Confesiunile unui pilot de avion. Cât de greu este să ajungi acolo şi ce sacrificii trebuie să faci, mai ales ca femeie

Postat la 07 august 2015 1120 afişări

Pasiunea pentru zbor şi avioane a lui Priti Kohal a apărut încă de la 16 ani. Când era adolescentă obişnuiea să ia maşina părintilor, fără voia lor, pentru plimbări prin oraş. Iubea să conducă, dar şi libertatea care venea odată cu asta.

La 18 ani şi-a luat permisiul de conducere, iar pasiunea pentru condus a crescut şi mai mult. "Era grozav să pot să fac lucruri fără să fie nevoie de cineva să mă ducă dintr-un loc în altul", explică ea. După maşină a trecut la un alt mod de transport şi mai rapid.

Priti Kohal a primit brevetul de pilot în 1994, din 1996 este pilot pentru compania India Jet Airways, iar în 2009 a devenit căpitan.

În prezent sunt doar 4000 de femei piloti în întreaga lume, faţă de 130.000 de bărbaţi, potrivit International Society of Women Airline Pilots.

Multe femei care intră în domenii dominate de bărbaţi întâmpină diverse obstacole.

Kohal a spus că nu a întâmpinat probleme, însă mai multe femei din industria aeronautică au declarat că au avut obstacole de trecut doar din prisma faptului că erau femei. În 2009, Air India a concediat 10 însoţitoare de zbor pentru că aveau kilograme în plus, iar in 2013 GoAir, o companie din India, a angajat doar femei tinere, de statură mică pentru că voia să economisească bani, scăzând greutatea avionului.

"N-am considerat niciodată că un pilot este diferit de un inginer sau profesor. Nu sunt limite la ce putem face", a spus Kohal. Deşi avea programul încărcat ea a încercat tot timpul să-şi facă timp pentru cei doi copii de acasă. Kohal crede ca a fi pilot de aeronavă este o opţiune de carieră bună pentru cei care caută un echilibru între muncă şi familie. însă este nevoie de o planificare strategică.

Pe de altă parte, ea nu-şi vede soţul prea des pentru că şi el este pilot de avion. E plecat cam patru zile de acasă ca apoi să aibă cinci-şase zile libere. "Când este acasă petrecem serile împreună", mărturiseşte ea. Şi când sunt amândoi plecaţi, copii intră în grija bunicilor. "Să ai parte de ajutorul familiei este important pentru că te eliberează de o situaţie pe care ar trebui să o monitorizezi constant altfel", a povestit Priti Kohal.

"Un aspect important al vieţii de pilot este faptul că regulile nu pot fi încălcate. Trebuie să fii disciplinat, să ai mintea limpede pentru că nu poţi face greşeli la mii de metrii în aer.", a spus ea, explicând regulile pe care le stabileşte acasă pentru ea şi pentru copii.

Kohal atribuie succesul ei unui singur factor: munca. Doar 0,1% din candidaţi trec examentul de piloţi, care este dat doar de două ori pe an. Ea a fost singura din clasa ei care a primit brevetul de pilot.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
pilot,
india,
pasiune,
avioane,
barbati,
familie,
piloti
/actualitate/confesiunile-unui-pilot-de-avion-cat-de-greu-este-sa-ajungi-acolo-si-ce-sacrificii-trebuie-sa-faci-mai-ales-ca-femeie-14666592
14666592
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.