Cel mai mare producător auto din Europa declară război chinezilor: Volskwagen promite să-şi păstreze poziţia de lider al pieţei europene „prin orice mijloace” şi lansează patru noi modele electrice mai accesibile cu preţuri care pornesc de la 25.000 de euro

Autor: Iulian Tenchiu Postat la 11 septembrie 2025 18 afişări

Cel mai mare producător auto din Europa declară război chinezilor: Volskwagen promite să-şi păstreze poziţia de lider al pieţei europene „prin orice mijloace” şi lansează patru noi modele electrice mai accesibile cu preţuri care pornesc de la 25.000 de euro

Volkswagen şi-a reafirmat angajamentul de a-şi păstra poziţia dominantă pe piaţa europeană de vehicule electrice (EV) „prin toate mijloacele”, inclusiv printr-o strategie revizuită de modele şi software, pe fondul presiunii tot mai mari exercitate de producătorii chinezi. La un an după ce grupul german anunţa reduceri drastice de personal şi capacitate la fabricile din Germania, oficialii Volkswagen prezenţi la Salonul Auto de la München au declarat că sunt pregătiţi să riposteze în faţa concurenţei asiatice, scrie Financial Times.

„Suntem dominanţi în Europa şi vom apăra această poziţie prin toate mijloacele”, a declarat Thomas Schäfer, CEO-ul brandului Volkswagen

Cota de piaţă a brandurilor chineze în Europa a atins un record de 5,7% în trimestrul al doilea, urcând la 10,7% în segmentul vehiculelor electrice, potrivit Schmidt Automotive Research. Volkswagen, cu noile modele, o bază de costuri consolidată şi parteneriate software cu Rivian în SUA şi Xpeng în China, consideră că are toate instrumentele pentru a contracara concurenţa. Europa rămâne cel mai important teren de joc pentru Volkswagen, care deţine o cotă de 30% din piaţa EV din regiune în august, comparativ cu 23% în aceeaşi perioadă a anului trecut.

În acelaşi timp, cotele Mercedes-Benz, BMW şi Tesla au scăzut, în timp ce BYD a urcat de la 2,5% la 3,8%.

„Suntem convinşi că vom fi liderul global în tehnologia auto în viitor”, a afirmat Oliver Blume, CEO al Grupului Volkswagen.

La München, Volkswagen a prezentat patru modele EV entry-level, care vor fi disponibile anul viitor de la 25.000 de euro: un nou Škoda, un Cupra şi două modele Volkswagen, inclusiv noul ID. Polo, care combină tradiţia Polo cu seria ID.2. Şi BMW a lansat noi EV-uri, inclusiv SUV-ul iX3, primul construit pe platforma „Neue Klasse”, marcând începutul unei linii de produse complet noi cu capacităţi de calcul mai avansate. Mercedes-Benz a promis upgrade-uri software şi o gamă extinsă de baterii pentru modelele sale reînnoite.

În acelaşi timp, BYD şi alţi producători chinezi şi-au reafirmat ambiţiile europene. „Credem că avem încă mult spaţiu de creştere chiar dacă unele branduri recuperează teren”, a spus Stella Li, vicepreşedinte executiv BYD. Compania va introduce tehnologia de încărcare ultra-rapidă în Europa şi va începe producţia locală în următorii trei ani. Sistemul său promite o autonomie de circa 470 km în doar cinci minute de încărcare.

Changan, susţinut de stat, plănuieşte să lanseze SUV-ul electric Deepal S07 în Marea Britanie la 39.990 de lire şi să deschidă o fabrică în Europa în câţiva ani. GAC International vizează de asemenea producţia locală pentru a răspunde tarifelor UE aplicate EV-urilor din China.

Analiştii remarcă că, odată cu intrarea tot mai multor branduri chineze, diferenţierea devine esenţială pentru succes. Leapmotor mizează pe preţuri competitive — SUV-ul său B10 porneşte de la 29.900 euro — în timp ce Changan evită războiul preţurilor. Experţii europeni avertizează că producţia locală la costuri competitive va fi dificilă din cauza salariilor şi a energiei mai scumpe, însă BYD susţine că experienţa dobândită în Thailanda îi va permite să menţină costurile sub control la noile fabrici din Ungaria şi Turcia.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
chinezi,
modele,
crestere,
europa,
piata,
pozitie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.