Ce informaţii sunt obligaţi asigurătorii să furnizeze clienţilor la încheierea unei asigurări de viaţă

Postat la 22 septembrie 2011 103 afişări

Cei care intenţionează să cumpere o asigurare de viaţă au dreptul, începând din 21 septembrie 2011, ca înainte de semnarea contractului de asigurare să primească un set de informaţii suplimentare celor prezentate până acum de asigurătorii şi intermediarii în asigurări.

Dreptul asiguraţilor de a primi informaţii suplimentare înainte de încheierea unui contract de asigurare de viaţă le este conferit de Ordinul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr.11/2010 (care completează normele puse în aplicare prin Ordinul nr.23/2009), conform căruia asigurătorii sunt obligaţi să realizeze următoarele:

• O analiză a nevoilor financiare ale clientului, în baza căreia asigurătorul să îi recomande ulterior clientului o soluţie financiară. Unele dintre cele mai importante aspecte care trebuie evaluate în cadrul analizei sunt situaţia financiară prezentă a clientului (venituri, cheltuieli, venit disponibil), precum şi obiectivele financiare pe termen lung ale acestuia şi prioritizarea lor. În vederea realizării analizei, în cadrul primelor întâlniri cu clientul, va fi completat Formularul de analiză a nevoilor clienţilor, iar soluţia financiară recomandată trebuie să fie în concordanţă cu rezultatul analizei.

• Dacă asigurarea oferită este de tipul unit-linked sau index-linked, asigurătorul va determina profilul de risc al clientului, astfel încât tipul de contract şi fondul de investiţie recomandate să fie potrivite clientului. În acest fel, se are în vedere evitarea asumării prin contractul de asigurare a unui risc mai mare decât toleranţa clientului.

• În momentul prezentării unui fond de investiţii asociat unei poliţe de asigurare de tip unit-linked, clientului îi va fi înmânat prospectul fondului de investiţii în care vor fi investite primele de asigurare. Ordinul CSA nr.11/2010 precizează expres care sunt informaţiile minimale care trebuie incluse în acest prospect, cum ar fi definiţii pentru cei mai importanţi termeni, politica de investiţii, durata de investiţie minimă recomandată, nivelul şi structura taxelor etc.

• Înainte de încheierea unui contract de asigurare de viaţă, asigurătorul trebuie să îi prezinte clientului o proiecţie (evoluţia detaliată a contractului), astfel încât acesta din urmă să aibă o imagine clară şi completă asupra contractului de asigurare. Şi în acest caz, Ordinul CSA nr.11/2010 precizează care sunt informaţiile minime ce trebuie prezentate clientului: evoluţia valorii contului, evoluţia valorii de răscumpărare, costurile de administrare şi altele.

"Am constatat, nu de puţine ori, că neînţelegerile dintre asiguraţi şi societăţi apar din cauză că oamenii nu cunosc sau nu înţeleg foarte bine clauzele contractelor de asigurare pe care le-au semnat, iar uneori chiar confundă asigurările de viaţă cu instrumentele de economisire oferite de sistemul bancar. Sunt convinsă că aplicarea reglementărilor CSA va conduce la eliminarea multora dintre aceste neînţelegeri", a declarat Angela Toncescu, preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.

Documentele care trebuie completate în vederea îndeplinirii obligaţiilor de mai sus sunt semnate de ambele părţi - asigurat şi client - şi întocmite în dublu exemplar, câte unul pentru fiecare parte.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/ce-informatii-sunt-obligati-asiguratorii-sa-furnizeze-clientilor-la-incheierea-unei-asigurari-de-viata-8784696
8784696
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.