Câţi români au primit compensaţii pentru întârzierea zborurilor în ultimele 2 luni

Autor: Ioana Matei Postat la 03 decembrie 2018 194 afişări

Pe fondul traficului aerian în creştere atât din Bucureşti, cât şi din alte aeroporturi mari din ţară, dar şi a creşterii frecvenţei zborurilor low cost, cererea pentru serviciile FlightClaim.ro de obţinere a compensaţiilor pentru pasagerii companiilor aeriene a crescut cu peste 450% în 2018 comparativ cu 2017, potrivit informaţiilor transmise de reprezentanţii companiei olandeze specializate in asistarea pasagerilor cu zboruri intarziate.

Câţi români au primit compensaţii pentru întârzierea zborurilor în ultimele 2 luni

Proporţional a crescut şi numărul proceselor intentate companiilor aeriene care întârzie să plătească sumele cuvenite pasagerilor îndreptăţiţi la acestea.

Echipa juridică a FlightClaim.ro a deschis în ultimele două luni peste 25 de procese în Instanţă împotriva companiilor aeriene prezente în România pentru compensaţii neplătite pasagerilor români, fără niciun cost pentru pasagerii afectaţi. În total, în prezent sunt deschise un număr de 67 de dosare, împotriva a 14 operatori de transport aerian. Soluţia apelării la Instanţele Judecătoreşti se abordează doar atunci când compania aeriană refuză sau întârzie să plătească sumele cuvenite pasagerilor, iar pasagerii sunt 100% îndreptăţiţi să primească compensaţii pentru întârzieri sau anulări de zboruri. FlightClaim.ro împreună cu echipa de avocaţi cu care lucrează formulează cererea de chemare în judecată şi urmează toţi paşii pentru conturarea procesului judiciar care poate dura până la 4 luni în prima instanţă, până la obţinerea unei hotărâri executorii. Toate dosarele finalizate până în acest moment au avut rezultate pozitive şi pasagerii şi-au primit compensaţiile de până la 600 de euro de persoană, compania aeriană fiind cea care suportă şi cheltuielile de judecată avansate de către FlightClaim.ro

"Experienţa în domeniu ne ajută să anticipăm şi să invalidam în instanţă apărările companiilor aeriene, astfel că suntem încrezători că vom păstra şi în continuare procentul de 100% al cazurilor câştigate în instanţă." a declarat avocatul FlightClaim EU.

Care sunt situaţiile în care companiile aeriene refuză sau întârzie plata compensaţiilor?

 1.         Principala scuză ce ar putea fi invocată de companiile aeriene este reprezentată de existenţa unor circumstanţe extraordinare care ar fi cauzat întârzierea sau anularea zborurilor. Acestea sunt instabilitatea politică, condiţii meteorologice, riscuri legate de siguranţa pasagerilor sau greve care afectează operaţiunile transporatorului aerian. Practica judiciară a demonstrate însă că acestea sunt doar motive menite să descurajeze pasagerii de la a-şi cere drepturile, motiv pentru care FlightClaim.ro colaborează cu o echipă de avocaţi din România dar şi din alte ţări europene, care să preia toate cazurile de refuz sau întârziere de plată din partea companiilor aeriene.

 2.         Unele companii aeriene care plătesc doar în baza unei hotărâri judecătoreşti, cu recunoaşterea pretenţiilor înainte de primul termen de judecată (pentru a evita adăugarea cheltuielilor de judecată).

 3.         Unele companii aeriene care invocă neprezentarea pasagerului la îmbarcare, în special în cazul celor cu check-in online şi bagaj de mână care nu s-au mai prezentat la ghişeul de check-în pentru a i se înregistra prezenţa la aeroport după ce au aflat că zborul este anulat sau întârziat foarte mult.

 “Majoritatea problemelor pornesc de la informarea precară a pasagerilor cu privire la drepturile lor. Este complicat pentru o persoană fizică să dea în judecată şi să se lupte în Instanţă cu marile companii aeriene şi de aceea la FlightClaim.ro oferim gratuit acest serviciu de reprezentare judiciară pentru situaţiile în care compania aeriană nu recunoaşte dreptul la compensaţie al pasagerului şi tergiversează soluţionarea cererii formulate de FlightClaim.ro in numele acestuia. De cele mai mult ori nu se ajunge la pronunţarea unei decizii judecătoreşti şi compania aeriană acceptă să plătească pentru a evita adăugarea cheltuielilor de judecată.” a declarat Cees Werff, director general al firmei olandeze Claims Corporation Network, care deţine brandul FlighClaim în toată Europa, inclusiv FlightClaim.ro care îi asistă pe pasagerii din România.

În funcţie de durata întârzierii, pasagerii sunt eligibili la compensaţii între 250 şi 600 de euro/persoană, plus alte cheltuieli. Sub 10% dintre pasagerii afectaţi de zboruri anulate, întârzieri sau cărora le-a fost refuzată îmbarcarea se preocupă să solicite compensaţia de 250, 400 sau 600 de euro de la companiile aeriene sau prin firmele specializate. Acest procent extrem de mic se datorează slabei cunoaşteri a drepturilor pasagerilor, dificultăţilor de a intra în contact direct cu compania aeriană sau pur şi simplu lipsei de timp. Procesul este foarte simplu: pasagerul nu plăteşte nimic, trimite detaliile zborului către firma care se ocupă de obţinerea compensaţiei, semnează o împuternicire, iar firma respectivă se ocupă de tot procesul cu compania aeriană.

FlightClaimEU.com este o companie specializata in asistarea pasagerilor cu zboruri intarziate, anulari sau overbooking pentru a obtine compensatiile legale de la companiile aeriene. Este prezenta pe piata europeana de 2 ani si in Romania de 1 an. FlightClaim.ro a obtinut pana acum compensatii pentru peste 20.000 de pasageri din intreaga Europa si pentru peste 5.000 de pasageri din Romania.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
zboruri,
compensatii,
intarzieri
ZF.ro
Executivii şi prietenii lor cei mai buni: Cine este Jazz? Este labradorul lui Adrian Georgescu, cofondatorul Biodeck. Este totodată membru al echipei, responsabilul cu buna dispoziţie a echipei, dar şi a partenerilor care ajung să interacţioneze cu el Executivii şi prietenii lor cei mai buni: Cine este Jazz? Este labradorul lui Adrian Georgescu, cofondatorul Biodeck. Este totodată membru al echipei, responsabilul cu buna dispoziţie a echipei, dar şi a partenerilor care ajung să interacţioneze cu el
Executivii şi prietenii lor cei mai buni: Sonia Năstase, executivul care conduce activitatea locală a Nespresso, este şi fericita „mamă“ a două animale de companie, ambele adoptate, Figaro şi Bella. "Un căţel sau o pisică sunt prieteni de nădejde pe viaţă, garantat!“
Mediafax
Restricţii ridicate pentru vacanţa la mare. Anunţul Guvernului Restricţii ridicate pentru vacanţa la mare. Anunţul Guvernului
ANALIZĂ: De ce se mută protestele din SUA în Europa. „Prăbuşirea economică s-a repercutat în buzunarul celor săraci”
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Ministrul Economiei, despre poza din biroul lui Ludovic Orban: Servisem ceva atunci, o prăjitură Ministrul Economiei, despre poza din biroul lui Ludovic Orban: Servisem ceva atunci, o prăjitură
PSD, ALDE şi Pro România, tot mai aproape de o alianţă electorală
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Amurgul zeilor? COMENTARIU Valeriu Suhan Amurgul zeilor?
COMENTARIU Valeriu Suhan DNA in depresie ? Eu, nu cred

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.