Care este restaurantul cu cele mai mari vânzări din România? În ce local lasă clienţii peste 70 mil. lei anual?

Autor: Cristina Roşca Postat la 10 iunie 2024 61 afişări

Care este restaurantul cu cele mai mari vânzări din România? În ce local lasă clienţii peste 70 mil. lei anual?

Restaurantul cel mai cunoscut şi, totodată, cel mai mare ca vânzări din Bucureşti este, conform datelor ZF, Caru’ cu Bere, local care a obţinut anul trecut afaceri de 72,8 mil. lei. 

De altfel, Caru’ cu Bere este lider chiar şi la nivel naţional. Vânzările restaurantului au crescut cu 34% în 2023 versus 2022, iar marja de profit a ajuns la 29%.

Localul istoric, amplasat în centrul vechi al Bucureştiului, a fost deschis iniţial în spaţiul actual acum circa 120 de ani. Acesta este în continuare deţinut de nepoţii fondatorului, doar că este administrat de grupul City Grill, controlat de antreprenorul Dragoş Petrescu.

Firma Caru’ cu Bere a fost înfiinţată pentru prima dată în 1879 şi în primii 20 de ani restaurantul şi-a schimbat de mai multe ori amplasarea, de la Hanul Zlătari la Pasajul Villacrosse. În 1899, pe 16 iunie, restaurantul a fost deschis în spaţiul pe care îl ocupă astăzi, însă într-o formă mai restrânsă. Circa 25 de ani mai târziu au fost cumpărate prăvăliile din jur, din Lipscani, iar restaurantul a ajuns la forma lui actuală. Încă de la începuturi a fost un loc de întâlnire al artiştilor şi scriitorilor, precum Barbu Ştefănescu Delavrancea, George Coşbuc sau Octavian Goga.

Localul a fost administrat de fondator şi de familia sa până în 1947. La momentul acela, sub presiunea clasei politice, unul dintre moştenitori a cedat operarea cooperativei ospătarilor, însă după doar doi ani, localul a fost rechiziţionat, alături de Capşa şi Athénée Palace. Toate acestea au rămas în proprietatea statului până în 1990.
În momentul căderii Cortinei de Fier, când a fost permisă înfiinţarea societăţilor comerciale private, restaurantul a fost preluat de societatea Trocadero. Tot atunci, moştenitorii au declanşat procesul de revendicare desfăşurat în perioada 1996-1999, iar după încheierea acestuia, restaurantul revine familiei fondatorului. Localul a fost preluat efectiv în anul 2005.

Istoria locului este de altfel cea care a atras şi continuă să atragă turişti români şi străini.

Acest restaurant a fost în fiecare din ultimii 10-15 ani în permanenţă în top trei ca vânzări în România, alături de restaurantul Ikea din Băneasa şi de McDonald’s Dristor, conform informaţiilor din piaţă. Spre exemplu, înainte de pandemie, fiecare dintre acestea avea afaceri de 5-8 mil. euro (25-30 mil. lei), potrivit datelor de la acea vreme.

Astăzi, Ikea nu mai comunică vânzările pe divizia HoReCa, singura afirmaţie în acest sens fiind numărul de hotdogi vânduţi local (2,5 milioane). La rândul său, McDonald’s nu oferă date separat despre fiecare unitate în parte.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
restaurant,
crestere,
vanzari,
romania,
clienti

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.