Conform unei noi descoperiri, cea mai asemănătoare exoplanetă cu Terra ascunde un secret întunecat

Postat la 12 octombrie 2017 1474 afişări

În cel mai apropiat sistem stelar de noi se găseşte probabil cea mai bună şansă de a găsi (şi pe viitor coloniza) o planetă habitabilă, asemănătoare Terrei. Totuşi, potrivit unui nou studiu al cercetătorilor de la Universitatea Hertfordshire, din Marea Britanie, sistemul Alpha Centauri ascunde un secret surprinzător.

Conform unei noi descoperiri, cea mai asemănătoare exoplanetă cu...
Alpha Centauri este localizat la doar 4,37 ani lumină de propriul nostru Sistem Solar şi este cel mai apropiat vecin din galaxie. De asemenea, este un sistem ciudat, având trei stele care orbitează una în jurul celeilalte: Alpha Centauri A, Alpha Centauri B şi Alpha Centauri C sau Proxima Centauri, pitica roşie în jurul căreia gravitează planeta Proxima b, despre care se crede că are dimensiuni similare cu cele ale Pământului şi poate susţine viaţa, scrie Science Alert.

În timp ce potenţiala habitabilitate a Proxima b este un subiect intens dezbătut, ce poate fi şi mai remarcabil este că aceasta nu provine de fapt din sistemul Alpha Centauri şi nu a fost mereu atât de aproape de noi.

Noile calcule realizate de oamenii de ştiinţă britanici - care au simulat mişcările corpurilor cereşti din componenţa sistemului stelar pe o durată de timp de 10 miliarde de ani - au scos la iveală că există o posibilitate de 25% ca Alpha Centauri să fi avut în componenţă la început doar două stele: A şi B. A treia, Proxima Centauri (împreună cu planeta sa Proxima b) a fost interceptată mai târziu datorită atracţiei gravitaţionale.

Cititi mai multe pe www.desopera.ro

ŞOC TOTAL! Un lanţ URIAŞ de retail DISPARE din România! Anunţul fulger a fost făcut chiar de Black Friday ŞOC TOTAL! Un lanţ URIAŞ de retail DISPARE din România! Anunţul fulger a fost făcut chiar de Black Friday
BLACK FRIDAY 2018 la eMag: 10 produse din oferta de mâine, care vor fi reduse masiv
Drama vedetei TVR Maria Linda. "Ajunsesem la 80 de kg, iar eu nu sunt o persoană înaltă. Devenisem aproape rotundă" Drama vedetei TVR Maria Linda. "Ajunsesem la 80 de kg, iar eu nu sunt o persoană înaltă. Devenisem aproape rotundă"
A fost în 80 de vacanţe de lux, fără să cheltuiască niciun ban!
Cum arată principesa Karina, care l-a înlocuit pe Nicolae la succesiunea tronului României
UMILINŢA adusă de preşedintele francez Macron unei ţări care a făcut un SACRIFICIU istoric. „Este o RUŞINE!” UMILINŢA adusă de preşedintele francez Macron unei ţări care a făcut un SACRIFICIU istoric. „Este o RUŞINE!”
Două PASTILE pe care le iau majoritatea românilor frecvent sunt altceva decât le-a recomandat doctorul sau farmacistul. AVERTISMENT de ultimă oră ca urmare a analizării a 30.000 de oameni. „NU le mai luaţi!”
Un URAGAN de materie întunecată se va CIOCNI cu Pământul. Alerta dată în urmă cu puţin timp
NOKIA lansează cel mai IEFTIN telefon al său. Baterie de trei săptămâni şi preţ sub 100 de lei! NOKIA lansează cel mai IEFTIN telefon al său. Baterie de trei săptămâni şi preţ sub 100 de lei!
Ofertele de BLACK FRIDAY au început! Iată cele mai bune preţuri!
Declaraţie HALUCINANTĂ a unui ministru: „Nu am folosit niciodată un computer”