Cantităţile de ambalaje introduse pe piaţa naţională au înregistrat anul trecut o uşoară scădere

Autor: Razvan Muresan Postat la 21 martie 2012 96 afişări

Cantităţile de ambalaje introduse pe piaţa naţională au înregistrat anul trecut o uşoară scădere, ca urmare a situaţiei economice dificile, a scăderii puterii de cumpărare şi, implicit, a reducerii consumului, potrivit Eco-Rom Ambalaje, organizatie care îndeplineşte obligaţia de reciclare şi valorificare a deşeurilor de ambalaje .

Astfel, în 2011, au fost puse pe piaţă 613.178 tone de ambalaje, comparativ cu 617.103 tone de ambalaje puse pe piaţă în 2010, cantităţile de ambalaje situându-se, în continuare, sub nivelul anilor 2006-2007.

În schimb, cantităţile reciclate au înregistrat, în 2011, o creştere cu 7% faţă de anul anterior, datorită obligaţiilor de reciclare mai mari faţă de 2010. Obligaţiile au crescut cu precădere pentru deşeurile de ambalaje generate în gospodării, şi anume pentru ambalajele de sticlă, ajungând la 54%, pentru cele de aluminiu, la 17%, şi pentru cele de tip PET, la 42%.

Eco-Rom Ambalaje a valorificat, în 2011, 57,8% (354.996 tone) din cantitatea de ambalaje puse pe piaţă de aceste companii afiliate sistemului (613.178 tone), îndeplinind obiectivul de valorificare de 57%, impus de către legislaţie. Rezultatele se datorează creşterii aportului financiar realizat de Eco-Rom Ambalaje în colectarea selectivă a deşeurilor de ambalaje, investiţii care s-au ridicat anul trecut la aproximativ opt milioane de euro, cu 17% mai mult faţă de anul precedent. 83% din această sumă reprezintă cheltuieli pentru serviciile de colectare, transport şi sortare a deşeurilor de ambalaje realizate de companiile de management - colectori şi operatori de salubritate.

Pentru anul 2012, Eco-Rom Ambalaje şi-a propus la nivel strategic extinderea serviciilor de colectare selectivă în gospodării, prin creşterea investiţiilor consolidate cu 42% faţă de 2011, concomitent cu creşterea randamentului acestora. Introducerea criteriilor de performanţă şi verificarea lor în teren alături de partenerii locali, administraţia locală şi de operatorii de salubritate autorizaţi să colecteze, este critică. Rezultatele scontate sunt creşterea calităţii serviciilor cu impact asupra creşterii participării populaţiei şi, într-un final, creşterea cu minimum 25% a cantităţilor de deşeuri de ambalaje de hârtie, plastic, sticlă şi metal de la populaţie.

Membrii fondatori ai Eco-Rom Ambalaje sunt Argus, Ball Packaging Europe, Chipita Romania, Coca-Cola HBC România, Heineken, Mars România, Munplast, Pepsi Americas, Romaqua Group Borsec, Tetrapak, Unilever, Titan, cărora s-au alăturat în anul 2011 Bergenbier, Tymbark şi Ursus.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ecologie,
cantitati,
scadere,
ambalaje
/actualitate/cantitatile-de-ambalaje-introduse-pe-piata-nationala-au-inregistrat-anul-trecut-o-usoara-scadere-9421752
9421752
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.