Conform unei noi descoperiri, cea mai asemănătoare exoplanetă cu Terra ascunde un secret întunecat

Postat la 12 octombrie 2017 1474 afişări

În cel mai apropiat sistem stelar de noi se găseşte probabil cea mai bună şansă de a găsi (şi pe viitor coloniza) o planetă habitabilă, asemănătoare Terrei. Totuşi, potrivit unui nou studiu al cercetătorilor de la Universitatea Hertfordshire, din Marea Britanie, sistemul Alpha Centauri ascunde un secret surprinzător.

Conform unei noi descoperiri, cea mai asemănătoare exoplanetă cu...
Alpha Centauri este localizat la doar 4,37 ani lumină de propriul nostru Sistem Solar şi este cel mai apropiat vecin din galaxie. De asemenea, este un sistem ciudat, având trei stele care orbitează una în jurul celeilalte: Alpha Centauri A, Alpha Centauri B şi Alpha Centauri C sau Proxima Centauri, pitica roşie în jurul căreia gravitează planeta Proxima b, despre care se crede că are dimensiuni similare cu cele ale Pământului şi poate susţine viaţa, scrie Science Alert.

În timp ce potenţiala habitabilitate a Proxima b este un subiect intens dezbătut, ce poate fi şi mai remarcabil este că aceasta nu provine de fapt din sistemul Alpha Centauri şi nu a fost mereu atât de aproape de noi.

Noile calcule realizate de oamenii de ştiinţă britanici - care au simulat mişcările corpurilor cereşti din componenţa sistemului stelar pe o durată de timp de 10 miliarde de ani - au scos la iveală că există o posibilitate de 25% ca Alpha Centauri să fi avut în componenţă la început doar două stele: A şi B. A treia, Proxima Centauri (împreună cu planeta sa Proxima b) a fost interceptată mai târziu datorită atracţiei gravitaţionale.

Cititi mai multe pe www.desopera.ro

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

„Un lider nu se formează. Ai stofă de lider sau nu" „Un lider nu se formează. Ai stofă de lider sau nu"

​Dacă ar putea da timpul înapoi, Mădălin Mihailovici ar alege să fie chirurg, însă de zece ani activează în cadrul companiei Veolia România, al cărei CEO a devenit anul trecut. în paralel, face parte din corpul profesoral al universitĂţii tehnice de construcţii bucureşti. dacă În mediul academic a intrat în urmă cu peste un sfert de secol, domeniul hidrotehnic i-a fost familiar încă din copilărie, prin prisma meseriei tatălui său. Este pasionat de maşini şi fotbal şi spune că iubeşte apa. Care este povestea sa şi cum a ajuns să ocupe poziţia de lider al unuia dintre principalii furnizori de apă, energie şi canalizare din piaţa locală?

LOVITURĂ URIAŞĂ: Unul dintre cele mai mari branduri de magazine DISPARE total din piaţă. TOATE magazinele se vor ÎNCHIDE LOVITURĂ URIAŞĂ: Unul dintre cele mai mari branduri de magazine DISPARE total din piaţă. TOATE magazinele se vor ÎNCHIDE