Business MAGAZIN lansează interviurile „Expat în România”. Bryan Jardine, Managing Partner al casei de avocatură Wolf Theiss, este primul invitat al rubricii

Autor: Ioana Matei Postat la 23 septembrie 2022 42 afişări

Business MAGAZIN lansează interviurile „Expat în România”. Bryan Jardine, Managing Partner al casei de avocatură Wolf Theiss, este primul invitat al rubricii

Întâlnirea lui Bryan Jardine cu România, în 1996, nu a fost cea mai reuşită: l-a primit un aeroport sufocant, similar celor pe care le văzuse în America Centrală, iar apartamentul său din acea perioadă, cu vedere spre Casa Poporului, îl trimitea cu gândul la gloria apusă a micului Paris. A vrut însă să cunoască mai bine ţara şi bine a făcut, fiindcă România l-a recompensat cu o viaţă (cât 10) pe care ar lua-o oricând de la capăt aici. Citiţi povestea lui Bryan Jardine în „Expat în România”, o nouă rubrică pe care Business MAGAZIN o va lansa în curând.

Ce a mai spus Bryan Jardine în interviul cu Business MAGAZIN:

·      „Apartamentul meu era în zona Unirii şi aveam o vedere asupra Casei Poporului - vedeam cumva o glorie apusă, prăfuită, era ca în pozele pe care le vezi acum cu ce era Calea Victoriei între 1920 şi 1930. Prima impresie a fost că totul era foarte murdar. Nu m-am descurajat însă, şi nu voiam să mă întorc.”

·      „Cred că am o viaţă mai bună aici decât aş fi avut-o în Statele Unite. În Statele Unite cheltui mai mulţi bani pe diverse lucruri care aici costă mai puţin - cum ar fi bona sau serviciile medicale - oricât de mult se plâng oamenii în legătură cu sistemul de sănătate românesc, este totuşi gratuit. Iar în ceea ce priveşte sistemul privat de sănătate, dacă ar fi să îmi acopăr cheltuielile de acest tip în Statele Unite, mi-ar dubla asigurarea. Şi costul alimentelor este mai mare în Statele Unite, în timp ce calitatea acestora nu este atât de ridicată, la fel hainele, divertismentul – totul." 

·      „Să impui comunismul unei culturi precum a românilor, după război, după părerea mea, în ultimă instanţă, a fost lipsit de legitimitate şi nu avea şanse de reuşită din start. Românii nu vor să asculte neapărat de o autoritate centrală - uitaţi-vă la felul în care conduc prin Bucureşti. Au o abordare de genul „Live and let live”, de aceea sunt atraşi de americani, care cred că împărtăşesc în mod natural acest tip de atitudine. Când vii cu o atitudine sau oidentitate impuse, nu cred că poate fi îmbrăţişată cu uşurinţă - cu excepţii, desigur."

·      „O cafea în Bucureşti este mult mai ieftină decât în München - în Iaşi, Cluj, este şi mai ieftină. Vinurile româneşti câştigă premii internaţionale. Dacă eşti o persoană tânără, la 20 de ani, şi poţi lucra remote - De ce să nu vii la Bucureşti? Oamenii sunt primitori, locul acesta ar fi în top - din perspectiva vieţii sociale. Totul este la un Uber distanţă acum."

Citiţi povestea lui Bryan Jardine, Managing Partner al casei de avocatură Wolf Theiss, în rubrica „Expat în România”, pe care Business MAGAZIN o va lansa în luna octombrie.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.