Cum a ajuns brandul Arcadia din Iaşi, din domeniul medical privat, la peste 100 mil. lei într-un deceniu: „În fiecare an investim cel puţin 70% din profitul generat“

Autor: Georgiana Mihalache Postat la 25 februarie 2021 136 afişări

Reţeta creşterii unui brand de la zero în domeniul sănătăţii private este investiţia continuă în noi tehnologii, în medici, astfel că brandul Arcadia - Spitale şi Centre Medicale a ajuns în zece ani la peste 100 mil. lei afaceri, având în portofoliu două spitale şi mai multe centre în Iaşi.

Cum a ajuns brandul Arcadia din Iaşi, din domeniul medical privat, la peste 100 mil. lei într-un deceniu: „În fiecare an investim cel puţin 70% din profitul generat“

► Brandul Arcadia  - Spitale şi Centre Medicale a apărut în urmă cu 11 ani, după înfiinţarea primului spital la Iaşi, după o investiţie de circa 25 mil. euro.

► Familia Fiterman, care deţine operatorul privat, are afaceri şi în domeniul producţiei de medicamente.

Reţeta creşterii unui brand de la zero în domeniul sănătăţii private este investiţia continuă în noi tehnologii, în medici, astfel că brandul Arcadia - Spitale şi Centre Medicale a ajuns în zece ani la peste 100 mil. lei afaceri, având în portofoliu două spitale şi mai multe centre în Iaşi.

„Noi am deschis spitalul în 2010, anul acesta aniversăm 11 ani. Afacerile în domeniul serviciilor medicale le-am început în 2008, cu Arcadia Medical Center, când am deschis primul centru de imagistică de înaltă performanţă. Din cauza serviciilor pe care nu le-am regăsit în sistemul public, am fost nevoiţi să investim.   În 2008 nu era niciun centru de imagistică de înaltă performanţă. Astăzi avem doar în reţeaua noastră trei aparate RMN de ultimă generaţie pe care le schimbăm ciclic, plus computer tomograf şi toate celelalte aparate de imagistică“, a spus Dan Fiterman, general manager al Arcadia - Spitale şi Centre Medicale.

Prima investiţie realizată sub brandul Arcadia a fost de 1,5 mil. euro, în 2008, urmată de suma investită în spital, de circa 25 mil. euro. Ulterior, nevoile din piaţă, ale medicilor şi ale pacienţilor, au suplimentat investiţiile în aparatură, echipamente, resurse ma­teriale şi umane.

„În fiecare an investim cel puţin 70% din profitul generat. Aceasta este reţeta celor care vor să facă ceva pe termen lung“, a mai adăugat Dan Fiterman.

Profitul companiilor de sub umbrela Arcadia în 2019, cel mai recent an pentru care există date publice, a fost de circa 13 mil. lei, din datele adunate de ZF de pe platforma de analiză financiară confidas.ro. În 2020, Arcadia  - Spitale şi Centre Medicale a încheiat cu afaceri de 110 mil. lei, în uşoară creştere faţă de anul 2019. Anul acesta, în toamna lui 2021, brandul Arcadia se extinde cu un nou spital de recuperare pentru pacienţii care au trecut sau urmează să treacă printr-o intervenţie chirurgicală. Construcţia a început în urmă cu trei ani, iar unitatea medicală va avea 140 de paturi pe o suprafaţă de 7.000 mp, la 6 km de Iaşi.

Afacere de familie în domeniul medical

În ultimii ani, în piaţa de servicii medicale private a fost o efervescenţă a achiziţiilor, mai ales din partea marilor jucători, acre au vrut să se extindă pentru a avea acces la mai mulţi pacienţi. Afacerile dezvoltate în oraşele mari au fost pe radarul de extindere al marilor reţele, iar ofertele de cumpărare nu au ocolit nici Arcadia.

„Am avut oferte de vânzare nenumărate, cele mai multe de la jucătorii interni. Noi nu ne-am născut pentru a ne vinde, ci sperăm ca la un moment dat să facem parte dintr-o mare reţea, dar doar a unui jucător stfrategic, şi nu a unui jucător deţinut de către un fond. Noi dorim să rămânem în business şi să-l dezvoltăm. Exclud vânzarea, dar nu exclud un mergin cu un mare jucător internaţional. Nu ne gândim să vindem şi să plecăm pe o insulă, ne dorim să fim o afacere pe care să o păstorim personal“, a precizat Dan Fiterman.

Arcadia  - Spitale şi Centre Medicale este un jucător de talie medie în piaţa sănătăţii private, situându-se între primii zece jucători după cifra de afaceri la nivel naţional. Piaţa medicală privată este unul dintre domeniile care au funcţionat şi în pandemie. Cei mai mari jucători din acest domeniu sunt MedLife, Regina Maria şi Medicover.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
medici,
brand,
investitii,
privat

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.