Bilka a avut în 2016 afaceri de 60 milioane euro, în creştere cu 41%

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 02 martie 2017 204 afişări

Bilka, liderul pieţei de acoperişuri, a încheiat 2016 cu o cifră de afaceri de peste 60 milioane de euro, în creştere cu 41% faţă de 2015, când a înregistrat afaceri de 43 milioane euro. Compania a fost în 2016, pentru al treilea an consecutiv, cel mai mare consumator român de tablă prevopsită, cu peste 63.000 de tone achiziţionate.

Bilka a avut în 2016 afaceri de 60 milioane euro, în creştere cu 41%

”Rezultatele înregistrate anul trecut sunt efectele imediate ale proiectului investiţional de 10 milioane de euro, demarat în 2014 şi finalizat în 2016. În urma acestui proiect s-a achiziţionat şi integrat în fluxul de producţie o nouă platformă de producţie de 27.000 mp, s-au instalat 25 noi linii de producţie, s-au lansat 3 noi modele de ţiglă metalică şi, astfel, am încheiat investiţiile pentru divizia de rezidenţial. Toate acestea se văd în creşterea cifrei de afaceri din 2016 care a fost de 41%”, declară Horaţiu Ţepeş, proprietar Bilka.

După ce anul trecut compania a finalizat etapa de expansiune pentru divizia de rezidenţial, pentru 2017 principalele obiective sunt: exploatarea investiţiilor de peste 13 milioane de euro, realizate în cei 10 ani de activitate pentru creşterea capacităţii de producţie şi gamei de produse, eficientizarea activităţii din fabrică şi creşterea ponderii exporturilor în totalul afacerilor.

”Anul acesta ne concentrăm pe fructificarea investiţiilor realizate, avem linii de producţie şi produse noi, care nu au nici un an complet de funcţionare şi care abia anul acesta se vor resimţi în vânzări. De asemenea, exportul continuă să fie un punct important. În 2015 acesta reprezenta 7,3% din totalul cifrei de afaceri, ajungând în 2016 la 10%. Identificăm un potenţial mare pe pieţele externe, de aceea şi anul acesta avem în plan dezvoltarea exporturilor. În urma investiţiilor realizate, avem mijloacele de producţie şi logistică necesare pentru a ne impune pe pieţele externe”, declară Horaţiu Ţepeş.  

Un alt aspect important în strategia pentru 2017 este susţinerea şi creşterea celor 500 de parteneri din teritoriu cu care compania colaborează.

” Bilka este o companie care creşte alte 500 de business-uri. Suntem responsabili de evoluţia a peste 500 de parteneri care ne reprezintă în teritoriu, iar creşterea noastră se reflectă pozitiv şi în business-urile lor. Şi anul acesta vom veni în sprijinul distribuitorilor cu know how-ul nostru, dar şi servicii şi produse care să îi ajute să se dezvolte”, precizează Horaţiu Ţepeş.

Compania are în aşteptare un nou program investiţional pentru dezvoltarea diviziei de industrial – producţia de table cutate destinate sectorului industrial, producţia de panouri termoizolante, profile industriale, casete structurale şi hale la cheie, însă demararea acestuia este condiţionată de achiziţionarea unor noi spaţii de producţie.

”Acum, că am finalizat etapa de dezvoltare a diviziei de rezidenţial, este un moment oportun să începem noi investiţii pentru dezvoltarea diviziei de industrial. Pentru acest proiect avem mijloacele financiare necesare, însă spaţiile disponibile din vecinătatea fabricii Bilka, fosta platformă Rulmentul, aflată în prezent în paragină, se află în domeniul public şi depindem de autorităţile locale. Dacă ni se închiriază sau vinde suprafaţa solicitată vom demara investiţiile, dacă nu, vom fi nevoiţi să blocăm temporar acest proiect. Noi continuăm demersurile în vederea extinderii activităţii pe terenurile din vecinătatea noastră, dar pe viitor nu excludem varianta achiziţiei unor terenuri în afara oraşului”, precizează Ţepeş.

Piaţa de acoperişuri a crescut în ultimii ani cu 5 – 10 procente şi a ajuns anul trecut să depăşească, pentru prima dată, pragul de 32 milioane de metri pătraţi, înregistraţi în 2008. În 2016 piaţa s-a aflat la cel mai ridicat nivel existent în România, 35 milioane de metri pătraţi. Această creştere vine pe de-o parte din creşterea consumului, a nevoii de noi locuinţe sau renovări, dar şi din investiţiile care s-au realizat în acest sector, în ultimii ani.

”Şi pentru anul acesta aşteptăm o creştere a pieţei de 10%.  Ne bazăm în primul rând pe contribuţia companiei la creşterea pieţei. O piaţă nu poate creşte fără ca principalii jucători să investească în inovaţie, tehnologie şi noi produse. Dacă în 2016 cea mai mare creştere a venit din creşterea BILKA, cel mai probabil, lucrurile nu se vor schimba semnificativ anul acesta. În al doilea rând, ne bazăm pe trendul pieţei din ultimii ani, pe studiile oficiale care arată că piaţa de construcţii va înregistra în 2017 o creştere de până la 5%, pentru sectorul rezidenţial se estimează o creştere de până la 10%, iar numărul autorizaţiilor de construcţii, numai în mediul urban a crescut anul trecut cu 5%. Sunt statistici care ne permit să fim optimişti, să vedem şi în 2017 o creştere considerabilă a pieţei de acoperişuri”, precizează Horaţiu Ţepeş.

BILKA a înregistrat în 2016 afaceri de 270 milioane de lei.  Fabrica BILKA se întinde în prezent pe o suprafaţă de 45.000 mp cu destinaţie hale de producţie, depozitare şi birouri. În cei 10 ani de activitate compania a acoperit peste 150.000 de case.  Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial.

În 2016, BILKA şi-a vândut produsele la nivelul întregii ţări, prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Reţeaua de distribuţie BILKA acoperă integral teritoriul României.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.