Barbatii cuceresc piata cosmeticelor

Postat la 29 mai 2007 4 afişări

Cand vorbesc despre cresterea nivelului de trai si a educatiei consumatorilor, producatorii si distribuitorii de cosmetice din Romania au in vedere si un segment de la care au asteptari tot mai mari: barbatii care folosesc cosmetice. Pentru unele companii, vanzarile de creme, geluri sau lotiuni destinate barbatilor au ajuns sa reprezinte deja 30% din cifra de afaceri.

Cand vorbesc despre cresterea nivelului de trai si a educatiei consumatorilor, producatorii si distribuitorii de cosmetice din Romania au in vedere si un segment de la care au asteptari tot mai mari: barbatii care folosesc cosmetice. Pentru unele companii, vanzarile de creme, geluri sau lotiuni destinate barbatilor au ajuns sa reprezinte deja 30% din cifra de afaceri.

 

Oare barbatii devin din ce in ce mai mult femei?, se intreba jurnalista Carrie Bradshaw in "Totul despre sex". Daca uzul cosmeticelor si preocuparea pentru infrumusetare sunt considerate atribute exclusiv feminine, probabil ca intrebarea ar avea sens; producatorii de cosmetice ar nega insa cu tarie o asemenea ipoteza, recunoscand insa cu placere ca barbatii folosesc cosmetice masculine – un segment care, conform acelorasi producatori, creste la nivel local cu cel putin 10% pe an.

 

Conform datelor Euromonitor, volumul pietei romanesti a cosmeticelor (care include nu numai creme si lotiuni, ci si servicii de chirurgie estetica, produse de fitness si dieta) s-a ridicat in 2006 la 600–700 mil. euro, iar pentru anii care urmeaza, corpul de statistica economica al UE estimeaza o crestere in total de pana la 60% in intervalul 2006-2010. Iar produsele pentru uz masculin si-au castigat deja o felie buna din aceasta piata, potrivit lui Dan Zloteanu, director de marketing la Beiersdorf, care detine brandul Nivea. "Ponderea produselor pentru barbati ajunge la 30% din totalul vanzarilor Nivea in Romania", precizeaza Zloteanu, estimand ca anul acesta piata cosmeticelor masculine va inregistra o crestere de 10-15%.

 

Reprezentantul Beiersdorf recunoaste ca "barbatul roman este interesat de aspectul sau, insa nu e suficient de convins ca merita sa foloseasca zilnic acest tip de produse". Conform lui Zloteanu, publicul-tinta al cosmeticelor barbatesti este format din tineri cu varsta intre 25 si 35 de ani, care locuiesc la oras, sunt in pas cu noile tendinte in moda, design sau decoratiuni si au venituri peste medie. In plus, consumatorul tipic "este interesat de aspectul sau exterior si foloseste crema de fata la indemnul partenerei sale".

 

La toate acestea, George Popescu, directorul Amway Romania, adauga faptul ca din ce in ce mai multi tineri incep sa foloseasca, inca din adolescenta, produse de ingrijire a tenului. Inca cel putin cinci ani de acum inainte, crede Popescu, categoria cosmeticelor masculine va continua sa creasca, pe baza unei sofisticari a cererii si a actualizarii tot mai rapide a ofertei in functie de tendinte. Nisa produselor destinate barbatilor, de genul cremelor de fata cu factor de protectie solara, al celor pentru ochi sau al lotiunilor, este in plina dezvoltare la noi, in opinia lui Popescu, care sustine ca "barbatii mileniului trei, inclusiv in Romania, nu mai trateaza cu indiferenta conceptul de regim de infrumusetare". Compania a inregistrat anul trecut cresteri de 50% la vanzarile pentru aceste produse, iar in 2006 a realizat o cifra de afaceri de 102,8 milioane de lei (30,7 mil. euro). In 2007 se asteapta la o crestere de aproximativ 20-25% a cifrei de afaceri. Si pentru Beiersdorf, cosmeticele dedicate barbatilor sunt un segment important. Potrivit companiei, care citeaza agentia de cercetare de piata ACNielsen, pe acest segment Beiersdorf are o cota de piata de 88%, iar pe piata totala a cosmeticelor si a produselor de ingrijire, compania detine 14,6%. Beiersdorf vinde cosmetice barbatesti sub marca Nivea, Atrix si 8X4 si comercializeaza pe segmentul de ingrijire a tenului pentru barbati creme si lotiuni de curatare ce concureaza pe piata locala cu cele de la Avon si Oriflame.

 

Pentru Oriflame, care concureaza cu Avon, Amway si Forever Living Products pe piata cosmeticelor prin vanzari directe, cresterile pe acest segment nu sunt inca la nivelul asteptarilor. Totusi, vanzarile de produse destinate barbatilor au crescut anul trecut cu 11%, iar peste o treime (35%) din volumul total al vanzarilor Oriflame se datoreaza produselor cosmetice pentru barbati. Cota de piata detinuta de Oriflame a fost de 16% anul trecut, iar cifra de afaceri a depasit 30 mil. euro, in crestere cu 17% fata de 2005. "Cresterea a fost determinata de innoirea accelerata a gamei de produse, cresterea fortei de distributie, plus utilizarea mediului online pentru plasarea comenzilor", declara Monica Tatoiu, director general la Oriflame. Printre gamele de produse Oriflame pentru barbati se numara Glacier, S8, Eclat, Midsummer Man sau Rebel.

 

Conform ultimei cercetari a Institutului National de Statistica, realizata la nivelul anului 2005, o gospodarie din mediul urban cheltuia in medie 23,38 lei pe luna pentru produse cosmetice si de ingrijire personala, in timp ce una din mediul rural doar 8,53 lei. Discrepanta s-a manifestat si intre categoriile sociale, cel mai mult cheltuind patronii (46,39 lei), iar cel mai putin lucratorii din agricultura (6,85 lei). Din cercetare lipseste segmentarea pe sexe, insa Monica Tatoiu de la Oriflame considera ca "vanzarile de cosmetice masculine tin de nivelul de civilizatie al unei societati si mai ales de educatia pietei romanesti in aceasta directie. Si mai e de munca pentru educarea si informarea barbatului". Una peste alta insa, importanta pe care consumatorii, mai ales din zonele urbane, o aloca modului in care arata "va duce la o crestere semnificativa a vanzarilor de produse de ingrijire a pielii, a parfumurilor si a produselor de ingrijire pentru barbati", apreciaza Ramona Brad, director de relatii externe la Procter & Gamble Romania. Compania are acum, conform declaratiilor proprii, o cota de piata de aproximativ 40% pentru produsele de infrumusetare. Cel mai mare potential de crestere, pe ansamblul pietei, conform reprezentantei P&G, il vor avea in continuare, ca si pana acum, articolele relativ noi - produsele lichide pentru baie, balsamurile pentru par si produsele de ingrijire a pielii (creme si lotiuni cosmetice). Si, adauga Brad, "sporirea puterii de cumparare si stilul de viata imbunatatit vor duce la o sofisticare a consumatorilor si la o preferinta pentru produse de calitate ridicata si mai scumpe". Adica exact factorii care stimuleaza si cresterea vanzarilor de cosmetice pentru barbati.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/barbatii-cuceresc-piata-cosmeticelor-1009290
1009290
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.