Ce vânzări a avut retailerul local La Cocoş la deschiderea magazinului din Craiova? Hipermarketul a fost vizitat de peste 14.500 de persoane într-o singură zi

Autor: Cristina Roşca Postat la 31 octombrie 2025 47 afişări

Ce vânzări a avut retailerul local La Cocoş la deschiderea magazinului din Craiova? Hipermarketul a fost vizitat de peste 14.500 de persoane într-o singură zi

Retailerul local La Cocoş, cunoscut pentru magazinele sale de mari dimensiuni şi cu preţuri mici, a deschis cea de-a şasea unitate a reţelei, amplasată în Craiova. În prima zi, magazinul a avut peste 14.500 de vizitatori şi vânzări de 1,1 mil. lei. Bonul mediu a fost de peste 180 de lei, dat fiind că au fost puţin sub 6.000 de tranzacţii înregistrate.

Magazinul din Craiova, ce este amplasat în spaţiul în care a funcţionat anterior hipermarketul PIC, măsoară circa 10.000 mp suprafaţă de vânzare. Alţi 4.000 mp sunt dedicaţi depozitării, iar 2.000 mp ocupă birourile, vestiarele şi camerele tehnice.

Compania fondată în urmă cu mai bine de un deceniu a investit 7,3 mil. euro în această unitate, din care 3,7 mil. euro este valoarea stocului.

De la începutul anului au fost inaugurate alte două spaţii - în Braşov şi Piteşti, iar în luna următoare va fi deschis un altul în Arad.

La Cocoş apasă astfel pedala de acceleraţie şi va închide anul cu şapte unităţi versus trei la început de 2025.

Retailerul s-a făcut cunoscut prin faptul că mizează pe spaţii extinse într-o eră în care tot mai mulţi propovăduiesc că magazinele mari nu mai sunt competitive.

Totuşi, există o diferenţă de abordare. Antreprenorul Iulian Nica, fondatorul La Cocoş, a mers pe modelul de trei niveluri de preţ la fiecare produs, preţul variind în funcţie de cantitatea achiziţionată. Acesta era anterior un model cunoscut mai degrabă în zona de cash&carry.

Acest format de magazine şi această politică de preţ au ajutat compania să crească rapid, ajungând la afaceri de peste 1 mld. lei anul trecut. Asta a atras atenţia investitorilor.

În decembrie 2024, BERD şi două fonduri de investiţii (CEECAT şi Morphosis Capital) au preluat un pachet de 56% din acţiuni. Iulian Nica a păstrat diferenţa (44%) şi se află în continuare la conducerea afacerii.

În urmă cu câteva luni însă, grupul german Schwarz, proprietarul Lidl şi Kaufland, un gigant cu afaceri anuale de 175 mld. euro, şi-a anunţat intenţia să preia 70% din businessul retailerului român La Cocoş.

Tranzacţia se află pe masa Consiliul Concurenţei. Dacă va fi aprobată, înseamnă că Schwarz va cumpăra participaţia BERD şi pe cea a fondurilor, plus o parte din acţiunile lui Iulian Nica.

Antreprenorul a declarat că tranzacţia va ajuta La Cocoş să se extindă şi mai rapid pe viitor.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
craiova,
cocos,
deschidere,
magazin,
magazine

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.