CSR 2022. Programul FOOD - (Fighting Obesity through Offer & Demand) Edenred Romania

Autor: Andra Stroe Postat la 12 ianuarie 2023 56 afişări

CSR 2022. Programul FOOD - (Fighting Obesity through Offer & Demand) Edenred Romania

Motivaţie:

Iniţiativele Edenred România sunt aliniate pe trei direcţii de responsabilitate socială: Ideal People, ce urmăreşte îmbunătăţirea calităţii vieţii oamenilor; Ideal Planet, dedicat protejarii mediului şi Ideal Progress, ce vizează implicarea în dezvoltarea responsabilă, bunăstarea şi progresul comunităţilor locale. În ultimii doi ani, compania a sprijinit şi dezvoltat iniţiative alături de Banca pentru Alimente, Asociaţia Caritas Bucureşti, Asociaţia „N-avem sânge?!”, World Vision. „Companiile trec acum printr-un proces de transformare, adoptând modelul de dezvoltare sustenabilă care are în vedere toţi stakeholderii, dar şi felul cum acţiunile din prezent determină viitorul următoarelor generaţii. În Edenred, principiile ESG sunt încorporate în modelul de business, prin însăşi natura produselor şi serviciilor.” FOOD, unul dintre programele de CSR derulate de companie, reprezintă un parteneriat public-privat lansat şi coordonat de Edenred în 2009, activ în 11 ţări din UE, printre care şi România, unde este implementat de echipa Edenred România. Deoarece munca de la birou, de acasă sau în regim hibrid a afectat delimitarea spaţiului personal de cel profesional, ducând adesea la un stil de viaţă mai puţin ordonat, iar angajaţii tind să amâne masa de prânz, să înlocuiască mesele calde cu gustări reci sau mâncăruri rapide, nehrănitoare sau chiar să o omită complet, obiceiuri nesănătoase ce pot duce la obezitate, boli cardiovasculare sau colesterol crescut, afectând starea de bine, sănătatea şi activitatea angajaţilor, compania şi-a asumat misiunea de a promova obiceiurile nutriţionale sănătoase în viaţa profesională şi personală, cel mai cunoscut şi apreciat produs Edenred fiind, de altfel, cardul de masă, utilizat pentru achiziţionarea de alimente şi mese calde.

Descrierea proiectului:

FOOD este cel mai amplu proiect european de promovare a obiceiurilor alimentare sănătoase, atât prin conştientizarea modului în care hrana influenţează sănătatea angajaţilor, cât şi prin reducerea risipei alimentare, cu impact direct asupra restaurantelor implicate în proiect, susţin reprezentanţii Edenred. În România, programul, care ţinteşte deopotrivă companii, angajaţi şi restaurante partenere, este implementant în parteneriat cu Institutul Naţional de Sănătate Publică, Asociaţia Medicilor de Familie Bucureşti şi Ilfov şi Camera de Comerţ Americană în România şi cuprinde o reţea de 383 de restaurante care respectă principiile FOOD. În cadrul programului FOOD sunt organizate workshopuri de nutriţie pentru angajaţii companiilor-client Edenred. Anual, Edenred prezintă „Barometrul FOOD”, un studiu derulat în 20 de ţări, adresat utilizatorilor şi restaurantelor din reţeaua Edenred, ce analizează impactul acţiunilor de informare şi educare, dar şi evoluţia atitudinilor şi percepţiilor privind promovarea unui stil de viaţă sănătos şi combaterea risipei alimentare. Totodată, compania susţine demersurile de colectare a alimentelor şi distribuirea acestora către persoanele din medii defavorizate, prin parteneriatul cu Federaţia Băncilor pentru Alimente din România. Obiectivul pe termen lung al Edenred este sa devină un liant între companii, restaurante şi asociaţii, care au ca misiune oferirea de hrană în comunităţile defavorizate.

Rezultate:

Doar anul acesta, 800 de angajaţi au participat la workshopurile de nutriţie susţinute de specialişti în domeniu.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.