Cramele Recaş a ajuns anul trecut la venituri de aproape 50 mil. euro şi şi-a consolidat poziţia de lider în piaţa vinurilor româneşti

Autor: Ioana Matei Postat la 03 februarie 2020 229 afişări

Cramele Recaş a ajuns anul trecut la venituri de aproape 50 mil. euro şi şi-a consolidat poziţia de lider în piaţa vinurilor româneşti

Compania „Cramele Recaş” şi-a continuat trendul ascendent din ultimii ani şi în 2019, iar  anul trecut, la nivelul întregului grup, cifra de afaceri consolidată înregistrată a depăşit 49 de milioane de euro, cu 4 milioane de euro în plus faţă de 2018, când, conform raportărilor Ministerului de Finanţe, prin realizările celei mai mari firme din grup, Cramele Recas SA, societatea s-a poziţionat pe primul loc în topul pieţei de vinuri din România, potrivit unui comunicat de presă trimis de reprezentanţii companiei.

Extinderea companiei şi îmbunătăţirea proceselor tehnologice de producere a vinului au fost preocupări constante pentru „Cramele Recaş” şi în 2019. Investiţiile din fonduri proprii făcute în 2019 s-au ridicat la 4 milioane de euro, de altfel o sumă investită constant în ultimii 10 ani.  De la privatizarea companiei, în urmă cu mai bine de 20 de ani, şi până acum, numai în complexul de vinificaţie au fost făcute investiţii de aproximativ 30 de milioane de euro.

Tot în 2019, capacitatea de procesare şi depozitare a crescut cu 3 milioane de litri, ceea ce a făcut ca în prezent compania să aibă o capacitate de procesare de 32 de milioane de litri pe an. În plus, capacitatea staţiei de epurare a fost dublată, de la 300 la 600 de mc/zi.

Suprafaţa pe care „Cramele Recaş” cultivă vie a crescut anul trecut cu 30 de hectare, noul lot aflându-se la Izvin, în judeţul Timiş. Pe lângă asta, 135 de hectare au intrat pe rod, iar compania a obţinut din partea Bureau Veritas certificatul de producător vegan pentru toate vinurile din portofoliul intern şi extern, aliniindu-se în mod oficial trendului internaţional de bune practici care presupune oprirea completă a utilizării la Cramă a produselor şi derivatelor de origine animală în procesul de vinificaţie.

Aproape 50% din vinul produs la Cramele Recaş este destinat exportului, iar în 2019 compania a reuşit să intre cu produsele proprii şi pe pieţele exotice din Japonia, Coreea de Sud şi Malaezia. Pentru 2020, producătorul de vinuri estimează o creştere a business-ului cu 15%. În prezent, Cramele Recaş se află în negocieri cu o firmă italiană pentru cumpărarea a 60 de ha de teren pe care urmează să cultive noi plantaţii viticole. Ele se vor adăuga celor 1.150 de ha din podgoriile Recaş şi Miniş, situate în judeţele Timiş şi Arad pe care compania îşi desfăşoară în prezent activitatea. Peste 25 de soiuri de struguri sunt exploatate anual aici, iar din ele se produc vinuri pentru cele 45 de mărci comerciale distribuite atât în ţară, cât şi în străinătate. Toate vinurile care poartă sigla Cramele Recaş sunt procesare şi îmbuteliate la cele mai înalte standarde de calitate internaţională.

În ceea ce priveşte recunoaşterea internaţională a vinurilor de la Cramele Recaş, numai în anul 2018 producătorul bănăţean a obţinut 48 de premii şi distincţii acordate la competiţii de prestigiu ca Berliner Wein Trophy (Germania), Vinalies Internationales (Franţa), International Wine Challenge (Marea Britanie), Decanter (Londra), Japan Wine Challenge (Tokio) Concours Mondial de Bruxelles şi Mundus Vini (Meininger, Germania).

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
recas,
companie,
vinuri,
crestere,
grup,
capacitate,
piata

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.