CEO-ul Maersk, cea mai mare firmă de transport de mărfuri din lume, spune că problemele lanţurilor globale de aprovizionare vor continua şi în 2022: „Problema nu constă în capacitatea navelor”

Autor: Eduard Ivanovici Postat la 02 noiembrie 2021 348 afişări

CEO-ul Maersk, cea mai mare firmă de transport de mărfuri din lume, spune că problemele lanţurilor globale de aprovizionare vor continua şi în 2022: „Problema nu constă în capacitatea navelor”

Grupul danez Moller-Maersk, mai mare linie de transport de mărfuri din lume, se aşteaptă ca problemele lanţurilor internaţionale de aprovizionare să se prelungească cel puţin către primul trimestru al anului viitor, de vreme ce nivelul cererii de containere creşte mai repede decât se estimase iniţial, scrie Bloomberg.

Compania spune că transporturile efectuate prin intermediul oceanelor vor creşte anul acesta între 7% şi 9%, cu un punct procentual peste o predicţie lansată anterior.

„Clienţii noştri încearcă să satisfacă cererea puternică a consumatorilor”, cât şi o creştere a stocurilor, spune Soren Skou, CEO-ul Maersk, subliniind că fenomenul alimentează nivelul ridicat de cerere pentru transporturi.

La nivel global, lanţurile de aprovizionare sunt marcate de o stare de haos, pe măsură ce transportatorii încearcă să gestioneze cererea tot mai mare pentru bunuri de consum, cuplată cu întreruperile activităţilor din porturi, cauzate de focarele de Covid-19.

Maersk şi multe alte companii similare au fost unii dintre principalii beneficiari ai situaţiei actuale, în contextul în care taxele de transport au atins niveluri record.

Lipsa şoferilor de camioane şi alte probleme de personal au adăugat noi straturi tensiunilor deja existente în rândul comerţului mondial, existând în prezent circa 300 de nave care aşteaptă să fie descărcate, spune Skou.

„Problema nu constă în capacitatea navelor. Problema este că navele aşteaptă să intre în porturi şi trebuie să rezolvăm aspectul legat de forţa de muncă astfel încât lanţurile de aprovizionare să funcţioneze mai bine.”

Cererea de containere s-ar putea majora cu 2%-4% în 2022, estimează Maersk. Compania susţine că restricţiile comerciale şi fenomenul inflaţionist par să influenţeze comportamentul consumatorilor, remarcând că, în SUA şi Europa, cheltuielile se îndreaptă către sectorul serviciilor.

Acţiunile Maersk s-au apreciat în ultima lună cu aproape 21% şi sunt pe plus cu 90% în ultimele 12 luni. Veniturile societăţii din T3/2021 au fost de 16,6 miliarde de dolari, cu 3,5% peste aşteptările analiştilor intervievaţi de Bloomberg -- 16,08 miliarde de dolari.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.