacterii.“ Produsele sunt realizate în Buftea, de o echipă de 5 oameni, iar anul acesta vânzările ar putea ajunge la 1,8 milioane de euro.

„Nixodor este un business în creştere, căutăm pieţe externe, suntem în discuţii cu un distribuitor din Marea Britanie. Unul dintre lucrurile pe care le-am învăţat este că dacă nu gândeşti dincolo de tine, nu ai cum să creşti, rămâni antreprenor, dar nu treci la echipe.“

Cea mai mare parte a comenzilor vin exact de la persoanele fizice, România fiind în situaţia de a avea 50% din case încă neracordate la reţeaua publică de canalizare. În acest moment, produsele Nixodor pot fi găsite mai ales pe site-ul Portalia, un alt proiect al lui Mihai Mincu, absolvent de Geografie, dar planul este de a ajunge în magazinele de tip do it yourself sau în fitofarmacii.

„Portalia este un marketplace unde listăm nu doar produsele noastre, ci toate produsele eco. Produsul nostru încurajează protejarea mediului, iar la rândul nostru încurajăm orice business eco care să poată facă profit.“ Intenţia lui Mihai Mincu, care pe lângă Portalia are şi un showroom, este de a dezvolta un hub de produse eco, antreprenorul spunând că spaţiul din show-room-ul său este deschis oricărui antreprenor din acest domeniu. Ca provocări, Mihai Mincu spune că gradul de redus de informare la nivel pieţei este cel mai mare obstacol, dar tot de aici vine potenţialul şi sursa creşterii.

„Trebuie să înţelegem că va deveni obligatoriu să fim eco-conştienţi. Obiectivul pentru anul viitor este de 3 milioane de euro, cel puţin.“


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.