Ce măsuri pregătesc hotelierii de pe litoral pentru sezonul 2020

Autor: Roxana Rosu Postat la 29 aprilie 2020 401 afişări

Hotelurile de la mare aşteaptă deschiderea sezonului şi pregătesc o serie de modificări în activitatea lor pentru a respecta măsurile sanitare impuse de pandemie, inclusiv organizarea orelor de masă pe serii, folosirea tacâmurilor de unică folosinţă în unele cazuri, separarea şezlongurilor şi igienizarea lor după fiecare folosire, cazarea preponderent online şi echiparea angajaţilor cu mănuşi şi măşti, potrivit Organizaţiei Patronale Mamaia Constanţa (OPMCTA).

Ce măsuri pregătesc hotelierii de pe litoral pentru sezonul 2020

Hotelurile de la mare aşteaptă deschiderea sezonului şi pregătesc o serie de modificări în activitatea lor pentru a respecta măsurile sanitare impuse de pandemie, inclusiv organizarea orelor de masă pe serii, folosirea tacâmurilor de unică folosinţă în unele cazuri, separarea şezlongurilor şi igienizarea lor după fiecare folosire, cazarea preponderent online şi echiparea angajaţilor cu mănuşi şi măşti, potrivit Organizaţiei Patronale Mamaia Constanţa (OPMCTA).

Astfel, la hotelurile care nu dispun de spaţii suficient de largi, turiştii vor mânca în serii pentru a se evita aglomeraţiile din restaurante, la o masă va sta doar o singură familie, şezlongurile vor fi depărtate şi igienizate după fiecare folosire, iar saltelele ar putea să dispară de pe plajă.

Camerele vor fi igienizate la schimbul de turişti, cameristele vor purta măşti şi mănuşi, în vreme ce cazarea se va face preponderent online, pentru a evita statul la coadă la recepţie, unde se vor trasa linii de demarcare.

Deocamdată nu se ştie dacă sezonul de vară pe litoral va începe pe 1 iunie, 15 iunie sau mai târziu.

Reprezentanţii patronatului le recomandă tuturor turiştilor români ca, în primul rând, să rămână în ţară vara aceasta şi anul acesta, România fiind cea mai sigură destinaţie pentru ei, şi să aleagă structuri de cazare clasificate, indiferent dacă acestea sunt mici, precum pensiunile, sau hoteluri mari, acestea fiind verificate de direcţiile de sănătate publică şi sanitar-veterinară cel puţin o dată sau de câteva ori pe sezon.

"Nu vrem să expunem niciun angajat, nici pe noi, hotelierii, care lucrăm cot la cot cu ei şi, mai ales, pe turişti, pentru că ne riscăm business-urile. Tot ceea ce avem e gajat la bancă, avem credite de dus şi răspundem ca administratori în faţa legii", a declarat Anca Nedea, directorul executiv al Patronatului Mamaia-Constanţa.

În cee ace priveşte angajaţii, hotelurile de pe litoral lucrează, în general, cu personal sezonier cazat în camere dedicate la hotel sau în proximitatea lui, astfel încât aceştia nu vor fi nevoiţi să circule între domiciliu şi locul de muncă sau prin oraş.

Pentru restul angajaţilor, preponderent din departamentele back-of-the-house (contabilitate, vânzari, tehnic), e posibil ca la intrarea în hotel să treacă prin nişte porţi de dezinfecţie, li se va lua temperatura, după care se vor duce la vestiare şi se vor îmbrăca cu uniformele corespunzătoare departamentului din care fac parte. Departamentele administrative nu vor lua contact direct cu clientul şi vor lucra în echipe restrânse (1-2-3 angajaţi într-un birou).

Pentru departamentul de house-keeping (cazare) se vor aloca măşti şi mănuşi.

În ceea ce priveşte alimentaţia publică, hotelierii iau în considerare operarea teraselor. "Şi spaţiile interioare dedicate alimentaţiei publice vor fi folosite după ridicarea restricţiilor, dar ne vom alinia la măsurile trasate de distanţare socială, mărind spaţiul între mese, limitând numărul de persoane la o masă şi pe familie şi organizând mai multe zone de bufet. Pentru hotelurile care nu beneficiază de terase suficient de mari există ca alternativă oferirea meselor în serii, iar litoralul nu e străin de o asemenea abordare, pentru că am lucrat ani de zile în serii, şi atunci putem organiza numărul de oameni în sală respectând distanţarea socială", a mai spus Anca Nedea.

În ceea ce priveşte tacâmurile, se iau în calcul cele de unică folosinţă.

Pentru ca recepţiile să nu se aglomereze, hotelierii de pe litoral vor încuraja check-in-ul online. În paralel, în zonele de primire a turiştilor, vor fi trasate linii de demarcaţie pentru păstrarea distanţei şi vor fi coordonate cazările astfel încât să nu existe cozi.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
turisti,
litoral,
sezon,
familie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.