Ce tipuri de asigurări vor fi „vedetele” pieţei asigurărilor de nişă în 2022. „Pandemia, care s-a prelungit şi pe parcursul anului trecut, ne-a făcut pe toţi mai atenţi la riscuri şi mai responsabili”

Autor: Andra Stroe Postat la 12 ianuarie 2022 55 afişări

Leader Team Broker, jucător cheie pe piaţa asigurărilor de nişă din Europa, apreciază că 2022 va fi anul asigurărilor de răspunderi profesionale si de cyber risk, pe o piaţă în creştere atât în Europa, cât şi în România. Leader Team Broker, care colaborează deja cu companii europene, ţinteşte în acest an extinderea în toate ţările UE, în special cu asigurarea de sănătate internaţională, cea de e-commerce, asigurarea de cyber risk, precum şi alte răspunderi profesionale (în domenii ca petrol şi gaze, industria maritimă sau construcţii). Compania estimează pentru acest an venituri de 9 milioane de euro, prime intermediate în creştere faţă de 2021 când nivelul primelor intemediate a fost de 7 milioane euro.

Anul 2021, marcat de pandemia provocată de SARS-COV2, a determinat oamenii şi companiile să conştientizeze riscurile la care sunt expuşi şi să-şi facă asigurări, în special de sănătate şi de răspunderi profesionale, în scop de protecţie. Leader Team Broker estimează o creştere cu 20% a primelor brute subscrise în 2022, comparativ cu anul anterior, avans semnificativ având în vedere că, în fiecare an, creşterea medie s-a situat între  8 şi 10%.

„Pandemia, care s-a prelungit şi pe parcursul anului trecut, ne-a făcut pe toţi - persoane fizice şi companii -, mai atenţi la riscuri şi mai responsabili faţă de noi şi faţă de afacerile şi angajaţii noştri. În aceste condiţii, piaţa asigurărilor a fost într-o continuă creştere şi dezvoltare. Pentru Leader Team Broker, 2021 a fost un an în care am continuat să inovăm, în care am lansat produse noi - între care amintim asigurările de răspunderi pe diferite domenii: e-commerce sau pentru agenţii de marketing, în care ne-am extins la nivel european şi în care am câştigat mai multe premii internaţionale, ca urmare a produselor inovatoare pe care le-am creat. Pentru 2022, lucrăm la noi pachete pe segmentul asigurărilor de sănătate şi de răspunderi profesionale şi vom continua extinderea, pentru a ne întări prezenţa la nivel european”, a declarat Răzvan Rusu, fondatorul Leader Team Broker.

Pe lângă asigurările de sănătate, naţionale sau internaţionale, unele dintre cele mai căutate produse din portofoliul Leader Team Broker sunt şi asigurările cyber risk şi de răspundere profesională, aflate pe un trend crescător atât în Europa, cât şi în România, unde Leader Team Broker estimează o creştere cu 20% pe acest segment.

„Categoric, pandemia de COVID-19 i-a determinat pe oameni să fie mai responsabili faţă de propria sănătate, atât pe partea de prevenţie, cât şi în ceea ce priveşte asigurarea riscului de îmbolnăvire pentru viitor, şi astfel acest segment de a avut o creştere semnificativă. Leader Team Broker combină produsele de asigurare cu tehnologia şi inteligenţa artificială şi a fost întotdeauna cu un pas înainte şi permanent conectată la pieţele internaţionale, analizând fiecare risc posibil şi creând produse de asigurare în premieră, pe care companiile se pot baza. Vom continua să punem accent pe asigurările de sănătate cu extindere teritorială si în anul 2022. Un al doilea segment pe care ne vom concentra strategia de dezvoltare în acest an sunt asigurările de cyber si răspunderi, în contextul în care apar noi riscuri şi noi cerinţe în piaţă”,  a declarat Alexandra Elena Durbacă, CEO Leader Team Broker.

Directorul executiv al Leader Team Broker a explicat că numărul companiilor interesate de poliţa de cyber risk a crescut semnificativ după ce, în 2020 şi 2021, incidenţa atacurilor cibernetice a fost cu până la 70% mai mare.  Totodată, 2021 a adus o altă noutate interesantă în industrie la nivel global – asigurarea impusă de Amazon tuturor sellerilor care vând pe platformă peste o anumită limită de sumă.

„Leader Team Broker a fost printre primii jucatori din Europa care au lansat un astfel de produs. În prezent, avem peste 150 de companii din Europa care au achiziţionat deja această poliţă şi avem ca ţintă să ne extindem cu el în cât mai multe ţări UE. Estimăm, aşadar, că segmentul răspunderilor profesionale şi cyber va creşte cu 20% în 2022, prin urmare vom veni în sprijinul clienţilor noştri cu noi produse inovative”, a adăugat Alexandra Elena Durbacă.

Topul asigurărilor  necesare unei companii sau persoane fizice

În 2021, Top 3 cele mai solicitate produse au fost poliţele auto (RCA şi CASCO), asigurările de răspunderi profesionale şi poliţa de sănătate. Clasamentul va rămâne aproximativ acelaşi şi în 2022, cu menţiunea că şi asigurările bunurilor vor fi din ce în ce mai căutate.

În cazul companiilor, în topul celor mai importante asigurări pe care trebuie să le încheie o companie se numără cele de bunuri şi clădiri, răspunderi profesionale, cea de sănătate pentru angajaţi şi cea auto (dacă este cazul).

În cazul unei persoane fizice sau al unei familii, primele în clasament ar trebui să fie asigurarea de sănătate şi de viaţă, asigurarea bunurilor (locuinţă şi auto), asigurarea de răspundere şi asigurarea de călătorii (dacă este cazul).

Ce trebuie să ştie românii care vor să încheie o asigurare în 2022

Specialiştii Leader Team Broker recomandă celor care vor să încheie poliţe de asigurare în 2022 să-şi achizitioneze asigurarile în funcţie de analiza riscurilor la care se expun şi să îşi îndrepte cu precădere atenţia către asigurarea bunurilor, a locuinţei şi a sănătăţii (sunt asigurări de bază pe care oricine trebuie să le aibă).

De asemenea, Leader Team recomandă românilor să apeleze la un broker cu experienţă pe produsul de asigurare de care au nevoie. Piaţa este mare, există numeroase oferte şi la fel de mulţi specialişti, însă dincolo de ofertă şi preţ, consultanţa imparţială focusată pe analiza nevoilor şi prezentarea soluţiilor de ultimă generaţie poate face o diferenţă semnificativă între un broker sau altul. Adiţional, asistenţa în caz de daună reprezintă un diferenţiator. Experţii companiei recomandă, totodată, românilor să aleagă produsul de asigurare potrivit nevoilor şi nu bazat doar pe preţ. Să aleagă produse de asigurare de la societăţi de asigurare cu experienţă, bonitate şi stabile în piaţă.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
piata asigurarilor,
companii,
angajati

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.