Ce n-a reuşit cu gazele ruseşti, vrea să facă cu gazele naturale lichefiate: Germania ar putea deveni o putere a GNL în decurs de un an

Autor: Catalina Apostoiu Postat la 12 mai 2022 49 afişări

Germania ar putea deveni o putere în domeniul gazelor naturale lichefiate într-un an în condiţiile în care ţara îşi accelerează construcţia de noi terminale de import a acestui combustibil pentru a-şi reduce dependenţa de energia rusească, relatează Bloomberg.

Ce n-a reuşit cu gazele ruseşti, vrea să facă cu gazele naturale lichefiate: Germania ar putea deveni o putere a GNL în decurs de un an

Germania ar putea deveni o putere în domeniul gazelor naturale lichefiate într-un an în condiţiile în care ţara îşi accelerează construcţia de noi terminale de import a acestui combustibil pentru a-şi reduce dependenţa de energia rusească, relatează Bloomberg.

Guvernul german este aşteptat să anunţe o lege pentru reducerea procesului de aprobare a unor astfel de facilităţi la o zecime din calendarul obişnuit. Germania vrea să con­struiască patru terminale plutitoare, ceea ce-i va permite să înlocuiască cel puţin 70% din importurile de gaze ruseşti, marcând o schimbare majoră de politică în domeniul energiei după ani în care ţara s-a opus gazelor americane mai scumpe.

„Avem şanse bune de a face imposibilul în Germania, să construim un terminal GNL în aproximativ 10 luni şi să-l conectăm la reţeaua locală“, a anunţat ministrul german al economiei, Robert Habeck. „Acest lucru nu este numai în interesul Germaniei, creăm o infrastructură ce reprezintă securitate pentru Europa“.

Importatorii de gaze din UE se grăbesc să-şi asigure livrări alternative în contextul războiului din Ucraina. Pentru Germania, care a obţinut peste jumătate din necesarul de gaze din Rusia anul trecut, livrările în cele patru ter­minale plănuite ar acoperi apro­xi­mativ o treime din consumul anual, crescând în acelaşi timp capacitatea totală de import a UE cu o cincime.

Terminalele plutitoare, plus două ce urmează a fi construite pe pământ, ar propulsa Germania înaintea Marii Britanii la capitolul capacitate de import de GNL şi numai după Spania în UE. Mai multe terminale onshore sunt în fazele iniţial de proiectare. Obiectivul Germaniei este de a-şi reduce importurile de gaze la 10% până la mijlocul anului 2024, de la 35% în prezent şi peste 50% înainte de invazie.

Din Europa de Est, Bulgaria a anunţat că va primi din iunie livrări de GNL din SUA la preţuri mai scăzute decât cele practicate de Gazprom, potrivit Novinite.

În afară de Germania, Franţa şi Italia şi Olanda intenţionează la rândul lor să achiziţioneze terminale speciale plutitoare pentru a-şi creşte capacitatea de import.

De asemenea, Italia analizează construirea unui nou terminal onshore, ca şi Estonia şi Letonia. Spania a cerut UE să relanseze proiectul gazoductului Midcat.

Franţa intenţionează la rândul ei să construiască un nou terminal GNL, al cincilea al ţării, în portul Le Havre. Iar Croaţia analizează creşterea capacităţii terminalului de pe insula Krk de la 2,6 miliarde de metric ubi la 2,9 miliarde de metri cubi anual.

La nivelul continentului, există în prezent 37 de terminale GNL, dintre care 26 sunt localizate în ţări membre UE.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
germania,
gaze naturale,
putere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.