CU OCHII LA RAFTURI

Postat la 22 ianuarie 2006 3 afişări

Vanzarea din magazine depinde nu numai de dispozitia cumparatorului si de suma pe care acesta si-a planificat sa o cheltuiasca. Cateva "trucuri" de aranjare il pot face sa considere ca are nevoie si de alte lucruri decat cele pe care si le-a trecut pe lista. Un magazin in care cumparatorul gaseste usor marfa il imbie la cumparaturi.

Vanzarea din magazine depinde nu numai de dispozitia cumparatorului si de suma pe care acesta si-a planificat sa o cheltuiasca. Cateva "trucuri" de aranjare il pot face sa considere ca are nevoie si de alte lucruri decat cele pe care si le-a trecut pe lista. Un magazin in care cumparatorul gaseste usor marfa il imbie la cumparaturi. Iar semintele de la raionul cu bere ii pot aminti ca a uitat sa-si noteze pe lista tocmai acest produs.

VOLUMUL DE VANZARI: Un produs bine vandut are toate sansele sa fie asezat intr-o pozitie unde este facil de vazut si, implicit, de luat de pe raft, pentru ca este atat interesul comerciantului cat si al producatorului sa convinga cumparatorul sa-si incarce cosul.

CATEGORIA DE PRODUSE: La raft, marfurile sunt aranjate pe grupe, fie ca este vorba de sapun, iaurt sau ciocolata.

MARIMEA AMBALAJULUI: Produsele sunt aranjate, de obicei pe verticala, in functie de marime. Pe acelasi raft nu se regasesc, de-a valma, sticle de suc de 0,5 litri si 2 litri.

TIPUL DE AMBALAJ: Nu sunt amestecate produse in ambalaje diferite, ca suc la PET, la cutie sau la sticla. Toate sucurile la cutii sunt aranjate intr-un singur loc, iar trecerea se face clar si usor de vazut catre sucurile ambalate la sticla sau / si la PET.

AROMA DE PRODUS: La raionul de bauturi racoritoare, de exemplu, sucurile sunt asezate pe grupe de arome - cola, fructe, ape minerale.

PRET: Produsele pozitionate unele langa altele fac parte din acelasi segment de pret. De obicei, produsele cele mai ieftine ocupa locurile din preajma podelei, iar pretul creste odata cu inaltimea la care este plasat raftul.

MARCA: Produsele sub aceeasi marca sunt plasate unele langa altele. De exemplu, sapunurile cu diverse arome dar care poarta acelasi nume se regasesc pe acelasi raft, sau in imediata vecinatate.

CULOARE: Unele produse pot fi aranjate in functie de culoare, spre exemplu globurile pentru pom sau lenjeria de corp, dar nu este o regula generala pentru toate tipurile de produse.

ASOCIERILE: Sunt acele aranjari speciale prin care este stimulata vanzarea. Spre exemplu apa minerala alaturi de raionul de vinuri, vinul pozitionat langa branzeturi, alune la raionul de bere, cafea sau ceai langa standul de reviste.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
CU OCHII LA RAFTURI
/actualitate/cu-ochii-la-rafturi-979307
979307
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.